fejlesztés
A társaság pénteki tájékoztatása szerint a projekt megvalósításával olyan elalvást jelző és megelőző biztonsági rendszer módszertanát sikerült kidolgozni, amely a gépjárművezetőt nem általános, külső fizikai jelek, hanem a sofőr egyedi fiziológiai jellemzői alapján figyelmezteti a fáradtság és az elalvás veszélyére.
A jelenlegi rendszerek külső fizikai jelekre, humán viselkedésre és általános statisztikai adatokra alapozva figyelmeztetnek, amelyek számos téves riasztást eredményeznek. Emellett ezek a rendszerek már csak akkor riasztanak, amikor a fáradtság és álmosság előrehaladt, veszélyes stádiumba kerül.
A jelenleg kutatott és kifejlesztett módszertan nem általánosításokra alapoz, hanem kifejezetten a gépjárművezető vezetési stílusát, fiziológiai állapotát veszi figyelembe. A Vigilance Guard módszertan a fáradtság bekövetkezésének olyan stádiumában jelez, amikor a gépjárművezető még cselekvőképes, de rövid időn belül már biztosan bekövetkezik az elalvás állapota. A módszertan alkalmazásával a jövőben jelentősen csökkenthető az elalvásból származó balesetek és káresemények száma - derül ki a közleményből.