Lexus
A környezetbarát öntöltő hibrid elektromos modellek globális értékesítése 34 %-al, 121 ezer darabra nőtt, ami a teljes eladott mennyiség 37 %-át százalékát teszi ki – európai szinten ugyanakkor 95, Magyarországon pedig 99 %-os a hibridek aránya a Lexus eladásokban.
A 2019-es naptári év eddigi eladásai azt mutatják, hogy a vásárlók a már eddig is sikeres Lexus modellek, különösen a RX és NX crossover, valamint az IS és LS luxuslimuzinok mellett élénken érdeklődnek az új Lexus ES luxuslimuzin és az újonnan bevezetett Lexus UX kompakt crossover iránt. A számokból emellett kiviláglik az is, hogy Kínában látványosan megerősödött a luxusautó-piac.
- Megtisztelő számunkra, hogy világszerte ennyi ember választotta a mi autóinkat. Idén az új Lexus RC F és a Lexus RX is megérkezik a márkakereskedésekbe, így a Lexus még inkább reflektorfénybe kerül majd. Mindeközben folyamatosan azon dolgozunk, hogy autóink továbbra is a lehető legmodernebb és legátgondoltabb járművek legyenek, amelyek gondos kézműves kidolgozással, a részletekre fordított legnagyobb figyelemmel készülnek. Autógyártóként is és luxus életstílus-márkaként is olyan élményeket szeretnénk kínálni, amelyek messze túlszárnyalják vásárlóink elvárásait – fogalmaz Yoshihiro Sawa, a Lexus világszintű elnöke.
A Lexus 2019 első félévében is egyre növekvő iramot diktált az európai piacon. Annak ellenére, hogy a prémium szegmens eladásai némileg (2%-al) csökkentek, a Lexus értékesítési eredménye 5%-al, 40 ezer darabra nőtt. Több fontos piacon is sikerült jelentős növekedést elérni, például Olaszországban (+51%), Németországban (+33%), Spanyolországban (+19%), Lengyelországban (+13%), Franciaországban (+12%) és az Egyesült Királyságban (+8%).
E fellendülés hajtóereje elsősorban a két vadonatúj Lexus modell, az UX kompakt crossover és az ES luxuslimuzin volt. Az értékesítés első 5 hónapjában máris 8532 darab UX talált gazdára, ami azt jelenti, hogy a piac kiválóan fogadta a Lexus első modelljét a gyorsan gyarapodó prémium kompakt crossover szegmensben. A legnagyobb mérvű növekedést az ES produkálta (+387 százalék, 3012 eladott autó), miután az új generációs modell az egész európai piacon megjelent 2018 végén.
A Lexus összesen 28 ezer darab öntöltő hibridet adott el Európában 2019 első félévében (+17%) a 2018. január-júniusi időszakhoz képest, így a márka továbbra is az autók villamosításának éllovasának számít. A Nyugat- és Közép-Európa országaiban eladott Lexus modellek 95%-a öntöltő hibrid hajtású volt.