Toyota Hilux

Rangos szakmai elismerésben részesült a világ legfejlettebb pickupja

2024.03.25.

A brit gépészmérnöki intézet az év egyik legfontosabb fejlesztéseként tüntette ki a Toyota innovatív projektjét. A hidrogéntüzelőanyag-cellával hajtott, kísérleti Hilux platós kisteherautó kulcsfontosságú lépésnek bizonyulhat a szállítmányozás emissziómentesítésében.

A szakma egyik legrangosabb kitüntetésében: a Richard Parry-Jones emlékéremben részesítette a brit gépészmérnöki intézet (Institution of Mechanical Engineers, IMechE) a Toyota kísérleti hidrogéntüzelőanyag-cellás járművét, a Hilux Hydrogen prototípust.

A második világháború utáni brit autóipar egyik legnagyobb jelentőségű alakjáról, a 2005-ben a brit birodalom parancsnoka (CBE) címmel kitüntetett, 2021-ben elhunyt Richard Parry-Jones professzorról elnevezett kitüntetést azoknak az egyéneknek, illetve vállalatoknak ítéli oda a gépészmérnöki intézet, akik kiemelkedő innovációjukkal érdemben hozzájárultak az autóipar fejlesztéséhez.

Toyota Hilux Hydrogen prototípus számtalan úttörő részletmegoldásával érdemelte ki a kitüntetést. Az autógyártó 2022 elején fogott hozzá a hidrogéntüzelőanyag-cellás haszonjármű fejlesztéséhez. Az alkalmazott technológia a második generációs Toyota Mirai szedánból származó, többszörösen bizonyított komponensekből épült fel, azonban paramétereit a világ legnagyobb számban értékesített kompakt pickupjának sajátosságaihoz, a várható felhasználási területek igényeihez igazították.

A létravázon belül elhelyezett, három nagynyomású tartályban tárolt hidrogén akár 600 kilométer megtételére elegendő. Ez túlzásnak tűnhet egy áruszállító esetében, azonban a Hilux-felhasználók gyakran visszaélnek a modell legendás robusztusságával és kiemelkedő terepképességeivel. A fejlesztőknek ezért fel kellett készülniük arra az eshetőségre, hogy a szokásosnál nagyobb igénybevétel esetén is biztosítsák a szükséges hatótávolságot. A motortérben elhelyezett tüzelőanyag-cella által megtermelt áramot egy hátul elhelyezett akkumulátor tárolja; ennek az elrendezésnek köszönhetően nem csorbul a fülke helykínálata, és javul a tömegeloszlás.

A Toyota Hilux Hydrogen prototípusból tíz példányt épít a Toyota, amelyeken a sorozatgyártáshoz szükséges biztonsági és megbízhatósági vizsgálatokat végzik el. A tervek szerint ugyanis a hidrogénüzemű pickup nem marad kísérleti jármű: a fejlesztők bíznak benne, hogy még az évtized vége előtt megkezdődhet annak piaci forgalmazása.

 

Fotó: Toyota

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.03.12
Ünnepel a legendás 130 RS kupé, ami meghatározta a korszakot. ..
2025.03.12
Két ellenőrzésen 23 ittas sofőrt fogtak el a rendőrök Budapesten és az agglomerációban - tudatta a....
2025.03.12
A BYD már március közepétől beépíti az autóiba az ultragyors töltésű, nagyfeszültségú 1000V....
2025.03.12
Meghaladta a 25 milliárd forintot a beérkezett igénylések összege a hazai cégek flottáinak....
2025.03.12
Rawlinson tanácsadói szerepre vált vezérigazgatóról, helyét Marc Winterhoff veszi át ideiglenesen. ..
2025.03.12
A Peugeot 205 GTI hiánya azóta fáj sok autórajongónak, amióta nagyjából három évtizede beszüntették....
2025.03.12
Az Építési és Közlekedési Minisztérium és a MÁV-csoport úgy döntött, hogy új kiírás keretében....
2025.03.12
Az előrejelzések szerint kellemes időjárás fogadja a Forma–1 mezőnyét a szezonnyitó helyszínén, az....
2025.03.12
A visszahívás 137.256 Kia járművet érint, melyeknek dugattyúgyűrűi meghibásodhatnak és ez akár....
2025.03.12
A szériaérett, több mint 4,5 méter hosszú C-HR+-t már idén, a negyedik negyedévtől meg lehet majd....