NILU szuperautó
A NILU hiperautó egy teljesen új versenyző az 1000 lóerő feletti osztályban. A Sasha Selipanov által megalkotott járművet egy 6,5 literes, szívó V12-es hajtja, amely egy kézi sebességváltóval párosul, ami manapság már különlegességnek számít ebben a kategóriában.
Selipanov olyan autókon dolgozott a múltban, mint a Bugatti Chiron, a Koenigsegg CC850 és a Lamborghini Huracan, de most úgy döntött, hogy piacra dobja a saját hiperautó-márkáját, amit Nilu27-nek nevezett el. Az új cég első modellét tehát technikailag Nilu27 NILU-nak hívják, de ez csak egy zárójeles megjegyzés volt.
A cég szerint a dizájn sok helyről merít ihletet, így a klasszikus amerikai izomautóktól a modern driftautókig fellelhető rajta szinte minden, ami a NILU kinézetét illeti. A kocsi alján egy testreszabott szénszálas monocoque alváz kapott helyet, cső alakú alumíniumötvözet segédvázakkal, dupla lengőkarral, tolórudas felfüggesztéssel, fékek pedig a Brembo által gyártott szén-kerámia ötvözetből készültek.
Az Aston Martin Valkyrie-hez hasonlóan a NILU is sirályszárnyas ajtókkal rendelkezik, amelyek a gyártó szerint nagyszerű hozzáférést biztosítanak a kétüléses belső térbe való beszálláshoz. Az ülések teljes mértékben le vannak rögzítve, tehát nem állíthatók, a kormányon pedig nem találhatók kezelést szabályozó gombok, mivel a kormány mögött több analóg kar is helyet kapott. Az autóban egyetlen kijelző található, ami a tolatókamera képét mutatja - ez helyettesíti a tükröt is.
A V12-es motor, ami a NILU-ban található, az új-zélandi Hartley Engines-szel való együttműködésnek köszönhetően valósult meg, ami a gyártó szerint "a világ egyik legerősebb és legfeltűnőbb" szívómotorja lett. Névleges csúcsteljesítménye 1055 lóerőre és 860 Nm forgatónyomatékra képes.
A motort nem párosították semmiféle villanymotorral, vagy hibrid rendszerrel, viszont 12 különálló fojtószelep házzal és olyan konfigurációval rendelkezik, ahol a kipufogó és a légbeömlő helyzete felcserélődik, hogy tovább segítse a hőelvonást.
A nyitott kialakítású, 7 fokozatú manuális sebességváltó kerámia bevonatot kapott, melyet egy alumíniumötvözetű segédvázban helyeztek el.
A NILU hiperautóból eleinte mindössze 15 darab versenypályára szánt példány készül, majd 54 darab utcán is használható változat. A nyilvánosság előtt pedig a kaliforniai Pebble Beachen megrendezett Monterey Car Week-en debütál majd, augusztusban.