Volkswagen

Stabilan fejlődött a Volkswagen-csoport 2014 első félévében

2014.08.09.

Az első féléves bevétel az árfolyam változások jelentős terhei miatt 98,8 milliárd (az előző év azonos időszakában: 98,7 milliárd) euró, amely így csak kicsivel haladja meg az előző év azonos időszakában elért eredményt. A működési eredmény hét százalékkal, 6,2 milliárd (5,8 milliárd) euróra nőtt. A forgalomarányos működési eredmény 6,3 százalékra (5,9 százalék) emelkedett.

Az üzemi eredmény, valamint a konszern bevételei a kínai vegyesvállalatok adatait nem tartalmazzák, azok a saját tőke konszolidációja után a pénzügyi eredményekben jelennek meg, vagyis a Volkswagen Csoport működési eredményét nem befolyásolják. A 2014-es év első félévében a kínai vegyesvállalatoknak a Volkswagen Csoportra jutó működési eredménye 2,6 milliárd (2,4 milliárd) euró volt.

A Volkswagen Csoport 7,8 milliárd (6,6 milliárd) euró adózás előtti eredményt könyvelhetett el. Az adózás előtti forgalomarányos eredmény az első félévben – többek között a pénzügyi eredményekben megjelenő értékelési hatások miatt – 7,9 százalékra (6,7 százalék) nőtt. Az adózás utáni nyereség 5,7 milliárd (4,8 milliárd) euróra adódott. „A szembeszél ellenére az első félévben jó pénzügyi eredményeket értünk el. A továbbra is fokozott nyomást jelentő versenykörülmények, a néhány fejlődő országban tapasztalható feszült helyzet, valamint az iparágban elért alapvető műszaki és gazdasági változások miatt intenzíven dolgozunk már ma azon, hogy a jövő sikerének feltételeit megalapozzuk. Biztos vagyok benne, hogy nem térünk le erről az útról” – mondta Prof. Dr. Martin Winterkorn, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke csütörtökön Wolfsburgban.

Bár világszerte tovább nőtt a kereslet a személyautók iránt 2014 első félévében, a tempó azonban lassult és nagy regionális eltérések tapasztalhatók. Míg az ázsiai–csendes-óceáni, a nyugat-európai és az észak-amerikai, valamint a közép-európai piacokon az előző évvel összehasonlítva nőtt az új forgalomba helyezések száma, addig egyes dél-amerikai és kelet-európai piacok jóval a tavalyi mennyiség alatt teljesítettek. „A gazdasági helyzet világviszonylatban annyira változékony és széttagolt, mint talán még soha – a folyamatosan változó devizaárfolyamoktól egészen a fejlődő országok visszaeséséig számtalan tényező játszik ebben szerepet. Éppen ezért fontosabb, mint valaha, hogy szigorú kiadási- és befektetési fegyelmünket, valamint a pénzügyi stabilitásunkat továbbra is megtartsuk – annak érdekében, hogy a 2018-as évre kitűzött stratégiai és nyereségességi céljainkat elérhessük” – magyarázta Hans Dieter Pötsch, a konszern pénzügyi igazgatója.

Továbbra is magas szinten a konszern gépjármű üzletágának nettó likviditása

A Volkswagen Csoport gépjármű üzletágának nettó likviditása június végén 14,0 milliárd (2013. december végén: 16,9 milliárd) euróra adódott. A Scania részvényeinek megvétele és a pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó üzletág tőkeemelése csökkentette a likviditást, míg az új elsőbbségi részvények kibocsátásával elért tőkeemelés és a hibrid kötvény sikeres pozicionálása erősítette a gépjármű üzletág tőkeellátottságát. A gépjármű üzletág beruházásai némileg csökkentek, ezek ebben a félévben 3,6 milliárd (3,9 milliárd) eurót tettek ki. Ezzel a Volkswagen Csoport megőrizte befektetési fegyelmét, hiszen így a gépjármű üzletág forgalomarányos befektetései 4,1 százalékot (4,5 százalék) tettek ki. A beruházások főként gyárakat és olyan új modelleket érintettek, amelyek még idén, illetve jövőre piacra kerülnek, emellett a típuskínálatot érintő ökológiai fejlesztésekbe invesztált a konszern.

