Toyota

Tízmillió Toyota diktálja a tempót

2016.05.05.

Aki Európában Toyotával jár, autója jó eséllyel Európában készült. A márka által jelenleg Európában forgalmazott autók háromnegyedét ugyanis helyben gyártják. A Toyota által Európában üzemeltetett kilenc gyártólétesítmény összesített termelése április 14-én elérte a bűvös tízmilliós darabszámot.

Az első, Európában gyártott autó mi is lehetett volna más, mint egy Corolla. A világ első számú személygépkocsija a portugáliai Ovar városában, a Salvador Caetanóval közösen működtetett összeszerelő üzemben készült. Az 1971-ben felavatott üzem a mai napig működik, pillanatnyilag dél-afrikai exportra készülnek itt Land Cruiser 70-es modellek.

A teljes körű sorozatgyártás 1992-ben vette kezdetét az Egyesült Királyságban, ráadásul rögtön két üzemben: a motorokat a walesi Deeside-ban szerelték össze, majd három hónappal később az első Carina E is legördült a burnastoni (Derbyshire megye) gyártószalagról.

Ugyanezzel a Carina E modell-lel ünnepelték Brüsszelben a kilenc üzem munkatársai a központ alkalmazottaival együtt a tízmillió darabos mérföldkő számot. A legelső sorozatgyártású autót a Toyota legújabb autója, a Toyota C-HR kísérte a színpadon. Utóbbiból még egyetlen példány sem készült: a sorozatgyártás az év végén veszi kezdetét a Toyota Motor Manufacturing Turkey törökországi üzemében.

„A Toyota számára is rendkívül fontos tényező a gyártás, és több ezer európai munkatársunk rendkívül büszke arra, hogy helyi gyártásunk elérte a tízmilliós darabszámot” – hangsúlyozta Johan van Zyl, a Toyota Motor Europe elnök-vezérigazgatója.

Amellett, hogy egyre több típus készül Európában, a kontinens mind nagyobb önállóságra és befolyásra tesz szert a Toyota globális szervezetén belül, ami az európai ügyfelek ízlése szerinti autók tervezését illeti, különös tekintettel a legnépszerűbb helyi modellekre.

A Yaris, Auris és Avensis modellek jelenlegi generációit a Toyota franciaországi formatervező stúdiójában, az EDD-ben tervezték, fejlesztésük pedig a Toyota belgiumi műszaki központjában zajlott. A karakteres, merész formatervű Toyota C-HR ugyancsak az európai vevők ízléséhez igazodik.

„Európai gyártásunk rekordjainak történetében említést érdemel a legelső itt forgalmazott hybrid városi kisautó gyártása, a hybrid motorok összeszerelése, valamint az észak-amerikai, sőt, japán piacokra történő exportálás is. A jövő nem kevésbé ígéretes: a helyi gyártás darabszáma várakozásaink szerint a következő két évben további 20 százalékkal fog emelkedni” – emelte ki van Zyl.

Tavaly összesen 660 000 darab Toyota készült Európában; miközben a vállalat 810 ezer darab Toyota és 64 ezer Lexus gépkocsit értékesített a földrészen.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.29
Matrózruhás sofőrök vezették a valaha készült legritkább és legfurcsább buszt, melynek egyetlen....
2025.01.29
Több mint 2,3 millióan utaztak 2024-ben a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) járatain, ami 178 ezerrel....
2025.01.29
Ötéves csúcsot értek el az autóeladások Oroszországban tavaly, két évvel az után, hogy az ottani....
2025.01.29
A 2020-ban a Škoda első, a Volkswagen-csoport moduláris villamosítási eszközkészletén (MEB) alapuló....
2025.01.29
Az idén megújult Volkswagen Tiguan továbbra is az egyik legjobb ajánlat a kompakt szabadidő-autók....
2025.01.29
Morenth Péter 2021 novembere óta tölti be a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) elnöki tisztségét,....
2025.01.29
Az új Peugeot E- 3008 modellre bevezetése óta több mint százezer megrendelés érkezett be, és ez....
2025.01.29
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) adatai szerint az idei évre 1,4 millió darab....
2025.01.29
Minden idők legnagyobb forgalmát érte el a Volvo – jelentette be a svéd prémiummárka magyarországi....
2025.01.29
Az Aero Over nevű japán tuningcég gondolt egy merészet, és a Japánban kapható Toyota Crown Sport....