autóvisszahívás
A visszahívási kampányt néhány héttel az után hirdették meg, hogy az amerikai Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) (NHTSA) vizsgálatot indított 2,6 millió Tesla vonatkozásában, miután bejelentések érkeztek a szakhatósághoz olyan balesetekről, amelyek akkor történtek, amikor távvezérléssel irányították az autókat.
A mostani visszahívási kampányt azért hirdettek meg, mert egyes járművek beindításakor ellenáram lephet fel, ami rövidzárlatot okozhat az autók számítógépes alaplapjában, s emiatt működésképtelenné válhatnak a tolatókamerák. A szerint a probléma meghatározott szoftver- és hardverkonfigurációk sorozatának az eredménye.
A Tesla azt mondta, hogy az érintett autókhoz már eljutatta a szoftverfrissítést, amely megváltoztatja a beindítási sorrendet, s megakadályozza a rövidzárlat kialakulását. A Tesla azonosítja az áramköri problémával rendelkező járműveket, és szükség esetén elvégzi a cserét, amit ilyen esetekben teljes egészében a cég költségére végzik el. Először a diagnosztikát végzik el, és ha észlelik a hibát, ki is javítják.
Az autógyártó saját hatáskörben novemberben indított vizsgálatot, miután megugrott a rövidzárlatos problémák miatti autócserék számra. A Tesla közölte, hogy 887 garanciális követelést és 68 helyszíni bejelentést kapott, de nincs tudomása a meghibásodással kapcsolatba hozható karambolokról, sérülésekről vagy halálesetekről.
A probléma a 2024-25-ös Model 3 és Model S, valamint a 2023-25-ös Model X és Model Y járműveket érintheti, vagyis minden modellt, kivéve a Cybertruckot, amellyel azonban akadtak korábban mindenfajta más gondok. A gyártásban lévő Model 3, Model S és Model X járműveknél már december közepe óta orvosolják a problémát.
A Tesla eddig 5,1 millió autót hívott vissza az Egyesült Államokban, többet, bármely más márka, de a hibát minden esetben sikerült szoftverfrissítéssel megoldani.