Verstappen Red Bull
„Mintha előfizetésem lenne a harmadik helyre… Úgy emlékszem, egész hétvégén harmadik voltam” – állapította meg Max Verstappen, miután ezt a rajtkockát szerezte meg a Spanyol Nagydíj időmérő edzésén. Valóban bérelt helye a harmadik, ahogyan az első sor is bérelt hely a Mercedes két versenyzője számára 2020-ban. A németek kvalifikációs fölényéről mindent elmond, hogy a Red Bull már holland versenyző 0,7 másodperces hátrányát is előrelépésnek tekinthette. Idén a jellemző különbség 1 másodperc körül, de inkább fölött mozgott - írja az M4sport.hu.
A Red Bull tanácsadója viszont azt reméli, hamarosan lejár Verstappen bérleti szerződése a harmadik helyre, és elkezdhet reménykedni az előkelőbb pozíciókban is. Az FIA a héten közölte a csapatokkal, hogy a két hét múlva következő Belga Nagydíjtól szeretné betiltani az időmérős motorbeállítások, az úgynevezett „partimódok” használatát, és ez a várakozás szerint a Mercedes számára jelenti majd a legtöbb lóerős veszteséget szombatonként.
„Ha a ’partimód’ a múlté lesz, akkor remélhetőleg talán az első sorért, de akár a pole pozícióért is harcolhatunk majd” – jelentette ki Helmut Marko a német Sky televíziónak.
Ilyen bravúrra 2020-ban egyszer volt képes a Red Bull: Verstappen a Stájer Nagydíjon az esős időmérőnek köszönhette második rajthelyét. A jobb helyezések értelemszerűen jobb kilátásokat is jelentenének a versenyre, nagyobb taktikai mozgásteret, akár az adott pályákra választott túl lágy gumik nélkül is, ami Silverstone-ban feltétele volt Verstappen győzelmének.
A sikerük Marko szerint lökést adott a csapatnak a nyomasztó Mercedes-dominancia közepette. „Ez mindenekelőtt a hangulat szempontjából volt nagyon fontos, hiszen az első versenyen történt kiesésünk után hiányoznak a pontok. Aztán az első silverstone-i versenyen közel voltunk a győzelemhez, és láttuk, hogy a versenyeken közelebb tudunk kerülni a Mercedeshez. Most azon dolgozunk, hogy Verstappent a valaha volt legfiatalabb világbajnokká tegyük” – tette egyértelművé, hogy ő még nagyon is hisz a bajnoki esélyeikben.
Marko szerint bajnokesélyessé úgy tehetik az autójukat, hogy mindenekelőtt kiszámíthatóbbá, stabilabbá, versenyzőbarátabbá alakítják azt. Emellett persze gyorsulni esem ártana. A Mercedes a partimódjával ugyanis csak a megszokott másodperce egy részét veszítheti el, a maradékkal még mindig előnyben lehet.