elemzések

Szlovákia csalódott a BMW döntése miatt

2018.08.02.

Enicke helyett Debrecen. Az autógyártókért folytatott régiós versenyből ezúttal Magyarország került ki győztesen. Korábban ugyan Kelet-Szlovákia is esélyesként szerepelt, a német BMW autógyártó azonban úgy döntött, hogy Debrecenben építi fel legújabb, több mint ezer embernek munkát adó üzemét.  - írja az ujszo.com

Szlovák csalódottság

A BMW régióbeli fejlesztéséről évek óta röppentek fel hírek, korábban Románia és Szlovákia is felmerült esélyesként. Még néhány hónappal ezelőtt is úgy tűnt, hogy végül Kelet-Szlovákia lesz a befutó. Ezt a várakozást erősítette a szlovák kormány áprilisi döntése is, amely szerint a Kassától délre fekvő Enyickén (Haniska) 250 hektáros stratégiai ipari parkot hoznak létre. „A parkot azoknak a nagyberuházóknak szánjuk, akikkel jelenleg is tárgyalunk. Öt nagy társaságról beszélhetünk, amelyek között európai és ázsiai cégek is vannak” – nyilatkozta akkor Peter Žiga gazdasági miniszter. A kormányhoz közeli források a lehetséges beruházók között említették a BMW-t is. A cég szóvivője, Sandra Schillmöller akkor ezzel kapcsolatban csak annyit árult el, hogy a BMW rendszeresen felméri, mely országok lehetnek számára vonzóak, ha a jövőben a kereslet meghaladja a kapacitásait, nem zárhatják ki a további terjeszkedést. Szijjártó szerint Magyarországnak végül az alacsony adókkal, a szomszédoknál rugalmasabb munkaerő-szabályozással, a jól kiépített duális szakképzéssel és a színvonalas informatikai, műszaki képzéssel sikerült leköröznie a környező országokat a BMW beruházásáért folytatott versenyben.

Az 1916-ban alapított, prémium kategóriás személygépkocsik és motorkerékpárok gyártásával foglalkozó BMW közel húsz év után létesít új gyárat Európában, legutóbb a kontinensen 2000-ben nyitottak gyárat Lipcsében. A cég Németország mellett még az Egyesült Királyságban, Kínában, Indiában, Brazíliában, Thaiföldön, Malajziában, Egyiptomban, Dél-Afrikában, Hollandiában, Ausztriában, Oroszországban és az Egyesült Államokban rendelkezik gyártó, bérmunkában gyártó, illetve összeszerelő üzemekkel. Mexikói üzeme 2019-ben kezdi meg a termelést. Tavaly a márkacég 2,463 millió autót értékesített világszerte, 4,1 százalékkal többet, mint 2016-ban.

Forrás: ujszo.com

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.30
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közölte, hogy péntekről szombatra virradó éjszaka éjfél és....
2025.01.30
Talán a nyugati autógyártóknak is érdemes ellesni egy-két olyan ötletet a kínai konkurensektől,....
2025.01.29
Matrózruhás sofőrök vezették a valaha készült legritkább és legfurcsább buszt, melynek egyetlen....
2025.01.29
Több mint 2,3 millióan utaztak 2024-ben a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) járatain, ami 178 ezerrel....
2025.01.29
Ötéves csúcsot értek el az autóeladások Oroszországban tavaly, két évvel az után, hogy az ottani....
2025.01.29
A 2020-ban a Škoda első, a Volkswagen-csoport moduláris villamosítási eszközkészletén (MEB) alapuló....
2025.01.29
Az idén megújult Volkswagen Tiguan továbbra is az egyik legjobb ajánlat a kompakt szabadidő-autók....
2025.01.29
Morenth Péter 2021 novembere óta tölti be a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) elnöki tisztségét,....
2025.01.29
Az új Peugeot E- 3008 modellre bevezetése óta több mint százezer megrendelés érkezett be, és ez....
2025.01.29
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) adatai szerint az idei évre 1,4 millió darab....