- csepp- és ütésálló indítókulcs

Új támogatási rendszerrel megy a kínai gyártóknak Macron

2024.01.09.

A francia kormány 2024 januárjától változtat az eddigi elektromos autóvásárlást támogató rendszeren, célzottan erősítve a francia és európai autógyártó ipart a kínai versenytársakkal szemben. A 'zöld bónusz' - korábban minden elektromos autóra vonatkozó, egységesen 5000 eurós támogatás - mostantól szigorúbban veszi figyelembe az autó életciklusát és összetevőit, beleértve az elektromos akkumulátort.

A kormányzati bejelentés szerint a korábbi szabályozás csak a CO2-kibocsátást vette figyelembe vezetés közben, de mostantól az egész gyártási folyamatot is figyelembe veszik. Az új szabályok szerint minden elektromos autó 'zöld pontszámot' kap, amely a francia és az EU-beli gyártási vonalak visszahozását célozza.

Az energiaátmeneti miniszter, Agnès Pannier-Runacher szerint a reformált 'zöld bónusz' a legzöldebb elektromos autókat, különösen a Franciaországban és az EU-ban gyártottakat jutalmazza, ezáltal ösztönözve a helyi munkahelyteremtést és az árak csökkentését.

Az új rendszer hat új CO2-kibocsátó tényezőt vesz figyelembe, beleértve az acél- és alumíniumgyártás kibocsátásait, a kritikus nyersanyagok használatát az autó és az akkumulátor testében, valamint az autó összeszerelését és szállítását.

A bónusz összege elérheti az 5000 eurót autónként, és akár 7000 euróra is nőhet a szegényebb háztartások számára. A finanszírozásra 1 milliárd eurót különítettek el.

Carlos Tavares, a Stellantis elnöke régóta sürgeti a kormányzatot, hogy lépjen fel a kínai gyártók ellen. Franciaország, a Reanult és a Stellantis otthona, szorosan figyeli Kínát, amely az EU piacát elárasztja saját elektromos autóival. Az Európai Bizottság adatai szerint a kínai márkák 2022-ben az EU elektromos autó piacának 8%-át érték el, és ez 2025-re akár 15%-ra is nőhet.

A Ptolemus Consulting Group szerint a kínai elektromos autók árak 2015 és 2022 között körülbelül 50%-kal, 67 000 euróról 32 000 euróra csökkentek, míg az európai elektromos autók árak ugyanebben az időszakban 17%-kal, körülbelül 49 000 euróról több mint 55 000 euróra nőttek.

Emmanuel Macron francia elnök is többször kifejezte aggodalmát a kínai autógyártók gyors terjeszkedése miatt, és szükségessé tette a helyi ipar védelmét. Az Európai Bizottság elnöke, Ursula von der Leyen bejelentette, hogy az EU új vizsgálatot indít a kínai elektromos autók állami támogatásai ellen.

A 'zöld bónusz' illeszkedik az EU-nak a kínai piaci árvíz korlátozására irányuló szélesebb erőfeszítéseibe. Bruno Le Maire, a francia gazdasági miniszter szerint ez "ésszerű politikai döntéshozatal, beágyazva zöld ipari stratégiánkba, és első a maga nemében Európában".

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.09.28
A gyors bővülés időszaka után 2023-ban az elektromos autók értékesítésének növekedése lelassult. A....
2024.09.28
Életmentő lehet, ha tudjuk, mit jelent.   ..
2024.09.28
A HUN-REN-ELTE Összehasonlító Etológiai Kutatócsoport és a Debreceni Egyetem szakemberei azt....
2024.09.28
A júliusi zalaegerszegi tesztüzem után nyár végén Szegedre érkezett a BYD első, Magyarországon....
2024.09.28
A győri Széchenyi István Egyetem másodízben rendezte meg partnereivel az egy éve hagyományteremtő....
2024.09.28
– „Tenni jó” – mondta és cselekedte egy időben több, mint száz Audis munkatárs az elmúlt hétvégén....
2024.09.28
A CEE Forum for the Automotive Transition 2024 Konferenciát 2024. október 2-án rendezik meg a....
2024.09.28
A Rally1-es pilóták közül csak egy kiesés volt, az első öt helyezett 14 másodpercen belül van hat....
2024.09.28
Az M1-es autópálya Hegyeshalom felé vezető oldalán, Biatorbágy térségében korábban felborult egy....
2024.09.28
Helytakarékos és hatékony megoldásnak tűntek elsőre, mégis le kellett állítani a lámpaoszlopokba....