Longbow
Még csak bemutatódarabok vannak, de már lehet foglalni, mert hamarosan beindul az első „Featherweight Electric Vehicles” (FEV) modellek gyártása, mindjárt kétféle változatban. Már fejlesztik a Speedstert és a Roadstert, ezt állítja a Tesla és a Lucid autóipari úttörőkből álló alapító csapat.
Mível nem nagy szériás gyártásról van szó, az ezer kilónál könnyebb Longbow kézimunkával készül majd az Egyesült Királyságban. Az árak 64 995 ₤-tól kezdődnek, az első vevői szállítások 2026-ra várhatók. A foglalások már nyitva állnak a longbowmotors.com korlátozott példányszámú járművekre.
A Longbow, az első brit elektromos sportautó-gyártó a világ első pehelysúlyú elektromos járművének (FEV) hivatalos bemutatásával új kategóriát hoz létre, amely új lendületet ad egy ikonikus autóipari archetípusnak. Első két modelljén, a Speedsteren és a Roadsteren keresztül a Longbow a könnyű sportkocsik gazdag brit hagyományának egyedi átvételét kínálja, a valós utakon való teljesítményre összpontosítva páratlan vezetési élményt nyújtva.
A Longbow márka mottója „Celeritas Levitas” vagy „a könnyedség sebessége”. A Speedster és Roadster olyan brit ikonok szellemi utódai, mint a Lotus Elise és a Jaguar E-Type, amelyek a szépségre, a könnyű szerkezetre, a kifogástalan tervezésre és az aprólékos kézi kidolgozásra helyezik a hangsúlyt. Az új, egyedi platformon és a teljesen elektromos hajtásláncon megosztva mindkét autó 995 kg alatt lesz, ami egy teljesen új járműkategóriát, a Featherweight Electric Vehicle-t (FEV) hoz létre.
A Longbow alapítói triója az autóipari, technológiai és pénzügyi szektor legizgalmasabb projektjeinek veteránja. Daniel és Mark az elektromos járművek iparának élvonalában áll az eredeti Tesla Roadsterrel, amely az egész autóipart megváltoztatta. Vezető pozíciókat töltöttek be a Lucid Motorsnál és a BYD-nél is, segítve a kihívó márkákat az érettség és a kereskedelmi siker felé terelni. Jenny hatalmas kereskedelmi és befektetési tapasztalattal egészíti ki a triót. Úttörő az elektromos tengeri iparban – az X Shore vezérigazgatójaként betöltött korábbi szerepe révén –, és olyan karriert épít ki, amely a sikeres startup- és scale-up-vezetést, a magántőkét, az üzleti jogot és a stratégiai befektetéseket foglalja magában.
A Longbow Speedster és a Roadster fejlesztésének filozófiája: egyszerűsíts, összpontosíts a szépségre és az elköteleződésre, mindez leöntve könnyedséggel, hogy minél nagyobb legyen a puszta autóipari mámor. Ellentétes a hagyományos elképzelésekkel arról, hogy milyen is lehet egy akkumulátoros elektromos jármű (BEV), a Speedster és a Roadster feltűnő, könnyű, fürge, kiegyensúlyozott, és páratlan vezetési élményt nyújt.
Külső kialakításuk a nosztalgia és az időtlen vonzalom keverékét tükrözi, míg a belső tér a kézműves elemeket ünnepli. Olyan vezetési élményt nyújt, „mint régen volt”, amely nem vonja el a figyelmet az útról és csak a közvetlen élményre koncentrál.
Dacol az idővel, hogy időtlenné váljon, mert gazdag autótörténet ihlette a Speedster és Roadster pilótafülkéjét. Colin Chapman Lotus ideológiáját követve mindkét testreszabott Longbow alumínium vázat használ, amelyet minimális súlyra és maximális merevségre terveztek. Arányaiban célirányos, a sebességhez alakított és visszajelzésre csiszolt, hogy olyan vezetési élményt nyújtson, amely élettel teli a kezében. A könnyű jármű egyben könnyebb és kompaktabb motorokat és akkumulátorokat is jelent, lehetővé téve a világ első teljesen elektromos és igazi sportautóját. Izgalmas teljesítmény-tömeg arányával, valamint a pehelysúlyú architektúra és a modern elektromos szívének összeolvadásával a Speedster és a Roadster természeténél fogva agilis.
