Jeep
"A Jeep márka eladásai globálisan és az Egyesült Államokban egyaránt negyedik éve emelkednek; az elmúlt két évben egyenesen éves rekordokat értünk el. Mindez igazolja, hogy ügyfeleink elégedettek a márka új modellkínálatával, amelynek tagjai a korábbiaknál sokszorta kedvezőbb közúti menetdinamikát és üzemanyag-fogyasztást kínálnak, megőrizve a márkára jellemző, legendás, mértékadó terepképességeket" - mondta Mike Manley, a Jeep elnök-vezérigazgatója.
"Különösen elégedettek vagyunk a Jeep Cherokee teljesítményével: az új modell az értékesítés első két hónapjában több mint 25 ezer példányban talált gazdára. Ezt a rekordot ráadásul úgy értük el, hogy az év háromnegyed részében teljesen kimaradtunk a világ legnagyobb szabadidőjármű-szegmenséből. Most, hogy a Cherokee világszerte megjelenik a márkakereskedésekben, és a Jeep márka meggyőző képességekkel rendelkező, takarékos modellek kínálatát vonultatja fel, hiszem, hogy 2014-ben töretlenül tart majd értékesítésünk lendülete" - tette hozzá Manley.
A Jeep márka eladásai tavaly világszinten 4, az Egyesült Államok piacát tekintve pedig 3 százalékkal emelkedtek 2012-hez képest. A márka eladásai 2013-ben 26 százalékkal erősödtek Dél-Kelet-Ázsiában. Kínában, a világ legnagyobb újautó-piacán a Jeep 29 százalékkal növelte eladásait 2012-hez képest. A Jeep eladásainak éllovasa globálisan és az Egyesült Államokban egyaránt a Grand Cherokee volt (255 005 db világszerte; 174 275 db az Egyesült Államokban), majd ezt követte a Wrangler (210 715 globális; 155 502 USA), a Compass (121 626 globális; 52 993 USA), a Patriot (103 577 globális; 75 797 USA) és végül a Cherokee (31330 globális; 25 786 USA). A Jeep Compass, Patriot és Wrangler modellek történetük legjobb évét zárták a globális és a hazai piacon egyaránt.