A Puma esetében nem, hogy erről nincsen szó, de pont az ellenkezője történik: volt egy nagyon tetszetős, de a piacon mérsékelt sikert hozó kis sportkupéja a Fordnak Puma néven 1997 és 2002 között. Én egyébként nagyon szerettem, egy igazi kis formás, nőies, mondhatni cuki sportos kisautó volt, amely tulajdonosainak takarékos, kényelmes mobilitást és egyedi megjelenést biztosított. Piaci értelemben sikeresnek azonban a legnagyobb jóindulattal sem lehetne nevezni a "coupe Pumát", amely nagyjából egészében feledésbe is merült 2019-re, amikor is a Ford előállt Puma néven egy igazán kis csinos, méretét tekintve subcompact crossover-el. Azóta - leszámítva a legendás amerikai F-150-es pick up-ot és a Transit családot - a Ford egyik legsikeresebb modellje lett az új Puma. Amely Európa egyik kedvenceként, most Gen-E néven egy - szerintem - még csinibb elektromos változattal kiegészülve folytatja pályafutását - és piac hódító sikereit.
Képre kattintva galéria nyílik!
Ezesetben tehát például pont, gyökeresen az ellenkezője történt annak, amit a hivatásos fanyalgók, megkérdőjelezhetetlen ítészként számon szoktak kérni az autógyárakon. A Ford egy kereskedelmileg egyáltalán nem sikeres típusnévbe, a Puma-ba lehelt életet és vitte azt elképesztő sikerre.
Anélkül, hogy teszteltem volna nem szeretnék megalapozatlan dícséretekbe bonyolódni a most bemutatott Ford Puma Gen-E nevű villany-Puma kapcsán, de az már tisztán látszik, hogy még harmonikusabb, letisztultabb formák, klassz és vonzó színek, versenyképes árak indítják útnak a villany Puma 2025-től kezdődő karrierjét.
Ha van valami igazán karakteres jellemzője a Fordnak a dögös pick-up-ok (Ranger, F-150) , a legendás sportautók (Mustang, ST sorozatok) , a világkedvenc áruszállítók (Transit család) mellett az, hogy az alapító autóipari zseni, Henry Ford szellemében a kék oválos márka minden korszakban képes volt minőségi, dizájnos és elérhető árú "prémium népautókat" nagy sorozatban gyártani, amelyek szinte minden évtizedben meghatározták a különböző kontinensek utcaképeit. Ha csak az elmúlt fél évszázadról beszélünk, akkor az Escort, a Fiesta, a Focus mind-mind korszaklenyomatokká váltak: olyan járművekké, amelyekről bárki, bárhol a világon be tud azonosítani egy-egy évtizedet - és amelyek mind-mind visszatükrözik az adott kor közízlését, stílusát, divatját.
Képre kattintva galéria nyílik!
A 2020-as évek, ha nem is egyetlen, de egyik ilyen autója a Ford Puma Európában. A villanyhajtású Puma Gen-E érkezésével pedig - megkockáztatom - talán ismét rátalált a Ford arra a modellre, amitől immáron több mint egy évszázada megkerülhetetlen, domináns és legendás a világ autóiparában a még ma is "családi vállalkozásként", az alapító legenda vezetéknevén működő Ford Motor Company.