zöldautó
Persze a 60-as években még arra gondoltak ezzel a szólással, hogy az autósport sikerek után remekül lehetett értékesíteni egy autót, hiszen mindenki a legjobbat, leggyorsabbat akarta magának. Ami nyilván az volt, ami a versenypályákon is a legjobban teljesített. Nos, ezt alakította át a mai korra a Jaguar, ezzel felhívva a figyelmet Formula E programjukra, ami máris segít jobbá tenni utcai autóikat. Amióta létezik autósport, azóta számít gyakorlóterepnek. Mindig is az volt a profi autóversenyzés elsődleges szerepe, hogy az utcai autózást biztonságosabbá, fejlettebbé tegye, és ez így van, és így lesz a villanyos korszakban is.
A Jaguar szerint éppen ez történik akkor is, amikor a két gyári pilótájuk, Mitch Evans és Sam Bird a Formula E versenypályáin köröz, hiszen az ott tanultakkal jobbá tehetik villanyautóikat. Például rengeteget fejlesztettek a regeneratív fékrendszeren, hiszen a Formula E-ben szabály, hogy a felhasznált energia egy harmadát visszatermelt energiából kell fedezni. Mindez különösen nehéz versenytempóban, ugyanakkor a Jaguar pilótái rengeteg időt töltenek szimulátorokban, ahol minden verseny előtt kifejleszteik az optimális stratégiát arra, hogy mikor érdemes fékezniük, hol érdemes vitorlázni, vagy felengedni a gázt.
James Barclay, a Jaguar csapatvezetője elmondta: „ Körönként egy százalék, vagy akár ennél kevesebb energia felhasználás is különbséget jelenthet győzelem és veszteség között. A legkisebb energianyereség is fontos. Ezért modellezünk le minden versenypályát a szimulátorban, a legnagyobb részletességig, és igyekszünk meghatározni a legoptimálisabb stratégiát minden Formula E versenyre. A szoftveres fronton tanultakat pedig máris saját előnyére tudta fordítani a Jaguar az F-Pace és E-Pace plug-in hibrid modellekben, ahol a prediktív energia optimalizáló rendszer a GPS adatokat felhasználva akár 10%-kal nagyobb hatótávot is képes elérni.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!