autósport

Shell Eco-marathon: tizedével könnyebb a győri autó

2014.05.09.

A tavalyinál tizedével könnyebb járművel indul a hétvégén a rotterdami Shell Eco-marathon Europe 2014 versenyre a győri Széchenyi István Egyetem csapata - hangzott el pénteki sajtótájékoztatójukon, amelyen bemutatták idei napelemes autójukat.

 Pup Dániel csapatmenedzser az MTI érdeklődésére elmondta: tavaly 97 kilós volt a kocsi, idén viszont "bőven kilencven kilogramm alá be tudtunk férni", akár a 85-höz is erősen közelítve.  Tavaly 34 induló közül hetedikek lettek a városi koncepcióautók kategóriájában, de most is mintegy negyven rivális között kell bizonyítaniuk a hatékony energiafelhasználást díjazó versenyen.

"Nagyon sok mindent könnyítettünk, nagyon sok mindent fejlesztettünk a járművön" - jegyezte meg, hozzátéve, ugyan a 2013-as versenyautót fejlesztették tovább, de teljesen új az első és a hátsó futómű.

Ugyanakkor komoly feladat elé állította őket az a szabálymódosítás, amely szerint se gyári, se abból átalakított elektronikai vezérlőegységet nem használhatnak a csapatok; ezzel péntek hajnalban tehették meg az első tesztköröket, említette meg Pup Dániel.

A viadalról szólva a csapatmenedzser elmondta: vasárnap indulnak a versenyre, amelynek első két napja a regisztrációval telik, a következő kettő pedig a gépek vizsgájával. Ennek során órákon keresztül, több száz szempont alapján vizsgálják a kocsikat. A következő két nap a tesztelésé.

Maga a két napon keresztül tartó verseny pénteken délben veszi kezdetét; ekkor a Rotterdam belvárosában kialakított 1,6 kilométeres pályán kell a járműveknek négy futamban 10-10 kört teljesíteniük, legfeljebb 40 perc alatt.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.14
Minden korábbinál több autópálya-matricát vásároltak a közlekedők a tavalyi évre – tudatta a....
2025.01.14
A világ egyik legjelentősebb autóipari beszállítója, a hazánkban is termelő ZF, a digitális....
2025.01.14
A BMW Group 2024-ben is növekedési pályán maradt, 13,5 százalékos abszolút növekedést elérve,....
2025.01.14
A Volvo Cars új globális értékesítési rekordot állított fel azzal, hogy a vállalat 2024-ben 763 389....
2025.01.14
Egymást érik a karambolok az M0-son. ..
2025.01.14
Még Luca de Meo szerint sem racionális döntés rengeteg pénzt fektetni az A110 EV-be, de szükséges a....
2025.01.13
Juttassuk szóhoz a gyengébb nemhez tartozó oldalkocsis utast.   ..
2025.01.13
Csaknem kilencszáz új munkahelyet teremt a Xinzhi kínai autóipari vállalat mintegy ötvenmilliárd....
2025.01.13
Messze nem csak autógyártással foglalkozik a Toyota. Most éppen városfejlesztésbe kezdtek. ..
2025.01.13
A Rába Jármű Kft. hajtásláncokért felelős fejlesztőmérnöke, Fiausch Ádám, tudományos munkájával egy....