autóipar
“A ŠKODA tovább haladt a siker útján májusban” – mondja Werner Eichhorn, a ŠKODA igazgatótanácsának értékesítésért és marketingért felelős tagja. “Bár egyes régiókban kihívást jelentő piaci körülményekkel nézünk szembe, ennek ellenére képesek voltunk több járművet eladni az előző hónapban, mint bármelyik korábbi májusban a történetünk során. Különösen elégedettek vagyunk a ŠKODA KODIAQ piaci bevezetésének sikerével. A szabadidő-autós kampányunk első modelljét kifejezetten jól fogadták a vásárlóink.”
A ŠKODA 2025-ig tartó stratégiája részeként, átfogó szabadidő-autós offenzívája során bővíti modellkínálatát. Ennek első képviselője a ŠKODA KODIAQ, melyből 17 100 darabot szállítottak le 2017. márciusi piaci bevezetése óta. A márka első nagyméretű szabadidő-autójából csak májusban 7500 darabot adtak át, ami a fokozatosan növekvő igényeket mutatja. A ŠKODA KAROQ tovább erősíti majd a márka pozícióját a fontos szabadidő-autó szegmensben. Az új kompakt szabadidő-autót májusban mutatták be Stockholmban. A világpremiert több mint egy millióan követték egy élő streamen keresztül. A ŠKODA KAROQ piaci bevezetésére az idei év végén kerül sor.
A ŠKODA májusban felülmúlta tavalyi eredményeit Nyugat-Európában, 42 800 autó leszállításával (plusz 4,1%, 2016. május: 41 100). Németországban – a márka legerősebb önálló európai piacán – a ŠKODA megerősítette tavalyi kiváló eredményét, 15 500 leszállított járművel. A gyár emellett meredeken emelkedő eladásokat jegyzett Franciaországban (2300 jármű, plusz 13,5%), az Egyesült Királyságban (7000 jármű, plusz 5,9%), Olaszországban (2600 jármű, plusz 27,5%), Svédországban (1600 jármű; plusz 8,5%), Ausztriában (2200 jármű, plusz 5,9%) és Hollandiában (1400 jármű, plusz 12,7%). Magyarországon a kiszállítások száma 2016-hoz képest 4,4%-kal növekedett (1030 jármű).