gumiabroncs
18 százalékban kis eltéréseket, átmenetileg elfogadható értékeket mértek, amelyek nem veszélyesek ugyan, de a gumik élettartamát rövidíthetik. A vizsgált járművek 70 százalékán volt legalább egy, nem megfelelő légnyomással rendelkező, jellemzően alulfújt abroncs. A nem megfelelő abroncsok 85 százaléka veszélyes, 15 százaléka pedig nagyon veszélyes nyomásértéket mutatott, azaz utóbbi esetben akár 1 bart is meghaladó mértékben tért el a gyártó által előírt légnyomástól.
Forrás: Michelin
A futófelület kopottságával kapcsolatban pozitívak voltak a tapasztalatok, a vizsgált több mint négyezer abroncsból összesen 113-nak volt 2 mm alatti mintázati mélysége (a jogi szabályozás 1,6 mm-t ír elő). Az abroncsok általános műszaki állapotát vizsgálva a leggyakoribb probléma a futófelület rendellenes kopása volt, amely a rossz futómű-beállításból, a nem megfelelő centrírozásból, illetve a nem megfelelő guminyomásból fakadhat.
Forrás: origo.hu