Jeep Wrangler Unlimited
Mitől más a Sahara, mint a többi Wrangler? A Sahara mellett elérhető a Sport és a Rubicon változat (jelenleg a Jeep magyarországi konfigurátorában csak a Rubicon és a Sahara rendelhető). Sokat lehetne írni a különbségekről, alapvetően azt mondhatjuk, hogy a Sport a belépő változat, a Rubicon a top verzió, ami aztán tényleg mindenre készen tud állni, ha az ember megfelelően felextrázza, a Sahara pedig a középút. Legalábbis árban mindenképp, ha kényelemről van szó, akkor a Sahara a legjobb választás, ezt tervezték leginkább úgy, hogy az ember közúton is közlekekedjen vele.
A Wrangler egy igazi óriás, de bent ülve tűnik fel igazán az embernek, hogy mennyire nagy. Sok 3 tonnás áruszállítóra lefelé néz az ember, ha pedig egy kisautó megy előttünk a dugóban, akaratlanul is eszébe jut az embernek, hogy itt most egy nagy gáz és egy autóval előre jutunk. Nem a belvárosra van tervezve, annyi biztos.
A nagykörúton autózva vele feltűnt, hogy nem igazán van mellettem autó, szinte soha, különösen nem kanyarokban, ha pedig kerékpáros is van az úton, akkor biztosan senki nem vállalja be. Pedig elfér a Wrangler egy sávban, csak nem úgy, ahogy azt megszoktuk egy autótól, hanem éppenhogy. Kicsit mintha buszt vezetne az ember.
Az autó belseje egyszerre van terepre tervezve, amit jól mutat a rengeteg kapaszkodó, a csatlakozókat takaró fémlap és a középen található ablakirányító gombok, ha már (szinte minden más mellett) az ajtók is levehetőek. De ezzel együtt egyáltalán nem kényelmetlen az autó, nincs az a benyomása az embernek, hogy eltévedt vele, ha éppen nem egy földúton közlekedik vele, tényleg működik a Sahara verzió.
Különösen azért is olyan kényelmes élhető a vásorban, már ha eltekintünk a mérettől, mert a tesztautónk megkapta az Overland csomagot: 850.000 forintért kap az egyebek mellett ember bőr üléseket, extra USB csatlakozókat, a karosszéria színére fényezett hűtőrácsot fényes hűtőrács és lámpa keretekkel és kemény pótkerékborítást is. Nem egy olcsó csomag, de ajánlott!
Az infotainment gyakorlatilag hibátlan, különösen jó, hogy amint csatlakoztatja az ember a telefont az USB kábelen keresztül, azonnal indul a CarPlay és vele együtt a Waze, vagy amit éppen használ a sofőr. Szintén nagyon jó az offroad fül, ahol az ilyen igazi terepjáróknál szokásos dőlésszög mellett mindenféle folyadék hőmérsékletéről is tájékozódhatunk.
Ami rögtön feltűnik mindenkinek, az az extra váltó, amivel a hajtást szabályozhatjuk. Alapesetben 2H-ban van az autó, ami azt jelenti, hogy csak a hátsó kerekeket hajtja a motor. A következő fokozat az automata összkerékhajtás, aminél az autó dönti el, hogy épp szükséges-e minden kereket hajtani, ezt követi az állandó összkerék, végül pedig a felező.
Ezt az autót elsősorban azok vásárolják, akiknek szüksége van rá és ki fogják használni azt a nem elhanyagolható tényt, hogy bárhol bármin átmennek vele. Másodsorban pedig azok a vállalkozók, akik még nem cserélték le a mackónadrágot öltönyre, a pénztárca sem áll még készen a G-osztályra, de kell valami, ami feltűnő és tiszteletet is parancsol.
Már pedig feltűnéshez tökéletes, még jobb is, mint a mára Budapest minden második sarkán megtekinthető “Gé”. Már csak azért is, mert a Saharába alapáron jár az Alpine hangrendszer, 9 hangszóróval és mélynyomóval, ami gyári hangrendszerektől tényleg szokatlanul brutális hangzást biztosít.
A Wrangler Sahara 5 ajtóval (az 5 ajtóra utal az Unlimited név) 18.600.000 forintról indul, erre jönnek még rá az extrák. Ez nyilván nem kevés, de ha a versenytársakat nézzük, egyáltalán nem egy elrugaszkodott összeg, amiért cserébe egy nagyon is különleges, elképesztő terepképességekkel bíró autót kapunk, amiből nyáron fél óra alatt kabriót varázsolhatunk. Ha valakinek szüksége van a terepképességekre és valami olyat szeretne, ami után meg-meg fordulnak az utcán, nem igazán van jobb választás a piacon.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!