WRC

Egy nap után Evans vezet a roppant izgalmas Chile-ralin

2024.09.28.

A Rally1-es pilóták közül csak egy kiesés volt, az első öt helyezett 14 másodpercen belül van hat gyorsasági szakasz után.



 

A Toyota-csapat a nap hat gyorsasági szakaszából ötön a leggyorsabb időt érte el a Concepción-i szervizparktól délkeletre fekvő Biobío régió erdeiben. Ezek az utak gyorsak és jó ritmusúak, ugyanakkor különösen keskenyek és technikásak voltak, rengeteg laza kaviccsal a kemény útalapon, ami trükkössé tette a helyzetet, mivel délelőtt nem úgy tisztult az út, ahogy más murvás ralikon szokott.

Sébastien Ogier a nap első szakaszán egy remek idővel hamar az élre állt, majd a negyedik rajthelytől következő autók számára a szakaszt a rossz helyen álló nézők biztonsága miatt törölték. Evans a továbbiakban megnyerte a második szakaszt, és átvette a vezetést a harmadikon, miután Ogier túl gyorsan esett be egy jobbkanyarba, kicsúszott, és a bal hátsó felniről a padka leütötte a gumit. Meg kellett állnia kerékcserére a nyolcszoros világbajnok franciának, amivel közel két percet vesztett.

 

Az egész nap magát ostorozó Rovanperä volt a leggyorsabb a harmadik gyorsasági szakaszon, és a második helyen zárta a délelőttöt, Sami Pajari pedig a harmadik helyét szerezte meg a nap közepén, miután erősen kezdte második Rally-1-es versenyét. Délután Ogier még nyert két szakaszt, de igazán Ott Tänak (Hyundai) örülhetett, aki a nap közepi szerviz után végre remek tempót diktált, és a nap végén egy ideig azt is hihette, hogy vezet. De aztán Evans első szakaszos megállapított idejét módosították arra az időre, amit délután ténylegesen megfutott, így most a walesi áll az összetettben az élen három másodperccel. Persze nem lehet nyugodt, mivel eddig minden Chile-ralit az észt riválisa nyert meg a korábbi években...

„A délelőtt elég rövid volt számunkra, miután az első szakaszt törölték, de általában elég jól éreztük magunkat az autóban. Az utak keskenyek, kanyargósak, és elég gyorsak voltak, ugyanakkor technikásak is, sok ugratóval és egyenetlenséggel. Szóval jó volt vezetni, de a tapadási szint elég alacsony volt, ami kihívást jelentett. A délután már nehezebb volt számunkra: az első néhány szakaszon talán nem éreztem a legjobban magam, de a nap végi hosszú szakaszon már ismét jobban ment a vezetés. Még mindig kedvező helyzetben vagyunk, és remélhetőleg holnapra tudunk javítani” – nyilatkozta Evans, aki a tavalyi Japán-rali óta nem tudott győzni.

Rovanperä néhány másodpercet veszített egy megpördüléssel a délutáni első szakaszon (betört vaskaput is közben, de nem sérült meg az autója), de így is az első háromban maradt a nap végére, bár bevallása szerint rosszul vezetett, nem találta a ritmust. „Nem érzem jól magam ezeken az utakon” – magyarázta a kétszeres világbajnok finn. „Amikor ilyen száraz az út, nem illik a szokásos vezetési stílusomhoz. Sokat küzdök az autóval és a vezetésemmel” – fakadt ki.

A nap meglepetésembere, a WRC2-ből felhozott Pajari mindössze 2,1 másodperccel van hátrébb a negyedik helyen, miután továbbra is lenyűgözően alkalmazkodott a Rally1-es gépekhez. Ogier két további szakaszt nyert a délután folyamán, és összességében a kilencedik helyen áll, kevesebb mint másfél percre az első helytől. Ha nem lett volna defektje, fölényesen vezetne.

