Németország
A nagyobb közlekedésbiztonság érdekében a városoknak képesnek kell lenniük a 30-as sebességkorlátozás egyszerűbb bevezetésére. Ezt követelik a központi önkormányzati szövetségek a szövetségi, állami és helyi kormányok csoportjának, a "Szövetség a Modern Mobilitásért" jelentésben. "Támogatjuk azt, hogy kipróbálhatjuk a modellteszteket" - mondta szerdán Burkhard Jung lipcsei polgármester.
Eddig a közösségeknek gyakran kellett kockázatelemzéseket végrehajtaniuk apró változások esetén is - magyarázta Jung. Olyan helyeken, mint idősek otthonai, fogyatékkal élők műhelyei, játszóterek és kereszteződések, ahol nagy a kerékpáros forgalom, drága szakértői jelentések nélkül is lehetővé kell tenni a 30-as sebességkorlátozást.
Andreas Scheuer szövetségi közlekedési miniszter szintén felszólalt az eljárás egyszerűsítése mellett. A Tempo 30-at azonban általában nem szabad az önkormányzatokban bevezetni. Jung azt is hangsúlyozta, hogy a főbb utakra 50 vagy 70 kilométer / órás maximális sebesség szükséges.
Scheuer szerint a városok forgalmi helyzete egyre összetettebbé válik, a gyalogosoknak és a kerékpárosoknak nagyobb védelemre van szükségük.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!