Forma-1 Kanadai Nagydíj
Daniel Ricciardo megszerezte élete első Forma-1-es győzelmét Montreálban a szezon legizgalmasabb versenyén. Az ausztrál két körrel a vége előtt előzte meg a hibrid hajtás nélkül köröző Nico Rosberget, de a német így is befutott a második helyen, és növelte előnyét az összetett pontversenyben. Lewis Hamilton fékhiba miatt esett ki a 48. körben vezető helyről. A dobogó legalsó fokára a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel állhatott fel, aki pont baleset előtt pár másodperccel előzte meg Pérezt.
A negyedik helyért küzdő Felipe Massa az utolsó kör első kanyarja előtt hátulról belehajtott Sergio Pérez Force Indiájába, mindkét versenyző nagy sebességgel csapódott a gumifalba, de szerencsére komolyabb sérülés nélkül megúszták. A baleset miatt Safety Car mögött fejeződött be a verseny. A két kieső miatt Jenson Button a negyedik helyen futott be Nico Hülkenberg (Force India) és Fernando Alonso (Ferrari) mögött.
Lewis Hamilton a rajt után elveszített a második helyet Sebastian Vettellel szemben, amikor Rosberg leszorította a fűre. A Safety Car már az első körben bejött, amikor a két Marussia összetörte egymást. Hét kör lassú körözés után indították újra a versenyt, három körrel később Hamilton DRS-sel vissza tudta előzni a Red Bullt, a két Mercedes ezután nagy előny épített ki az üldözők előtt. A verseny első fele a várakozásoknak megfelelően zajlott, az élen a pole pozícióból indult Nico Rosberg haladt, sarkában csapattársával, Hamiltonnal.
Az első kerékcserét követően Rosberg hibázott a sikánnál, de az egy körrel később kiálló Hamilton így sem tudott ekkor még elé kerülni, mert az ő kerékcseréje lassabb volt, és a bokszba bevezető köre sem sikerült gyorsra. a brit azonban fokozatosan felzárkózott Rosbergre, és nagy nyomás alatt tartotta. A 25. körben az előzéssel is megpróbálkozott az utolsó sikán előtt, amit a német csak úgy tudott kivédeni, hogy levágta a pályát, de büntetést nem, csak figyelmeztetést kapott érte.
Féltávnál kezdődött a dráma: mindkét Mercedesben elromlott a hibrid rendszer, ami azt jelentette, hogy vesztettek 160 lóerőt, és a fékegyensúlyuk is elromlott. Körönként két másodpercet lassultak a versenyben vezetők, így a középmezőny egyre jobban felzárkózott hozzájuk. A második kerékcserét elrontották Rosbergnek, amit azt eredményezte, hogy Hamilton a kiállása után átvette a vezetést, de az öröme nem tartott sokáig, mivel a jobb hátsó féke felmondta a szolgálatot. Emiatt elfékezte magát, és Rosberg vissza tudta előzni, de aztán kiállt a bokszba, és feladta a versenyt.
"Követtem Rosberget, és ha követ az ember valakit, akkor több hő termelődik. Ő viszont szélárnyék nélkül ment végig elöl. Nem sokat tehettem. Amikor átvettem a vezetést, már megfőtt a fékrendszer. Már az egész csapat tudta, hogy gondunk van a második etapban, de azt gondoltuk, hogy megoldjuk valahogy. Megelőztem Rosberget a kiállásnál, és elkezdtem örülni, de már abban a körben felmondta a szolgálatot a fékrendszerem” – nyilatkozta a csalódott Hamilton a verseny után.
Rosberg a fékeket óvva egyre közelebb engedte magához a Sergio Pérez - Daniel Ricciardo –Sebastian Vettel hármas üldözőbolyt, amihez idővel a frissebb gumikon köröző Felipe Massa is csatlakozott.