Tänakot az hajtja Chilében, hogy felzárkózzon a bajnokságot 34 ponttal vezető csapattársához, Thierry Neuville-hez. A belga csapattárs a hatodik helyen végzett a Hyundai i20-assal, részben azért, mert az első helyről rajtolva neki kellett takarítania, részben pedig azért, mert a bajnokságban lévő tetemes előnye miatt nem akart semmiféle kockázatot vállalni. A hetedik helyen Esapekka Lappi áll a harmadik Hyundai-jal, a finn közel 20 másodpercet vesztett délután egy defekt miatt, de enélkül sem lenne az élmezőnyben.

Grégoire Munster a szezon legjobb teljesítményét nyújtotta a Ford Pumával, de az utolsó szakaszon kapott defekt miatt az ötödik helyre esett vissza Pajari mögé, a hátránya azonban így is csekély. A nap végén mindössze 1,4 másodperc választotta el őket egymástól, Pajari pedig mindössze 2,2 másodperccel maradt le Rovanperä mögött.

Munster fordos csapattársai számára ez a nap nagyobb kihívást jelentett. Mārtiņš Sesks délelőtt feladta a versenyt a nem hibrid Pumával, miután egy padkának ütközött és két gumiabroncsa is megsérült, miközben csak egy pótkerék volt nála. Adrien Fourmaux és Alex Coria párosa a negyedikről a nyolcadik helyre esett vissza, miután egyperces időbüntetést kapott, mert késve érkezett az ötödik gyorsaságira. A késés oka szerelés volt, először a generátort, majd egy vízcsövet kellett az út szélén, saját kézzel megjavítania a francia párosnak. Pedig Fourmaux is remekül vezetett, a büntetés nélkül egy másodperccel állna Evans mögött a második helyen!

A szombati nap az állóképesség és a gumikezelés igazi próbája lesz, hiszen hat szakasz, összesen közel 140 km gyorsasági vár a mezőnyre.

Az állás péntek este:

1. Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) 58p03.9mp

2. Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +3.0mp

3. Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +10.1mp

4. Sami Pajari/Enni Mälkönen (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +12.2mp

5. Grégoire Munster/Louis Louka (Ford Puma Rally1 HYBRID) +13.7mp

6. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +33.3mp

7. Esapekka Lappi/Janne Ferm (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +39.1mp

8. Adrien Fourmaux/Alexandre Coria (Ford Puma Rally1 HYBRID) +1p02.2mp

9. Sébastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +1p27.9mp

10. Nikolay Gryazin/Konstantin Aleksandrov (Citroën C3 Rally2) +2p17.9mp

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.09.28
A győri Széchenyi István Egyetem másodízben rendezte meg partnereivel az egy éve hagyományteremtő....
2024.09.28
– „Tenni jó” – mondta és cselekedte egy időben több, mint száz Audis munkatárs az elmúlt hétvégén....
2024.09.28
A CEE Forum for the Automotive Transition 2024 Konferenciát 2024. október 2-án rendezik meg a....
2024.09.28
A Rally1-es pilóták közül csak egy kiesés volt, az első öt helyezett 14 másodpercen belül van hat....
2024.09.28
Az M1-es autópálya Hegyeshalom felé vezető oldalán, Biatorbágy térségében korábban felborult egy....
2024.09.28
Helytakarékos és hatékony megoldásnak tűntek elsőre, mégis le kellett állítani a lámpaoszlopokba....
2024.09.28
A desszertművészet legizgalmasabb textúráival és ízeivel dolgozó Nour csapata egyedülálló, az új....
2024.09.28
Az őszi idő és a lehűlés megérkezésével az autósoknak hamarosan gondolniuk kell a kerékcserére is.....
2024.09.28
Egy tengerentúlról érkezett turista az intenzív osztályon fejezte be bécsi látogatását: a 69 éves....
2024.09.27
Egy kiszolgált 8 éves Infinity Q50. ..