Jelenleg mintegy 170 autómárka van Kínában, a kínálat legalább olyan hatalmas, mint a kereslet az autókra. Az ország méretei ellenére azonban Kínában csak 17,5 autó jut ezer lakosra. Arányaiban ez nagyon kevés például az Egyesült Államokhoz képest, ahol 40,6 autó jut ezer lakosra. Nyugat-...
Bombaként robbant a hír az autóiparban, amikor a Tesla először csökkentette villanyautóinak az árát, ugyanakkor kevesen beszélnek a nagyon is aktuális veszélyről, amit a kínai márkák olcsó autói jelentenek.
Számos elemzés szerint a kínai elektromos autókat gyártó márkák legalább 20 százalékkal olcsóbban gyártanak le egy autót, mint a Tesla, pedig utóbbi jelentős előnyben van a hagyományos gyártókkal szemben.
Bár egyelőre nem látni túl sok kínai autót a magyar utakon, ez rövid időn belül megváltozhat és jó eséllyel egyre több egyelőre "ismeretlen" márka modellje jön majd szembe velünk a magyar utakon.
A kínai gyártók érkezése Európába töretlen és egyelőre semmi sem állíthatja meg őket.