Képre kattintva galéria nyílik!
A Suzuki legyen szó autóról, csónakmotorokról vagy éppen motorokról, robogókról mindig is híve volt a letisztult, kiérlelt, időtlenül elegáns, de innovatív megoldásoknak. Mindezt csak azért bocsátom előre, mert érdekes és kissé ellentmondásos média fanyalgás tapasztalható a márka európai motor és robogó kínálata kapcsán. Kicsit az a klasszikus sztori jut eszembe, amikor valakibe vagy azért kötnek bele mert van rajta sapka, vagy azért mert nincs. A média ugyanis rendszeresen kritizálja a motorgyártókat, hogy miért nem járnak előrébb a zöldebb, környezettudatosabb járművek kifejlesztésében és elterjesztésében. Viszont amikor egy márka, jelesül a Suzuki jól látható határozott lépéseket tesz ennek irányába, akkor meg éppen az a kritika tárgya.
Képre kattintva galéria nyílik!
A cégnél ugyanis úgy döntöttek, hogy kiszállnak a versenysportból, nem erőltetik a még oly legendás, de a környezetvédelmi normákkal sem károsanyag kibocsátásában, sem szellemiségében nem egyező óriási sportmotorok széles választékát.
Helyette minőségi és takarékos járműveket helyeznek előtérbe és óriási szellemi energiákat - meg persze pénzt - invesztálnak a zöld kétkerekű mobilitás jövőjébe.
Képre kattintva galéria nyílik!
Vegyük szemügyre a világ egyik legismertebb és legnépszerűbb "fotelrobogó" brandjét, a Burgmant. Kikerült a kínálatból a rendkívül kényelmes és minden földi jóval ellátott 650-es Burgman, csábító eleganciája és fejedelmi kényelme mellett a mai elvárások szerint már nem számított környezettudatos járműnek. Előnyeihez ugyanis viszonylag magas fogyasztás, és károsanyag kibocsátás párosult. Nem maradtak viszont a Burgman kényelem életérzése nélkül a típus rajongói, hiszen az új 400-as modell sokkal takarékosabb és innovatívabb műszaki megoldások mellett is hozza az elvárt életérzést.
A 125-ös kistestvér pedig szintén adva a kényelemre képes akár 100 kilométeren a két liter alatti fogyasztás mellett dinamikusan eljuttatni minket A-ból B-be.
A két másik újdonsága az Avenis-re és az Address-re pedig mindez hatványozottan igaz. A két kis egyéniség elképesztő fogyasztási értékeket képes produkálni, akár 1,5 liter benzinnel is beérik 100 kilométeren, ami lényegében kétségessé teszi még azt is, hogy összességében takarékosabb és környezettudatosabb-e egy hozzájuk hasonló karakterű villanyrobogó.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!