logisztika

Robotokkal minden sokkal könnyebb

2022.10.01.

A Siemens Chemnitzben található üzemében (WKC) a raktárterületet egy automatizált rendeléskiszolgáló rendszerrel a lehető legnagyobb mértékben össze kellett sűríteni. A Siemens-WKC a Still intralogisztikai szolgáltatót bízta meg a tervezéssel és koncepcióval. Az eredmény: az Autostore kocka tárolórendszerének telepítése, valamint a kartonáru automatikus szállítórendszerét is magában foglaló rendszer megvalósítása.

 

A Siemens chemnitzi üzeme nagy hagyományokkal rendelkezik a szerszámgépek, valamint az általános gép- és üzemmérnöki iparágak széles köre számára készült vezérlőszekrények gyártásában. Ide tartoznak a logisztikai és az autóipari projektek is. A szolgáltatások köre az alkalmazásmérnökségtől, az anyaglogisztikától és az elektromos berendezések összeszerelésétől a tesztelésig és az üzembe helyezés előtti tesztelésig terjed. A kapcsolóberendezések gyártásához az üzem évente több mint 1,27 millió anyagtételt tervez. Évente 46 ezer kapcsolóberendezést és különféle speciális szerelvényeket, valamint elektronikus berendezéseket gyártanak és szállítanak a világ minden tájára.

A raktárkezelés átszervezése

A korábbi kézi kiszolgálású raktár már nem felelt meg a jelenlegi követelményeknek. Mind a kisméretű rakományhordozók kezelését, mind a raklapok tárolási területeinek szerkezetét, mind a teljes raktárkezelést hatékonyabbá kellett tenni. Ugyanakkor növelni kellett az egy főre és egy órára jutó szedési teljesítményt. Ezenkívül az új tárolórendszereket, beleértve a szállítószalag-technológiát is, a meglévő épületben, ugyanazon az alapterületen, valamint a folyamatos működés során kellett elhelyezni.

Sikeres tanácsadói projekt

A konzultációs fázisban a Siemens-WKC a logisztikai céggel együtt különböző koncepciókat dolgozott ki az új intralogisztikára vonatkozóan. A cég logisztikai szakemberei újratervezték a raktárat a kapacitás és a kezelési teljesítmény szempontjából. A hamburgiak raktártervezési szoftverével különböző elrendezési változatokat készítettek 2D-ben és 3D-ben is, és azok alapján döntöttek.

Az automatizált raktározás jövője

Az eredmény egy jól lekerekített átfogó koncepció, amely az állványrendszerek optimális kombinációjából, a megfelelő padlószállítókból, a szállítószalag-technológiát is magában foglaló automatizálási megoldásokból, valamint a szükséges szoftverkövetelmények pontos feltérképezéséből áll. A részletes tervezés magában foglalja a kisalkatrész-raktár automatizálását egy Autostore rendszerrel. Ezt tárolórendszert a Siemens Bad Neustadt-i üzemében már használták korábban.

Az Autostore megvalósításában szerzett széleskörű tapasztalata révén a Dematic a Siemens-WKC automatizált szállítószalag-technológiájának telepítésére kapott megbízást, mint rendszerintegrátor. A hamburgi logisztikai vállalat szállította a 2100 négyzetméteres platformrendszert a szállítószalag-technológiához, valamint a 12 ezer raklaphelyet biztosító állványrendszert a hozzá tartozó targoncákkal együtt. Az Autostore integrálásához a WKC meglévő szoftverkörnyezetébe egy már meglévő megoldást, az Asis (Autostore integration service) szoftvert használták a Siemens Bad Neustadt-i gyárából.

Optimális áruforgalom a raktárban

Az új raktárban az áruforgalom a raklapok és kartondobozok átvételével kezdődik. A raklapos árukat FM-X tolóoszlopos targoncákkal tárolják az állványrendszerben. A kartondobozos árukat a teherautóról közvetlenül a teleszkópos szalagra helyezik, és függőleges szállítószalaggal szállítják a raktári emelvényre (áru a személyhez elv). Ott az árukat kicsomagolják, ellenőrzik és az Autostore tárolókba helyezik. A tárolók ezután a szállítószalagon keresztül az Autostore rendszerbe kerülnek, és automatikusan tárják ezeket. A gyártásból való lehívással megkezdődik a komissiózási folyamat, és az áruk a belső logisztika rendelkezésére állnak. Ott az anyagokat lean módszerekkel állítják elő a gyártáshoz.

Maximális raktárkonszolidáció az Autostore segítségével

Az Autostore rendszerben akár 45 000 tálca is tárolható több mint 24 ezer különböző anyagszámmal. A korábbi, kézi rendszerhez képest most akár négyszer több készletet lehet elhelyezni, mint a hagyományos tárolórendszerekkel. A Siemens WKC például egy rövid bevezető fázis után már 75 visszakeresési pozíciót ért el óránként és alkalmazottanként a komissiózás során. Korábban a kézi polctároló rendszerrel csak 30 kitárolási pozíciót lehetett elérni. A cél az, hogy az Autostore rendszerrel legalább további 15 százalékkal optimalizálják ezt a teljesítményt. Az Autostore az optimális megoldás a tálcák tárolására és komissiózására, valamint a kis alkatrészraktár maximális tömörítésére. Ennek a kocka tárolórendszernek a különlegessége egy önhordó alumínium rács, amelynek moduláris felépítése lehetővé teszi a tárolók egymás mellé és egymásra való szoros egymásra helyezését.

Az Autostore-ban naponta több mint ötezer különböző komissiózási pozíciót hívnak le - avattak be a részletekbe a Siemens szakemberei. Annak érdekében, hogy reggel gyorsan hozzáférhessenek a szükséges árukhoz, beprogramoztak egy előrejelző funkciót a készletkivonásra vagy az éjszakai műszakos átrakásra. Az éjszaka folyamán ellenőrzik a következő napra vonatkozó igényeket. A meghatározott anyagok az Autostore rendszer legalsó szintjeiről a rács felső területére kerülnek. Ez biztosítja, hogy a szükséges konténerekhez a korai műszak kezdetével gyorsan hozzá lehessen férni.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....
2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....
2024.04.25
Súlyos közlekedési baleset történt az A4-es autópályán Bruck közelében a magyar határ felé vezető....
2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....