MGE

Újautó-eladások: visszatérnek a magánvásárlók

2018.01.16.

2017-ben Magyarországon 116.265 új személygépkocsit értékesítettek, 20 százalékkal többet, mint az előző évben. A növekedés mellett örvendetes tendencia, hogy kezdenek visszatérni a magánvásárlók, s valamivel 60 százalék alá került a jogi személyek által vásárolt autók aránya – fogalmazott Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) ügyvezető elnöke a hagyományos új évi sajtótájékoztatóján. 

Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) ügyvezető elnöke

A válság után átléptünk egy rubikont, de még sok rubikonon át kell lépni – érzékeltette a helyzetet Erdélyi Péter, aki szerint a 2017-es esztendő adatai a 2001-es év eladásainak felelnek meg.

Új kishaszon-járművekből 2017-ben 7 százalékkal kevesebbet adtak el, a pontos szám 19.941 darab. Oka a növekedési hitelprogram kifutása volt.

2017-ben 155.414 használt személyautót importáltak és helyeztek forgalomba Magyarországon. Sajnálatos módon a behozott autók döntő többsége öreg jármű, amelyek nem javítják a magyar autópark 14 év feletti átlagéletkorát. A behozott használt autók 67 százaléka 10 évesnél idősebb, és csak a 10 százaléka fiatalabb 5 évesnél.

   

Ábrán a 2017-es esztendő.

Európában csak Görögországban és Lengyelországban rosszabb a helyzet, ott még a magyarnál is öregebb a járműpark – jelentette ki Erdélyi Péter, aki szerint a kedvezőtlen műszaki és környezeti hatások csökkentése érdekében a használt autók importjának szabályozásában jelentős változásokra lenne szükség.

A nagyhaszonjármű piac értékesítési számait Dér Péter elnökségi tag ismertette. Elmondta, jó volt a 2017-es esztendő, 5800 felett fogytak a 3.5 tonna feletti járművek. Autóbuszokból 643 talált vevőre, a növekedés 55 százalékos. A szép számokat árnyalja, hogy sokkal több új autóbuszra lenne szükség, mert a buszpark igencsak koros állapotban van.

Nem csak Dér Péter, hanem az utána következő Somogyi Gábor is drámai söfőrhiányt vázolt fel.

A súlyos munkaerőhiány gátolja a piacbővülést – adott hangot véleményének az MGE elnökségi tagja. Somogyi Gábor elmondta, a közúti pótkocsik piacán tavaly 4059 eladást regisztráltak, ez csaknem elérte a válság előtti szintet. Legnagyobb mértékben a függönyponyvás pórkocsik fogytak, ez teszi a nyolcvan százalékot. Öt-öt százalék a hűtő és billencsek aránya, tíz százalék pedig az egyéb pótkocsi, mint konténer, gép és járműszállító vagy éppen tanker.

A motorkerékpár piac adatait  Zámbó Balázs elnökségi tag ismertette. Szavaiból kiderült, tavaly csaknem 2286 új motor került forgalomba Magyarországon. Gyakorlatilag a 2012-es mélypont óra töretlen a növekedés. Legnagyobb mértékben az 500 köbcentiméter feletti motorok fogytak, ezekből 1444 talált vevőre.

 

Motorkerékpár piac Magyarországon 2010-2017 között és a prognózis idénre.

Először tartott vendégként prezentációt az MGE rendezvényén Ugron Gábor, az e-Mobi Elektromobilitás Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója. Azt vizionálta, hogy 2030-ra tíz százalékos lehet az elektromos autók aránya Magyarországon. A fejlődéshez elengedhetetlen az infrastruktúra fejlesztése, az országot lefedő e-töltőállomások kiépítése. Idén a tervek szerint 300 elektromos töltőállomás telepítését kezdik meg és 1000-1200 állami tulajdonú töltőpont létesítését tervezik. A cél, hogy  az első félév végére mintegy 300-330 állami és további 200-210 önkormányzati tulajdonú e-töltőkút üzemelje az országban

Beszélt az e-gépjárművek vásárlásának támogatásáról is. Kifejtette, 2017-ben 600 pályázatot adtak be 735 autóra. A támogató okiratokat kiállították 643 autóra, és 260 jármű esetében kifizették a támogatást. Ugron Gábor hozzátette, dolgoznak a pályázati struktúra felgyorsításán.

 

S mi várható idén?

Az MGE az új személyautók piacán 7,5 százalékos növekedésre számít 2018-ban, ez 125 ezer új gépkocsi forgalomba helyezését jelentené. Az új kishaszonjárművekből a várakozásaik szerint mintegy 21 ezer kerülhet forgalomba. A motorkerékpárok esetében 8,5 százalékos növekedést várnak, ami 2500 új járművet jelenthet.ű

Prognózis minden szegmensben.

 

Motorkerékpár piac Magyarországon 2010-2017 között és a prognózis idénre.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.06
Tovább fokozza régiós terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután nemzetközi üzletfejlesztésért....
2024.05.06
Összesen 14 külföldi állam magyarországi külképviseletének 26 vezető tisztségviselőjét, köztük négy....
2024.05.06
„A MINI Aceman egy erős egyéniség, saját fiatalos jegyekkel a MINI új modellcsaládján belül. Önálló....
2024.05.06
Mintegy 10 perc alatt töltötték 10-ről 80 százalékra a Polestar 5 prototípusát az új szilícium....
2024.05.05
Egy elektromos autó használata csak akkor klímasemlegesebb, mint egy belsőégésű motoros autóé, ha....
2024.05.05
Két gyermek életveszélyesen megsérült egy közlekedési balesetben Ceglédnél vasárnap - közölte az....
2024.05.05
Ennél nagyobb átalakuláson autó nem is eshet át, mint a többszörös Le Mans-i győztes hibrid Porsche....
2024.05.05
A vitorlázó gép a Turócszentmártonhoz tartozó Tomčany melletti, az Aeroklub Martin polgári társulás....
2024.05.05
Ma már alap, hogy az autóra ötvenezres garanciát adnak. Az első autóknál nem volt természetes a....
2024.05.05
Az egykori Győri Keksz- és Ostyagyár vezetőjének tiszteletére emléktáblát avattak a Széchenyi....