A Speedster olyan nyitott tetejű élményt kínál, mint senki más, mindössze 895 kg-ot nyom, és 3,5 másodperc alatt gyorsul fel százra. Hatótávolsága 444 km (WLTP), ára pedig 84 995 ₤.
A Speedsterre már le lehet foglalni, mindössze 150 kézzel épített példány készül. Az ügyfelek a Luminary 1st Edition és az Autograph Edition modelleket is lefoglalhatják, legfeljebb 10, illetve 25 példányban.
A zárt pilótafülke Roadster a Speedster utódja lesz. Mindössze 995 kg-jával 3,6 másodperc alatt éri el a százas tempót. A Roadster ára 64 995 ₤, és már most foglalható, 50 Luminary 1st Edition modell vagy 100 Autograph Edition példa közül választhat.
Valamennyi Longbow modellt az Egyesült Királyságban tervezték, tervezték és kézzel gyártják, miközben a márka hozzáférhet a világszínvonalú mérnöki képességekhez a hajtáslánc-fejlesztés, a rendszerintegráció, az NVH és az alvázdinamika terén. A világ legjobb, nagy teljesítményű alkatrész-beszállítói is a kapcsolatban állnak majd, számos Forma-1-es és Formula-E csapattal, valamint nagy teljesítményű autókat gyártó cégekkel.
Az iparban bevált elektromos járműalkatrészek versenyképes globális ellátási láncából hasznot húzó Longbow a legmodernebb hajtáslánc-csomaggal rendelkezik, amely optimalizálja a súlyt, a teljesítményt, a hatékonyságot és a hatótávolságot.
Daniel Davey, a Longbow társalapítója, vezérigazgatója: Az e-mobilitás forradalma közepette elvesztettünk valami fontosat. Sok modern „sportkocsi” tömege már 1500 kg-ra billenti a mérleget, és a BEV-ek ennek majdnem a dupláját is elérhetik. Sokkal inkább vezetőközpontú, pehelysúlyú, elektromos sportkocsira van szükség – olyanra, amely elérhető és hozzáférhető azok számára, akik szeretik a vezetést és az általuk elfoglalt helyeket. Ezért hoztuk létre a Longbow-t. Az első két autónk, a Speedster és a Roadster mindent megtestesít, aminek egy modern sofőr autójának lennie kell: agilis, kiegyensúlyozott, elektromos és izgalmas. Újjáélesztünk egy ikont, a könnyű brit sportkocsit.”
Alapítók
A Longbow-t 2023-ban alapította Daniel Davey, Jenny Keisu és Mark Tapscott. A cég és a két modell éveken át tartó tervezésének és előkészítő munkájának eredménye. Mióta először elindult ezen az úton, a trió kibővítette a csapatot és jelentős előrelépést tett. A vállalat profitál mérnökcsapatának könnyű súlyú és nagy teljesítményű szakértelméből, amely több évtizedes közúti és motorsport-tapasztalatot támaszt, mint például a Formula E, a Lotus, az Aston Martin, az Ariel és a Tesla, hogy csak néhányat említsünk.
Mark Tapscott, társalapító így nyilatkozott: „Csak néhány hely van a világon, ahol kézzel lehet sportkocsit építeni. Itt az Egyesült Királyságban a brit mérnöki és autóipari kézművesség nagy múltra tekint vissza a könnyű sportautók fejlesztésében, nagy kereskedelmi és versenysikerrel. A Longbow ennek a történetnek a következő fejezete, ugyanazokat az ötleteket hasznosítva a modern kor legjobb vezetői autóinak megalkotásához.”
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!