járműgyártás

Új mércét állít az új Golf R teljesítménye

2021.03.26.

– Az új Golf R, amely év elején jelent meg a piacon, minden eddigi Golf R modellt túlszárnyal elképesztő 235 kW / 320 LE teljesítményével és 420 Nm nyomatékával. Ahhoz hogy ez az erő a lehető leghatékonyabban kerüljön továbbításra, a Volkswagen mérnökei kifejlesztették az új 4MOTION összkerékhajtási rendszert, amely nyomatékvektor-szabályozást használ a hátsó tengelyen. Ez az alapja a Golf R tovább javított kezelhetőségének, amely mércéül szolgál a modell kategóriájában. 

A Golf R minden idők legsikeresebb Volkswagen termékcsaládjának hagyományosan a legerősebb modellváltozata. Összkerékhajtásával, exkluzív formavilágával és felszereltségével ez a kiemelkedően dinamikus autó kategóriájában – a Golf kategóriában – példaként szolgál a műszaki tartalom tekintetében. Most sincs ez másképp: a Golf R az első Volkswagen, amely az új összkerékhajtás rendszerével, az R-Performance nyomatékvektor-szabályzással szerelt 4MOTION rendszerrel mutatkozik be. Ez a járműdinamikai vezérlésen keresztül intelligens hálózatba szervezett rendszer új dimenzióba emeli a sportosságot.

Fotó: VW

„A Golf R modellel az volt a célunk, hogy a menettulajdonságait illetően a lehető legnagyobb semlegességet biztosítsuk. Más szavakkal kifejezve, garantálni szeretnénk, hogy a jármű nem lesz alul- vagy túlkormányozott és végig a lehető legközvetlenebb irányítást kínálja.” – hangsúlyozta Jonas Thielebein, a Golf R vezető mérnöke. A Volkswagen R fejlesztőjeként ő kifejezetten büszke a nyomatékvektor-szabályozás rendszerére, ahol az új hátsó hajtás az erőforrás teljesítményét nem csupán az első és a hátsó tengely között osztja szét, de a két hátsó kerék között is adagolja azt. Ez jelentősen javítja a modell agilitását, különösképpen a kanyarvételeknél. „A kerekenkénti nyomatékszabályozás lehetővé teszi, hogy új határokon autózzunk a modellel. A jármű kezelhetősége nagy sebességnél is a lehető legsemlegesebb marad.” – teszi hozzá Thielebein.

Az R Performance csomag

A Golf R egy opcionális R Performance csomaggal is rendelhető, ekkor a modell legnagyobb sebessége elérheti a 270 km/órát. Az R Performance csomag esetén egy nagyobb, látványosabb hátsó légterelőt kap a modell, amely további leszorítóerőt biztosít a hátsó tengelyen. Ezen kívül 19 col peremátmérőjű Estoril könnyűfém keréktárcsákat és két további vezetői profilt kínál az R Performance csomag. A „Speciális” (dedikált Nürburgring vezetői profil) és a „Drift” mód – a vezetői profil kínálattal együtt – gyorsan hozzáférhető a kormánykerék „R” gombját megnyomva.

Két vezetői profil a maximális teljesítményért

Az országutaktól távol a „Drift” mód a menettulajdonságok teljesen új szintjét nyitja meg és kihasználva a nyomatékvektor szabályozásban rejlő további lehetőséget a semleges kezelhetőséget egy túlkormányozottság váltja fel. Ekkor a lehető legnagyobb nyomaték jut a kanyar külső ívén futó kerékre. A „Drift” profilnál a menetstabilizáló (ESC) alaphelyzetben „Sport” módban van, amely azt jelenti, hogy a Golf R vezérlő elektronikája egy igen késői ponton avatkozik csak be. De igazi driftelésre is van lehetőség, ekkor az ESC-t egyszerűen ki kell kapcsolnia a vezetőnek.

Még több irányítás a vezetőnek

Az R Performance csomag mindkét vezetői profiljánál a gázpedál karakterisztikáját olyan érzékenyen állították be, hogy az a teljesítmény valódi, közvetlen élményét közvetítse. A nagyfokú irányítás előny, amikor a tökéletes driftelés a cél havon, jégen vagy akár aszfalton. A „Speciális” és „Drift” profil esetében is a sebességváltó kalibrálását úgy optimalizálták, hogy a fordulatszámot folyamatosan magas szinten tartsa. Automata módban így a kettős tengelykapcsolós sebességváltó (DSG) a lehető legkésőbb vált fel és a lehető leghamarabb vált le, ezzel is segítve az erő felépítését.

A kettős tengelykapcsolós sebességváltó (DSG) bevezetése óta most először a váltó manuális módban marad mindkét vezetői profilnál, amennyiben a vezető ezt választotta ki. Az automata módba való véletlen visszacsúszás már a múlté. Ez olyan újdonság, amelyre a profik, mint amilyen Benjamin Leuchter már hosszú ideje várnak. A Volkswagen márka nagyköveteként és fejlesztési illetve tesztpilótájaként Leuchter meglátásaival jelentősen hozzájárult a Golf R fejlesztéséhez és finomhangolásához. „A véleményem egyértelmű: a Golf R a termékcsoport kiemelkedő modellje! Az új összkerékhajtással, amely tökéletesen osztja el az erőt a kerekek között és a két új vezetői profillal a Golf R valóban izgalmas vezetési élményt kínál.”

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

                                      

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.03.17
A pontszámok alapján a 2,9 érték alatti abroncsokat a német autóklub melegen ajánlja, viszont a....
2025.03.17
Az M8 autópálya Dunavecse és Dunaújváros közötti szakaszán, az 1682 méter hosszú Duna feletti....
2025.03.17
Egy kamion és egy kisbusz ütközött össze az M5-ös autópálya 76-os kilométerszelvényénél, Kecskemét....
2025.03.17
Az LBX egy álruhás Toyota Yaris Cross, prémium kivitelben. A gyártómű úgy mondja, hogy a luxus....
2025.03.17
2026 végén indulhat el a Mars felé a SpaceX amerikai űripari vállalat Starship rakétája, amely....
2025.03.17
Jövőre elkezdődhet Budapest Keleti, Nyugati, Déli és Kelenföld vasúti állomások, valamint Debrecen....
2025.03.17
Az Egyesült Államokban 37-re emelkedett a déli és a keleti országrészt sújtó heves viharok, és a....
2025.03.17
A belső égésű motoros Macant 2026-ban vonják ki teljesen.  ..
2025.03.17
Szöveges és térképes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2025. 03. 17.....
2025.03.16
A lezserség tempója, vagy a könnyedség sebessége mottóját hirdeti az alig ismert Longbow márka,....