Lada
Az orosz szaksajtó arról írt, hogy a Roszsztandart orosz szabvánügyi hivaltaban az orosz autógyártó levédette a Lada Tigris márkanevet. A levédett név nem jelent ugyan garanciát arra, hogy ilyen nevű autó valaha is megjelenik a márka modellkinálatban, de alapos a gyanú, tekintettel arra, hogy a szabvánügyi hivatal adatbázisában a kizárólagos névhasználati jog nemcsak járműre, hanem annak alkatrészeire, tartozékaira, mi több, játékautókra is be van jegyezve.
Az előzményekhez tartozik, hogy korábban az AvtoVAZ vezetői úgy nyilatkoztak, hogy 2030-ra több új autó bevezetését tervezik egyszerre. Lesz például sororozatgyártásban egy crossover, amelynek donorautója a Lada Vesta lesz. Ez a névtelen autót egyelőre Lada B+ Cross néven fut a szaksajtóban. A tervek között szerepel a T-134-es kódjellel ellátott crossover is, amely egyelőre csak koncepcióként létezik, de felröppentek a hírek egy hétüléses kisbusz sorozatgyártásáról is. Nem kizárt, hogy valamelyikük végül a Tigris nevet kapja.
Az egykoron szovjet, ma orosz vállalat névpalettája mindenesetre rendkívül gazdag, s eleve a márka is több néven futott a szovjet időkben, a forgalmazási területtől – külföld vagy belföld -, illetve az autók jellegétől függően Zsiguli, Lada és Oka márkanévvel illették.
A Lada márkanév eredete nem tisztázot teljesen: egyes források szerint a szépség szláv istennőjétől származik, mások egy hajófajtával hozzák összefüggésbe, amely a Lada emblémáján is szerepel.
A Lada márkanévvel tucatnyi modellcsalád párosult: Samara, Sputnik, Priora, Kalina, Granta, Niva, Vesta vagy éppen az X-Ray toldalékot kaptak az autók. Állatnév még nem szerepelt a Lada repertoárjában, de a Tigris testhezálló lenne, tekintettel arra, hogy Oroszország távoli szegleteiben őshonos a világ legnagyobb tigrisfajtája, a szibériai tigris.