Folytatódik az EU és Kína autóipara közötti vetélkedés, az Unió terve az asztalon, de ha így marad, egyes gyártók köszönik szépen, a vám kifizetése után is nyernek Európában.
A francia kormány 2024 januárjától változtat az eddigi elektromos autóvásárlást támogató rendszeren, célzottan erősítve a francia és európai autógyártó ipart a kínai versenytársakkal szemben. A 'zöld bónusz' - korábban minden elektromos autóra vonatkozó, egységesen 5000 eurós támogatás -...
Egyre több kínai autógyártó érkezik Európába és kifejezetten agresszív ajánlatokkal próbálnak piacot szerezni maguknak. A vásárlók szempontjából ez jó hír is lehet, de néhány európai autógyártó nem igazán örül az új konkurenciának.
Nemrég még biztosra lehetett venni, hogy az FCA és a Renault csoportok egyesülnek, de hirtelen, szinte egyik napról a másikra a felek bejelentették, hogy mégsem állapodnak meg. Mi történt? Az Autonews újságírói szerint a politika is benne van a kudarcba fulladt üzletben.
A francia állam eladta Renault részvényei jelentős részét, így újra 15%-os részesedése van a vállalatban, számolt be róla az Automobilwoche. 14 millió részvényt adtak el összesen 1,2 milliárd euróért és bíznak benne, hogy a lépéssel több problémát is megoldanak...
A szigetországban évtizedek óta tavaly gyártottak először több autót, mint Franciaországban.