Forma 1

Verstappen: Felőlem fel is robbanhat ez a *** motor!

2018.07.30.

Max Verstappen és Christian Horner is alaposan kiakadt a Renault-motor újabb meghibásodása miatt. A holland bőszen káromkodott, főnöke szerint minősíthetetlen a franciák munkája.

Egy héttel azután, hogy Daniel Ricciardo motorgondok (és egy Red Bull által kért, a Renault által viszont végre nem hajtott csere) után feladta a Német Nagydíjat, Magyarországon Max Verstappenen volt a sor. A holland csak a 6. körig jutott, amikor közölte csapatával, nincs erő, majd miután a teljes meghibásodástól tartva mérnöke félreállásra szólította föl, a versenyző bősz káromkodásba kezdett. „Nem mehetnék egyszerűen tovább? Teljesen mindegy nekem, hogy felrobban-e ez a sz** motor! **** meg! Ez már egy **** vicc, minden egyes **** alkalommal ez a sz**! Most komolyan!” – dühöngött.

Főnöke, Christian Horner még a verseny alatt nyilatkozott a brit Sky Sportsnak, és versenyzőjével ellentétben próbálta visszafogni magát. „Van, hogy elfogynak a szavak… Kegyetlen volt a sors Maxszal, egy motorhiba volt. Szerintem ez már nem meglepetés. Úgy vélem, az MGU-K volt az” – nevezte meg a vélhető okot.

A kérdésre, mit szól a Renault-motor megbízhatóságához, hozzátette: „Nem fogok belemenni ebbe, nem fogok még többet mondani. Milliókat fizetünk ezekért a motorokért, első osztályú termékekért, és elég egyértelmű, hogy mit kapunk érte. Bosszantó. A kifogásokat meg meghagyom Cyrilnek a futam utánra…” – utalt a Renault-vezér Cyril Abiteboulra, aki már Hockenheim után is talált magyarázatot arra, miért nem cseréltek motort az eleve büntetett Ricciardónál.

Verstappen a verseny után főnöke szavait visszhangozta – de még mindig ingerülten. „Ennek nem így kéne lennie. A csapatunk milliókat fizet abban a reményben, hogy egy rendes motort kapunk, de az folyamatosan tönkremegy. Emellett még mi vagyunk a leglassabbak is a mezőnyben. Őszintén szólva ezt nehéz elfogadni. Nagyon dühös voltam a rádióban, gyanítom sokat sípoltak is, amiért kár, mert jobb lett volna, ha engedik bejátszani… Csalódott vagyok, a csapat is csalódott, a sok szurkolóm is az. Nem azért jöttek ki, hogy csak öt-hat kört teljesítsek.”

Megkérdezték tőle, szerinte a 12. rajthelyről induló Daniel Ricciardo 4. helyének ismeretében mire lett volna képes a versenyen. „A rajtpozíciókból adódóan huszonöt másodperccel voltam Daniel előtt. Úgy éreztem, jó az autóm, de utólag nehéz megmondani, mi lett volna. Könnyen ötödik lettem volna, ha nem történik elöl semmi. Újabb értékes pontokat hagytunk veszni” – állapította meg.

Egyelőre kérdéses, az MGU-K hibájának lesz-e távlati következménye. Verstappen már három példányt használt idén ebből a komponensből, így ha újra váltana, elkerülhetetlen lenne a hátrasorolás. Az egyetlen esélye, ha vagy megjavítható a mostani egysége, vagy van még ép korábbi példánya. „Még nem tudom, Spában vár-e rám büntetés, de pillanatnyilag ez nem is érdekel” – jegyezte meg ennek kapcsán.

Az Red Bull egyébként még Magyarországon is a Renault korábbi (2016-os) MGU-K-jával versenyzett, holott a gyári Renault már jó ideje az újabb, könnyebb fejlesztésüket használja. A cserére korábban nekik is volt lehetőségük, ám az osztrák csapat úgy döntött, hogy egyelőre nem kéri a megbízhatóbbnak mondott új verziót, mert nem hisz abban, hogy valóban megbízhatóbb. A jelek szerint a régi sem az: Ricciardónál Monacóban ment tönkre ugyanez az egység.

Verstappennek lesz mire rápihennie a nyári szünetben, ám ő most eltekintene ettől. „Sokan mondták, hogy a balszerencse után jól jön a szünet, de én utálom, mert az első héten nagyon zavarni fog az utolsó verseny. Szeretnék versenyezni, nem vagyok még nyaralós hangulatban” – ismerte el a holland.

Forrás: m4sport.hu

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.29
Matrózruhás sofőrök vezették a valaha készült legritkább és legfurcsább buszt, melynek egyetlen....
2025.01.29
Több mint 2,3 millióan utaztak 2024-ben a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) járatain, ami 178 ezerrel....
2025.01.29
Ötéves csúcsot értek el az autóeladások Oroszországban tavaly, két évvel az után, hogy az ottani....
2025.01.29
A 2020-ban a Škoda első, a Volkswagen-csoport moduláris villamosítási eszközkészletén (MEB) alapuló....
2025.01.29
Az idén megújult Volkswagen Tiguan továbbra is az egyik legjobb ajánlat a kompakt szabadidő-autók....
2025.01.29
Morenth Péter 2021 novembere óta tölti be a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) elnöki tisztségét,....
2025.01.29
Az új Peugeot E- 3008 modellre bevezetése óta több mint százezer megrendelés érkezett be, és ez....
2025.01.29
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) adatai szerint az idei évre 1,4 millió darab....
2025.01.29
Minden idők legnagyobb forgalmát érte el a Volvo – jelentette be a svéd prémiummárka magyarországi....
2025.01.29
Az Aero Over nevű japán tuningcég gondolt egy merészet, és a Japánban kapható Toyota Crown Sport....