Toyota Tundra

A versenypálya lesz az otthona az új Toyota pickupnak

2021.09.29.

Alig néhány nappal a vadonatúj Tundra platós kisteherautó világpremierje után a Toyota bemutatta annak versenyváltozatát. A Toyota Tundra TRD Pro nem teherhordásra, nem is kempingezésre született: körpályán fog versenyezni, az Amerikában rendkívül népszerű NASCAR Truck Series bajnokságban.

Minden porcikájában új konstrukcióként mutatkozott be idén szeptemberben a Toyota Tundra harmadik generációja. Az innovatív GA-F platformra épülő modell a tradicionális létraváz teherbírását ötvözi a Toyota személyautóinál alkalmazott, ultramodern padlólemez jellemzőivel. Így kerülhettek előre mutató hajtástechnológiák, fejlett biztonsági és vezetőtámogató rendszerek, valamint élvonalbeli szórakoztató funkcionalitás az autóba, és persze így kínálhat a Tundra a műfajban megszokottnál kiegyensúlyozottabb vezethetőséget.

A Toyota Tundra TRD Pro elnevezésről azonban valami egészen más jut eszébe a sportrajongóknak: az a versenyautó, amivel Észak-Amerika talán legérdekesebb körpályás bajnokságában vesz részt a Toyota. A NASCAR Truck Series negyed évszázados múltra tekint vissza, és bár a Toyota Tundra először 2004-ben vett részt a bajnokságban, azóta rendkívül sikeresnek bizonyult. Pilótái az évek során nyolc egyéni és tizenegy konstruktőri bajnoki címmel gazdagították a Toyota dicsőségfalát, és az idei szezonban, a tizenkettedik konstruktőri elsőség felé vezető úton megszerezték a kétszázadik futamgyőzelmüket.

A Toyota Tundra TRD Pro az új generációs modell minden fontos stíluselemét magán viseli, az integrált LED-sorral tagolt, speciális körvonalú hűtőmaszktól kezdve a LED-es fényszórókon át a sötétített tetőoszlopokból adódó, „lebegő” kabintetőig. Ezt a szabályrendszer frissen bevezetett módosítása teszi lehetővé; korábban jóval kevesebb közös vonást fedezhettünk fel az utcai és a verseny-Tundra megjelenése között.

Noha a NASCAR Truck Series korai futamain, az 1990-es évek derekán valódi terep-versenyautókból átalakított modellek indultak, a széria mostanra teljesen más irányt vett, és csak a modellek megjelenésében idézi a platós teherjárművek világát. A Tundra TRD Pro, mint a szériában induló összes versenyautó, egységes műszaki előírások szerint épült.

Alapját ennek fényében egy biztonsági bukókeret köré erősített acél csőváz adja, erre erősítik az utcai modellt idéző idomokat. A 2022-es évadra különösen ügyeltek arra, hogy minél nagyobb legyen a hasonlóság a versenyautó és a szalonokban megvehető modell között.

Ami a hajtásláncot illeti, az 5,86 literes, V8-as szívómotor legnagyobb forgatónyomatéka 700 Nm, a csúcsteljesítmény 700 lóerő körüli, de egyes futamokon kb. 450 lóerőre korlátozzák – ennyi erővel egyébként az utcai Toyota Tundra 3,5 literes i-Force Max hibrid hajtásláncát is beépíthetnék az autóba, hiszen az 443 lóerőt és 790 Nm forgatónyomatékot ad le.

Az elementáris erőhöz mindössze másfél tonnás menetkész tömeg társul; a sebességváltó négyfokozatú, manuális egység. A NASCAR Toyota Tundra TRD Pro 2022. február 28-án, a szezonnyitó Daytona-i futamon áll először rajthoz.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.01
Megint egy amúgy csillogó, de sok buktatót rejtegető autó. ..
2025.02.01
A rendőrök szabálysértési őrizetbe vették a 37 éves balatonfűzfői férfit - írja a police.hu. ..
2025.02.01
Megreformálhatja a villanymotorokhoz való viszonyunkat a könnyű és kicsi, szlovén kerékagymotor? ..
2025.02.01
Rekord összegű, mintegy 4,5 milliárd forint bírságot szabott ki tavaly a közúti teher- és....
2025.02.01
A Lamborghini bejelenti: Maurizio Leschiutta a motorsport új vezetője – írja honlapján a német....
2025.02.01
A Vizionári nevű online diszkusszió során a szakértők számos kérdéssel foglalkoztak a biztosítási....
2025.02.01
Kamion, trélert vontató mikrobusz és személyautó ütközött az M5-ös autópályán, melynek....
2025.02.01
Ambiciózus növekedési célok 2025-2027 között.   ..
2025.02.01
Márciusban újult meg, amikor egy hamarosan érkező új Volkswagen bemutatóján Golfokat vezettem,....
2025.02.01
Nem túlzás kijelenteni, hogy az immáron Magyarországon is harmadik (a kivonásokkal tisztított....