Ricciardo meg tudta előzni az egy kerékcserés taktikával előre tört Pérezt, és feljött másodiknak, és hamar látszott, hogy nagyobb nyomást tud majd helyezni a hibrid hajtás nélküli vezető Mercedesre, mint korábban a mexikói. Három körrel a vége előtt aztán Ricciardo a DRS segítségével megelőzte az egyenesben „poroszkáló” Rosberget, és átvette a vezetést, amit megtartott a verseny végéig.
„Ez egy kicsit szürreális, de nagyon király” – nyilatkozta a boldog ausztrál. „Nem az történt, hogy végig vezettük a versenyt, nem volt időm felkészülni a győzelemre, ezért időbe telik, mire felfogom, hogy győzelmet arattam” – tette hozzá.
Rosberg elégedett volt a második hellyel is, mert 22 pontra növelte előnyét a pontversenyben Hamiltonhoz képest. „Amikor elveszted a hibrid rendszert, akkor nem termel vissza energiát, ami azt jelenti, hogy onnantól kezdve csak a hátsó fékek lassítanak. Ezért melegedtek túl. ez nagyon nehézzé tette a helyzetemet: hűteni kellet a fékeket, és tempót vesztettem az egyenesben” – nyilatkozta a német. „Sikerült feltartanom az üldözőbolyt a vége előtti második körig, ezért ez egy jó eredmény. Megpróbáltam kitartani, időmérős köröket mentem egymás után, de ez Daniel ellen már nem volt elég” – tette hozzá.
„Láttam, hogy közel vannak egymáshoz, aztán fehér füstöt láttam magam mögött, és amikor bevettem a 2-es kanyart, akkor megpillantottam Felipét a fal felé repülni” – nyilatkozta Vettel. „Ez az első Renault-győzelem az új érában, de még sok a tennivalónk, mert a Mercedesek még mindig gyorsabbak az egyenesekben. Hiányzik az erő a motorunkból. Pérez még zárt hátsó szárnnyal is távolodott tőlem, amikor nekem pedig nyitva volt.”
Eredmények:
1. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1:39:12,83 mp
2. Nico Rosberg Mercedes
3. Sebastian Vettel Red Bull-Renault
4. Jenson Button McLaren-Mercedes
5. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes
6. Fernando Alonso Ferrari
7. Valtteri Bottas Williams-Mercedes
8. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault
9. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes
10. Kimi Räikkonen Ferrari
11. Sergio Pérez Force India-Mercedes
12. Felipe Massa Williams-Mercedes
13. Adrian Sutil Sauber-Ferrari
14. Esteban Gutiérrez Sauber-Ferrari
Kiesők:
Romain Grosjean Lotus-Renault 58. kör
Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 47. kör
Lewis Hamilton Mercedes 45. kör
Kamui Kobajasi Caterham-Renault 22. kör
Pastor Maldonado Lotus-Renault 21. kör
Marcus Ericsson Caterham-Renault 6. kör
Max Chilton Marussia-Ferrari 0. kör
Jules Bianchi Marussia-Ferrari 0. kör
Vezetői világbajnokság Konstruktőri világbajnokság
1. Nico Rosberg 140 pont 1. Mercedes 258 pont
2. Lewis Hamilton 118 2. Red Bull-Renault 139
3. Daniel Ricciardo 79 3. Ferrari 87
4. Fernando Alonso 69 4. Force India-Mercedes 77
5. Sebastian Vettel 60 5. McLaren-Mercedes 66
6. Nico Hulkenberg 57 6. Williams-Mercedes 58
7. Jenson Button 43 7. Toro Rosso-Renault 12
8. Valtteri Bottas 40 8. Lotus-Renault 8
9. Kevin Magnussen 23 9. Marussia-Ferrari 2
10. Sergio Perez 20 10. Sauber-Ferrari 0
11. Felipe Massa 18 11. Caterham-Renault 0
12. Kimi Raikkonen 18
13. Romain Grosjean 8
14. Jean-Eric Vergne 8
15. Daniil Kvyat 4
16. Jules Bianchi 2