Touareg

Szüreti flottanap a Volkswagen zászlóshajójával, a Touareggel

2019.10.18.

Az időjárás felelősökkel egyeztetve nagyon sikeres flottanapot szervezett október első napján az Etyeki Kúriába és környékén a Porsche Hungaria, gyönyörű szüreti napsütéssel és 20 full extrás Volkswagen Touareggel. Az örömautózást semmi sem tudta elrontani.

Ezúttal nem a korábbi években megszokott pályahelyszínre hívta meg VIP-vendégeit a Porsche Inter Auto, hanem egy lassítós, kikapcsolódós környezetet választott, amikor az Etyeki Kúriába invitálta partnereit. A látványpince több volt mint látvány, a program mellett zavartalanul folyt a szüreti munka, érkeztek a szőlővel teli ládák, azokat targonca pakolta le a gépről, folyt a préselés. Sőt, a helyszínt utolsóknak elhagyok még a takarítás alaposságáról is meggyőződhettek. Ezen túl arra is ügyeltek a helyiek, hogy a legközelebbi sorokat még ne szüreteljék le, így fehér és vörös szőlőt is kóstolhatott a nagyérdemű.
 
A flottanap szervezése ezúttal is profi volt, pedig a résztvevők messziről érkeztek. A legutolsó program történetesen Kínában volt, nem csak sok német kolléga, hanem a 20 full extrás Touareg is egyenesen onnan érkezett. Ezen nem szabad csodálkozni, hiszen a modell legjelentősebb piacai között ott ez az óriási népességű ország is. A program csak kicsi csúszott, az M0-ás azon a napon is megfogta az autósokat és rátett szűk fél órát a navigáció által ígért érkezésre. A rövid várakozást frissítőkkel és finom reggelivel tölthették a részvevők, majd következett a lényegre törő, időtakarékos, de minden fontos információt tartalmazó eligazítás.
 
A társaságot két csoportra osztották, probléma estére kaptunk egy telefonszámot, de az autók navigációs rendszerébe is bevitték a bázist, a kúriát éppen úgy, mint a célt, a tatai Old Lake Golf Clubot. A szintén exkluzív helyszínt természetesen a hátsó utakon közelítettük meg, így oda vissza a távolság közelítette a 130 kilométert. Némi szerencsével a mi Touaregünk zárta a sort, így a többi részvevőnél nagyobb szabadságfokkal próbálgathattuk az autó tudását – a szervezők ugyanis az kérték, hogy a konvojon belül lehetőleg senki se előzzön. Nem is előztünk, csak időnként kicsit lemaradtunk és nyomtunk egy „kövér” gázt, vagy próbálgattuk a futóművet. 
 
Az úton rádión többször is tanácsokat kaptunk, hogy mit érdemes állítgatni, így a masszás funkcióra éppen úgy felhívták a figyelmet a szervezők, különböző üzemmódokra, amelyből a komfort valóban több mint kényelmes volt. Ezt egyebek között onnan is megtapasztaltuk, hogy hazafalé a Skoda Octavia valahogy már nem csillapította olyan szépen az úthibákat, mint úton az Etyeki Kúria felé. A hiányosság természetesen nem a cseh modellben volt, csak még élénken élt bennünk a Volkswagen zászlóshajójának menetkomfortja.
 
A konvoj tempója megengedte, hogy menet közbe tanulmányozzuk az autót, gyönyörködjünk az óriási kivetítőben, a közepes laptop méretű, 15 colos képernyőben a középkonzol tetején. A navigáció kívánságra a műholdfelvételre is rátehető, ami természetesen a vezető előtt, a műszerfal közepén is megjeleníthető – ez utóbbi is méretes, 12 colos. Ide tette egyebek között az éjjellátó képét is az autó, ami hőkamera segítségével érzékeli az embereket és az állatokat. Ez persze fényes nappal nem igazán volt a segítségünkre, de azt láthattuk, hogy működik, és minden ott van rajta, aminek kell.
 
