WRC
Ott Tänak 16,4 másodperces előnnyel zárta a Finn-rali szombati napját, így jó esélye van arra, hogy vasárnap megismételje tavalyi győzelmét. A Toyota észt sztárja mögött Esapekka Lappi áll a második helyen, 12,4 másodperccel megelőzve a pénteken még első helyen álló Jari-Matti Latvalát.
Szombaton délelőtt az első két gyorsasági után még úgy tűnt, hogy folytatódik a négy élen álló pilóta elképesztően szoros csatája, a három toyotás mellett a citroënes Lappi volt még versenyben az első helyért, őket mindössze tizedek választották el egymástól. Azonban a harmadik szakaszon, a Kakaristo nevűn minden megváltozott egy hatalmas, emberi fej méretű szikla miatt.
Egy közepesen gyors, negyedik fokozatban vehető balkanyarban az út szélén, a külső íven volt ez a bizonyos kő, amelynek Latvala és Meeke is nekicsúszott a Yaris WRC bal hátsó kerekével. Az összetett állást vezető finn autóján eltörött a felni és durrdefektes lett a kerék, a foszló gumi a karosszéria bal hátsó részét is teljesen lebontotta, Latvala összesen 14 másodpercet vesztett. Az előző szakaszt még megnyerő Meeke még nála is sokkal rosszabbul járt, ugyanis az ütéstől azonnal kitört autója bal hátsó futóműve, így az északír versenyzőnek fel kellett adnia a küzdelmet. Vasárnap azonban még időbüntetéssel visszaállhat, hogy pontokat szerezzen a Power Stage-en.
Tänak ekkor vette át a vezetést ismét, és már nem is engedte ki a kezéből a nap végéig, összesen három gyorsaságit nyert meg a nyolcból. „Remek napunk volt, délelőtt nagyon keményen kellett nyomni a gázt a csapattársaim tempója miatt, de délután már kicsit visszavehettem, és csak arra kellett ügyelnem, hogy ne hibázzak. Remek, amikor van lehetőség egy kis lélegzetvételre. Tegnap és ma délelőtt az időkülönbségek gyakorlatilag a nullával voltak egyenlők, ez megváltozott délutánra” – nyilatkozta az észt a nap végén.
Délelőtt úgy tűnt, a 2017-es győztes, Esapekka Lappi feladja a küzdelmet az első helyért, de délután ismét begyújtotta a rakétákat, és két gyorsaságit megnyerve megelőzte Latvalát, és feljött másodiknak.
Szombaton délután már egyre nyilvánvalóbbá vált, hogy az igazán nagy csata mostantól a negyedik helyért zajlik a Finn-ralin. A két Hyundai versenyző, Andreas Mikkelsen, Craig Breen mellett a hatszoros világbajnok Sébastien Ogier küzdött a pozícióért, utóbbi egész nap betegen vezetett, így az is csoda, hogy tartotta a többiek tempóját a Citroën C3 WRC-vel. Hármuk között szinte gyorsaságiról gyorsaságira változott a sorrend, csak másodpercek választották el őket. A nap végén Mikkelsen 2,6 másodperccel állt Ogier, és további 6 másodperccel Breen előtt.
A világbajnokság esélyesének számító Thierry Neuville szombaton sem tudott előrébb jönni az összetettben annak ellenére, hogy jobban érezte magát a Hyundai i20 WRC-ben, mint pénteken. Jelenleg hetedik a versenyben, csak a két fordost tudja megelőzni, Teemu Suninent és az újonc Gus Greensmith-t.
Vasárnap már csak négy gyorsasági vár a mezőnyre, az össztáv 45,74 kilométer lesz. A verseny legnagyobb ugratóit tartalmazó Ruuhimäki gyorsasági második futásra lesz a Power Stage, itt a leggyorsabb öt versenyző bónusz pontokat szerezhet.
Az állás szombat este:
1 |
Ott Tanak, M.Jarveoja |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
2h08m49.4s |
2 |
Esapekka Lappi, J.Ferm |
Citroen Total WRT |
Citroen |
16.4s |
3 |
Jari-Matti Latvala, M.Anttila |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
28.8s |
4 |
Andreas Mikkelsen, A.Jager |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
50.5s |
5 |
Sebastien Ogier, J.Ingrassia |
Citroen Total WRT |
Citroen |
53.1s |
6 |
Craig Breen, P.Nagle |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
59.1s |
7 |
Thierry Neuville, N.Gilsoul |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
1m19.3s |
8 |
Teemu Suninen, J.Lehtinen |
M-Sport Ford WRT |
Ford |
2m05.3s |
9 |
Gus Greensmith, E.Edmondson |
M-Sport Ford WRT |
Ford |
4m09.7s |
10 |
Kalle Rovanpera, J.Halttunen |
Skoda Motorsport |
Skoda |
6m33.5s |