#1
Ha Olaszország, akkor Vespa, Ferrari, Fiat 500, Panda. Már ami az ikonikus járműveket illeti. Mi a közös bennük? Hogy mindannyian a múlt században születtek és a mai napig Itália kiválóságának szimbólumai az egész világon.
Fiat Panda 1980
De sajnos, esélyes, hogy a Panda már nem sokáig tartja ezt a vezető pozíciót. Már ami a népautó megnevezést illeti, a szó legtisztább értelmében. Merthogy a Fiat Panda tényleg népautó. 1980-tól napjainkig csaknem tízmilliót adtak el belőle világszerte. A legendás és strapabíró kisautó erőssége egyszerűségében és sokoldalúságában rejlik. Három sorozatban gyártották: az első szériát 1980-ban dobták piacra, a másodikat 2003-ban, a harmadikat 2012-ben. És most júniusban, az idén 125. születésnapját ünneplő FIAT bejelentette a Grande Panda debütálását.
Fiat Grande Panda 2024
A rendelkezésre álló szűkös információk ellenére már lehetséges az első összehasonlítás a Fiat Grande Panda és a Fiat Panda között. A két autó egymás mellé téve egyértelműen megmutatja a két projekt korának és stílusának különbségét. A jelenleg forgalomban lévő Panda kerekségével ellentétben az új Fiat a szögletes és modern formákra összpontosít, amelyek valamilyen módon emlékeztetnek az 1980-as, első generációra.
A méretek azonban jelentősen változtak. Az alábbi táblázatból jól kiolvasható, hogy az új Panda grandiózus lesz, nem véletlen a Grande elnevezés.
Grande Panda Panda/Panda Cross
Hossz |
3,99 m |
3,65/3,68 m |
Szélesség |
1,75 m |
1,64/1,66 m |
Magasság |
1,57 m |
1,55/1,63 m |
Csomagtartó |
310 l |
225 l |
A FIAT még nem tett közzé fényképeket a belső térről, várhatóan két képernyő jelenlétére számíthatunk egymás mellett, az egyik a műszerek digitális kijelzője lesz, a másik pedig az infotainment rendszer kezelésére szolgál. Valószínűleg minimalista lesz a beltér, ami passzol a retróba hajló sziluetthez.
A Grande Pandát, már csak a méreteiből adódóan is a hatékony helykihasználás jellemzi. Az új FIAT modell öt utas számára kínál férőhelyet, így maradéktalanul helyt áll kényelmes családi járműként és a modern elvárásoknak megfelelő, nagyvárosi autóként egyaránt. A Grande Panda az első tagja egy új modellcsaládnak, amelyre nem kisebb feladat vár, mint hogy meghódítsa a világ útjait és kiteljesítse a márka modellkínálatát. A FIAT innovatív projektjének a lényege, hogy egy olyan, globális STLA multi-platformra építse fel típusait, amely a világ minden térségében megállja a helyét, lehetővé téve a márka számára, hogy nagy számban hozzon létre változatos járműveket, így kielégítve a világ különböző régióiban élő ügyfelek eltérő igényeit.
Hogy ez a vágy mennyiben tud beteljesülni, nagyban függ majd az ártól. Bár konkrét számok egyelőre nincsenek, még nem ismerjük a Fiat Grande Panda árait, de várhatóan hasonló lesz az elektromos Citroën ë-C3 árához, amely ugyanerre a platformra épült. Becslések szerint a Grande Panda 23-25 ezer euróba kerül majd. Ami jóval több a jelenlegi Panda 10 ezer eurós árával szemben. Ez már nem az a mindenki által megfizethető kategória. Több, mint dupla összeg, amit a köznép nem fog bevállalni. Ráadásul a közel 40 centis hossznövekedés már pont nem az a jól bevált, kicsi fordulósugarú, szűk sikátorokban is használható, zsebkendőnyi parkolóhelyekre is berakható, praktikus és kevés pénzből fenntartható, mégis kényelmes, városi kisautó kategória, ami miatt szeretjük a Pandát. (Én is, nagyon, nekem is ez van.)
Mivel a motorról, az árról és a belső térről nem közöltek hivatalos információkat, ezek nyilvánvalóan csak blogokon elterjedt hipotézisek, amiknek azért jó eséllyel van alapjuk. Vannak pletykák a hőmotor változatáról is, de jelenleg ezt senki nem erősítette meg. A végleges válaszokhoz kevesebb, mint egy hónapot kell még várnunk. A Grande Panda július 11-én kerül hivatalosan bemutatásra élénk karosszériaszínekkel, például a képeken látható sárga árnyalatban.
Forrás: it.motor1.com