Szinte teljesen eltűntek a hagyományos kapcsolók – az úgynevezett Innovision Cockpit ebben a Touaregben jelent meg először, és mindent erről a gesztusokból is értő érintőképernyőről vezérel a sofőr. A kényelmi, a menetdinamikai és a segédrendszerek a vezető személyes igényeihez igazodhatnak – akárcsak egy új okostelefon, ez a Volkswagen is a használójára, a sofőrre „szabható”.
 
Egy ilyen programon előfordul, hogy a részvevők „ráhajtanak” a legerősebb motorizációjú modellre, itt erre nem volt szükség, mind a húsz Touaregben az ismerős V6 TDI, 3,0 literese dolgozott. A 286 lóerő és a már alacsony fordulatszámon jelentkező, 600 Nm-es maximális nyomaték több mint meggyőző volt. Hangját alig lehetett hallani, menni viszont szépen ment, akár 6,1 másodperc alatt eléri a 100 kilométer/órás sebességet a kéttonnás nagyvas – a vége meg 235. Ez utóbbinak természetesen a közelében sem jártunk, gyorsulási képességét azonban többször is teszteltük.
 
Azért nem minden kapcsoló tűnt el a Touaregből, kis forgótárcsával kezelhetjük az off-road csomagot. Ezzel tudjuk kiválasztani az aktuális útviszonyoknak megfelelő piktogramot, és az autó már teszi is a dolgát. A légrugós megoldásnak köszönhetően +25 és +70 mm magasságállítás lehetséges. Tatáról visszafelé más, helyenként egészen pocsék minőségű úton vezettek bennünket, ami tényleg alkalmas volt a futómű különböző beállításainak a tesztelésére. És ha véletlenül lankadt a figyelmünk, az ütközésmegelőző rendszer „sípolt, dobolt, világított”, végső esetben fékezett is volna helyettünk.
 
A Touareg kényelmi, menetdinamikai és vezetői segédrendszerei a márka eddigi legszélesebb választékát adják, ezek közül persze nem mindent tudtunk kipróbálni. Például az útépítés-sávtartó asszisztenst, ami 60 kilométer/óráig félautomatikus kormányzással, sávtartással, gyorsítással és fékezéssel segíti a vezetőt. Élveztük és éreztük viszont az elektromechanikus szabályzású, új aktív oldalirányú billenésstabilizálást – miközben láttuk az információikat közvetlenül a szélvédőre vetítő kijelzőt, a Head-up Display-t is.
 
Túl a millión!
A Volkswagen a különleges kivitelű „ONE Million” modellel ünnepli az eddig legyártott egymillió Touareget. Az exkluzív felszereléseket tartalmazó jubileumi változat tényleg meggyőző. Egyebek között teljesen új Sechura bézs fényezés, valamint két új, 20 colos, polírozott Bogota és a 21 colos adamantium ezüst Suzuka felni. Sötétített hátsó lámpa, küszöbpanel „ONE Million” felirattal, de a B oszlopon is ott az embléma. Fényes feketére festették a kerékjárati elemeket és a diffúzort – belül exkluzív Puglia bőr üléshuzatok „emelik a tétet”, sőt, a jármű kulcsát is ezzel vonták be.
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....
2024.03.27
- A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21....
2024.03.27
- Országszerte nagy területen megerősödik a szél csütörtökön, és leginkább a Dunántúlon és az....
2024.03.27
A BMW 8400 eurós bónuszt fizet az alkalmazottaknak – írja az automobilwoche.de.   ..
2024.03.27
Érdemes megtervezni a húsvéti utazást - közölte a vasúttársaság szerdán az MTI-vel a közlekedési....
2024.03.27
A cikk a „bogárhátú korszakot” összeveti az autó fejlődésének kezdeti időszakával.  Elemzi a....