Pekingi Autószalon
A Pekingi Autószalonon hivatalosan is bemutatkozott a Mercedes-Benz Concept Coupé SUV, amely egy, az M-osztály technikájára épülő crossover. A recept ugyanaz, mint a BMW X6 esetében: a kupék és a nagy szabadidő-autók keresztezéséből hozták létre a típust, de annyi különbség azért van a BMW-hez képest, hogy a Mercedesbe öten is beleülhetnek. A terepkupé sokkal sportosabb műszerfalat kap majd, mint a praktikusabb ML, és természetesen kívülről is jóval dinamikusabb összhatást nyújt, még az ablakok is keret nélküliek lettek.
A Concept Coupé SUV méretei tekintélyesek: a hossz 4935 mm, amelyhez 2044 mm-es szélesség és 1739 mm-es magasság társul. Ez azt jelent, hogy a jelenlegi, kicsinek éppen nem mondható X6-osnál körülbelül 6 centiméterrel hosszabb, 6 centivel szélesebb és 5 centivel magasabb. A nyomtávot elöl 3, hátul pedig több mint 10 centiméterrel növelték meg az ML-hez képest, hogy harciasabb legyen a kocsi kiállása. A gumik elöl-hátul 305 mm szélesek.
A tanulmányautóba a Mercedes új duplaturbós benzinmotorját építették be, amely hamarosan megjelenik a modellfrissítés utáni ML-ben. A háromliteres V6-os 333 lóerőt ad le 5500-as fordulatszámnál, a maximális nyomatéka pedig 480 Nm 1400-nál. Az erőt az új, Mercedes-fejlesztésű kilencfokozatú automataváltó továbbítja a kerekek felé, az előválasztó kart a kormány mögé tették, hogy helyet szabadítsanak fel a középkonzolon.
A Dynamic Select Control rendszer öt különböző menetprogramot (komfort, csúszós út, sport, sport plus, egyéni) kínál, ezekben a kormány rásegítésétől a gázpedál érzékenységén át a futómű keménységéig sok paramétert hangol át az elektronika az egyéni preferenciáknak megfelelően. A C292 kódnéven fejlesztett autó sorozatgyártása 2015 első felében kezdődik a Mercedes amerikai gyárában, Tuscaloosában. Akkor várhatóan már MLC-nek fogják hívni a terepkupét.