Ford Explorer
Ehhez persze az kell, hogy egy olyan gyártóról legyen szó, amelynek van múltja - ráadásul nem is akármilyen. Azt, hogy a Ford neve lényegében szinonimája az autózásnak, hogy a magyarok számára a Ford nem csak egy globális legenda, de Galamb József, meg Farkas Jenővel, Balogh Károly, Haltenberger Gyula, a legendás T-Modell alkotói révén nemzeti büszkeségünk része is, ez többé kevésbé köztudott. Azt azonban, a most bemutatkozó új, európai Ford Explorer reklámkampánya előtt én sem tudtam, hogy a Ford és a nők közös története is egyedülálló kalandokról, felfedezésekről mesél.
Aloha Wanderwell amerikai/kanadai felfedező, filmkészítő, feleség és anya volt, nem mellesleg egy női Indiana Jones. Tizenhat éves korában ő volt az első nő, aki körbeautózta a világot. Ráadásul egy Ford T-Modellben.
Olyan helyekre jutott el, ahol a nyugati világból sem férfi, sem nő nem járt még. Naplójában megörökítette utazása történetét, országról-országra haladva részletesen leírta kalandjait. A Ford Motor Company támogatásával Aloha merész felfedezőútja Nizzából indult, és hosszú éveken át tartott. „A Tragacs” T-Modellre
A Ford kiterjedt márkakereskedői hálózatán keresztül műszaki támogatást is nyújtott, amit Aloha „az egyetlen globális alkatrész-szolgáltatásnak” nevezett. Utazása hét évig tartott, ezalatt 43 országot járt be. Előfordult, hogy kerozinnal helyettesítette a benzint, a motorolajat pedig zúzott banánnal.
Indiában az iszapos síkságon és folyókon ökrökkel kellett keresztül vontatni a Ford T-Modellt.
Képre kattintva galéria nyílik!
A Ford az új európai Explorer bevezető kampányában tehát megkísérli egy végzetesen romantikáját vesztő iparág izgalmas múltját felidézve a jövőnek üzenni, ráadásul egy igazán vagány és bátor hölgy történetén keresztül bemutatva, hogy az autózás soha nem volt - és talán nem is lesz - csupán csak egy racionális helyváltoztatási módozat. Az külön fantasztikus, hogy a Ford száz évvel ezelőtt is fontosnak tartotta az akkoriban még szóösszetételként sem létező "marketingtámogatás"-t, hiszen miközben Aloha Wanderwell 43 országot bejárt T-Modelljével, nem csak annak legendás megbízhatósága és elnyűhetetlensége vizsgázott kiválóan, de az is bebizonyosodott, milyen jelentősége van annak, ha egy autógyártó globális kereskedelmi és szervízhálózattal rendelkezik: Aloha-t ugyanis, már egy évszázaddal ezelőtt is, mind a 43 országban a Ford helyi kereskedő és szerviz hálózat segítette az autójával kapcsolatos ügyes-bajos dolgai intézésében: enélkül a hálózat nélkül bizonyosan nem sikerülhetett volna a nagy felfedezés. Sokan úgy vélik: a villanyautózás vet véget az autózás "romantikus korszakának", amire talán igyekszik rácáfolni az új, elektromos Ford Explorer. Amely - számomra legalábbis - azt üzeni: nem a hajtás módja határozza meg az autóhoz fűződő viszonyunkat, hanem az, miként tekintünk rá, milyen lehetőséget látunk benne. Aloha Wanderwell számára a T-Modellje nyilvánvalóan sokkal többet jelentett számára, mint egy guruló helyváltoztatási eszköz. Társa volt élete nagy kalandjában, amely mind őt, mint járművét - és közös történetüket - halhatatlanná tette. Szép és kedves dolog a Fordtól, hogy közhelyes reklám bullshit-ek helyett egy ilyen valódi, eredeti, kalandos és romantikus történettel tiszteleg a márka múltja előtt - és hívja fel leendő vásárlói, köztük nyilván kiemelten a hölgyek figyelmét is, annak jövőjére.
Képre kattintva galéria nyílik!
A XXI. század felfedezéseinek célja, módja nyílván sokat változott: de az attitűd, hogy csináljunk valami kalandosat, olyat, ami eddig nem volt, annak fényében szerintem ma sincs változás. A Ford most készített egy szemre nagyon tetszetős, rendkívül vagány, a márka "Explorer" brandjéhez bizonyosan méltó járművet és hozzá egy dícséretesen originális kampányt Aloha Wanderwell amerikai/kanadai felfedező, filmkészítő, feleség, vagy ahogyan sokan nevezik őt, a "női Indiana John's" történetével. A kérdés már csak az, maradtak-e a XXI. században ehhez méltó, erre vágyó női - és persze férfi - kalandorok.
Reméljük igen, nem csak azért, mert akkor a Ford sikerre viszi az új Explorert, de elsősorban azért, mert akkor még van esély arra, hogy továbbra is szép és izgalmas maradt a világ.
Minden héten frissülő történetünket kövessétek itt az Autószektoron, naponta új játékokért, tanácsokért pedig lájkoljatok minket a Facebookon!