Márkák és üzletágak

A Volkswagen Személyautók márka 2014 első félévében 1,0 milliárd (1,5 milliárd) euró működési eredményt ért el. A márka helyzetét nehezítették a visszaeső darabszámok, a kedvezőtlen árfolyamváltozások, valamint az új technológiákba való előzetes befektetések költségei. Figyelembe kell venni, hogy ebben az értékben nem szerepelnek a kínai vegyesvállalatok üzletmenetének eredményei. Az árbevétel-arányos működési eredmény az első hat hónap során 2,1 százalékra (3,0 százalék) adódott. Annak érdekében, hogy az árbevétel-arányos működési eredmény legkésőbb a 2018-as évig legalább hat százalékos szinte emelkedjen, a Volkswagen márka egy hatékonysági programot indított.

Az Audi működési nyeresége 2,7 milliárd (2,6 milliárd) euróval körülbelül a tavalyi év azonos időszakának megfelelő szinten maradt. A működési eredmény fejlődésére negatív hatást gyakoroltak a negatív árfolyamváltozások, az új technológiákba és típusokba, valamint a nemzetközi termelőhálózat kiépítésére történt előzetes befektetések. Az árbevétel-arányos működési nyereség 10,0 százalékot (10,5 százalék) tett ki.

Az idei év első félévében a ŠKODA üzemi eredménye 425 millió (243 millió) euró volt, ez a jelentős növekedés elsősorban a nagyobb darabszámoknak és a kedvező termékkínálatnak köszönhető. Az első hat hónap árbevétel-arányos üzemi eredménye 7,1 százalék (4,9 százalék).

A nagyobb értékesítési darabszámok, a vonzó típuspaletta és az optimalizált gyártási költségek segítették hozzá a SEAT márkát, hogy üzemi eredményét -37 millió (-40 millió) euróra javítsa.

A Bentley márka működési eredménye az előző év azonos időszakához képest 95 millió (58 millió) euróra kúszott fel. Az árbevétel-arányos működési eredmény 10,7 százalékra (8,3 százalék) adódott az első félévben.

A Porsche márka az év első hat hónapjában 1,4 milliárd (1,3 milliárd) eurós üzemi eredményt könyvelhetett el 17,1 százalékos (18,4 százalék) árbevétel-arányos üzemi eredmény mellett.

A Volkswagen Haszonjárművek működési eredménye az előző év első hat hónapjához képest 13,5 százalékkal, 280 millió (246 millió) euróra emelkedett, miközben az árbevétel-arányos működési eredmény 5,9 százalékot (5,2 százalék) ért el.

A Scania haszongépjármű-gyártó 476 millió (464 millió) eurós üzemi eredményt és 9,4 százalékos (9,1 százalék) árbevétel-arányos üzemi eredményt könyvelhetett el. Az MAN 222 millió (-124 millió) eurós működési eredményt és 3,3 százalékos árbevétel-arányos működési eredményt ért el.

A Volkswagen Pénzügyi Szolgáltatások ágazat 776 millió (696 millió) euró működési eredményt gazdálkodott ki 2014 első félévében, amellyel 11,5 százalékkal múlta felül az előző év azonos időszakának teljesítményét. Világszinten 2,3 millió új finanszírozási, lízing- és karbantartási-/biztosítási szerződést kötöttek, ez 16,1 százalékos növekedést jelent.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.06
Baleset miatt jelentős torlódás alakult ki az M3-as autópályán a Budapest felé vezető oldalon, a....
2024.05.06
Soha vissza nem térő alkalom, hogy befotózhattam a Toyota Gazoo Racing gyári tréningautójába,....
2024.05.06
Olvasóink jelzése szerint a motorosok hosszú kilométereken keresztül menekültek a rendőrök elől,....
2024.05.06
2024 jól indult a gépjárműpiac számára, az első négy hónapban körülbelül 7.000 darabbal több....
2024.05.06
Hatalmas magyar siker Mugelloban, a Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli 2024-es szezonjának....
2024.05.06
Egy embert a tűzoltók szabadítottak ki a gépkocsiból Pétfürdő közelében - írja fél 12 után a....
2024.05.06
Az ADAC statisztikája szerint az indítóakkumulátorral kapcsolatos problémák (43,2%-os arány) ismét....
2024.05.06
Tovább fokozza régiós terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután nemzetközi üzletfejlesztésért....
2024.05.06
Összesen 14 külföldi állam magyarországi külképviseletének 26 vezető tisztségviselőjét, köztük négy....
2024.05.06
„A MINI Aceman egy erős egyéniség, saját fiatalos jegyekkel a MINI új modellcsaládján belül. Önálló....