Renault Kangoo

Renault Kangoo: egy bájos autó, amit orrszarvúval reklámoztak

2021.04.25.

Komoly, kissé komor, amolyan lényegretörő műfajnak számított sokáig az autóiparban a kisáruszállítók kategóriája. Raktér, fogyasztás, ár, teherbírás, esetleg garancia. Nagyjából ez volt a kulcs, és hívószó azoknak, akik - jobbára - egy-egy személyautó puttonyosításából keletkezett kisáruszállítót vásároltak.

Egészen 1997 októberéig. Amikor is rikító sárga színében bemutatkozott az első vicces, kedves, autó-személyiségként is színes Renault Kangoo. 

Tulajdonképpen senki nem tudta megmondani, hogy az egyébként már hosszú évtizedek óta rendkívül népszerű és különleges, trendi és divatos járművek tervezésére és gyártására képes autóipar, miért hagyta egészen 1997-ig szellemesség és egyéniség nélkül a kisáruszállító kategóriát. 
Mindenesetre az már bizonyos, hogy a globális autóipar egyik legnagyobb viccgyárosa, egyik legbátrabb kísérletezője és innovatőre, a Renault döntött úgy, hogy egy erszényes anya kenguru sziluettjét alapul véve megalkotja a Kangoo-t.
 
Talán nem túlzás azt állítani, hogy a Renault Kangoo első generációjánál kedvesebb, bájosabb kisáruszállító járművet azóta sem alkotott a világ autóipara. Nem csoda, hogy hamar kultikus név, szinte fogalom, és szórakoztatóipari sztár lett az új jövevény. 
 
A Wallace és Gromit, a vicces angol öregúr és kutyája főszereplésével készült világsikerű komédia epizódjaiban is főszerepet kapott a Kangoo - igaz nem a "klasszikus" sárga, hanem a szintén népszerű piros színben. 
Készültek Kangoo reklámfilmek orrszarvúval, és a Kangoot egy mesekönyvben kenguruval összekeverő kisfiúval.
 

 

 
 
Kisárúszállítóból és praktikus családi egyterűből gyorsan élet érzéssé vált a Renault Kangoo, ahol persze már nem csupán raktér, fogyasztás, ár, teherbírás és garancia, hanem jókedv és vidámság dominált a vásárlóknál. 
 
Természetesen a Kangoo "szórakoztatóipari" sikerei mellett egy nagyszerű és praktikus, takarékos és magas építése ellenére tökéletes úttartású, elnyűhetetlen mérnöki csoda volt. 
 
Ráadásul a folyamatos innováció újabb és újabb szakmai sikereket hozott a különc franciának. A 4x4-es verzió komoly terepjárókkal is felvette a versenyt. Tisztán elektromos változata, amely ráadásul világelső volt a saját kategóriájában, sokáig a villanyautók piacvezető típusaként öregbítette ennek a kedves motorizált kengurunak a világhírét.
 
Az egyre szerteágazóbb, vagy inkább kuszább globális autóipari együttműködések révén a Kangoo, Nissan Kubistar és Mercedes Citan néven is bizonyította rendkívüli képességeit - igaz az "átnevezett" verziók már nem hordozták magukon azokat az apró, bájos részleteket, ami a Kangoo-nál, az  annyira szerethető kis kenguru volt.
 
Franciaország, Argentína, Marokkó, Malaysia. Ezekben az országokban gyártották - és a Nissan, Mercedes kooperáció révén még a világ olyan országaiba is eljutott, ahol egyébként Renault-ot nem is forgalmaznak....
Rengeteg fejlesztés, és több ráncfelvarrás után most megérkezett a Kangoo harmadik generációja. 
 
 
Képre kattintva galéria nyílik!
 
Az áruszállító változat különlegessége az Ezeregyéjszaka meséjéből kölcsönzött Open Sesame by Renault nevű extra, ami azt takarja, hogy a jobb oldalon a B oszlop a tolóajtóval együtt mozog, így 1446 mm széles oldalsó nyílás tárul fel – a padlóba lehet hajtani az anyósülést, és kinyitható a válaszfal. Mivel ez a járda felől történik, ebben az esetben akkor is hozzá lehet férni a raktérhez, ha a szűk parkolóhely nem teszi lehetővé a hátsó ajtó nyitását. 
 
Bár az ős-Kangoo kengurus bája már a múlté, az új, Kangoo 3 is talán az egész kisáruszállító mezőny legnagyobb egyénisége. Természetesen itt már nem kuriózum, hanem domináns piaci szegmens lesz a tisztán villanyhajtás, ami tovább erősítheti a Renault - Zoe révén - piacvezető pozícióját az elektromos járművek egyre bővülő piacán. 
 
Talán a nosztalgia is szerepet játszott abban, hogy újra fontos szerepet kapnak a sárga és a piros színek a választható színkombinációk között - emlékeztetve arra, hogy a Renault Kangoo nem egyszerű autóként, hanem szabályos világsztárként lopta be  a vásárlók - és nem utolsó sorban a gyermekes, kutyás családok - szívébe magát. 

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

                                      

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....
2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....