Németország
VW Tiguan Allspace Fotó: Volkswagen
A németek megváltozott autóvásárlási preferenciái, valamint a chip- és alkatrészhiány miatti korlátozott gyártás egyre jobban érezhető a járműállományban. A Szövetségi Közlekedési Hatóság (KBA) adatai szerint ma már csaknem minden tizedik regisztrált autó SUV. Azon kevés nagy járműszegmensek közé tartoznak, amelyekben a készletek nőttek az elmúlt évben. Másrészt sok klasszikus szegmens zsugorodik.
A KBA adatai szerint január 1-jén 4,82 millió SUV-t tartottak számon Németországban. Ez a teljes állomány 9,9 százaléka volt, és 12,2 százalékkal több, mint egy évvel ezelőtt. Csak a lakóautók száma nőtt gyorsabban, 13,7 százalékkal 767.325-re. Viszonylag jelentősen - 5 százalékkal, 2,9 millióra - nőtt a terepjárók állománya is.
A hagyományos szegmensek zsugorodnak
A hagyományosan legnagyobb szegmensek, a kompakt, kis és közepes méretűek, zsugorodnak. A kompakt osztály 1,5 százalékkal 11,7 millió autóra, a kisautók 0,7 százalékkal 8,8 millióra, a középosztály 2,4 százalékkal csaknem 6 millióra. Itt észre kell venni, hogy a SUV-k ezzel a három járműosztállyal versenyeznek, és a közelmúltban az új regisztrációk legnépszerűbb szegmense. Ráadásul a chipek és alkatrészek hiánya miatt egyes autógyártók inkább nagyobb, drágább és jövedelmezőbb autókat gyártottak – a felső osztály is növekedett. Összességében a járművek száma kismértékben, 0,6 százalékkal 48,5 millióra nőtt.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!