Toyota

Sikergyanús elektromos családi terepkupét mutatott be a Toyota - fotók

2025.03.12.

A szériaérett, több mint 4,5 méter hosszú C-HR+-t már idén, a negyedik negyedévtől meg lehet majd vásárolni a hazai kereskedésekben.

A Toyota Brüsszelben, a Kenshiki Fórumon leplezte le a vadonatúj C-HR+-t, amely a 2022 végén bemutatott bZ Compact SUV tanulmány szériaváltozatának tekinthető. A kupés vonalakkal rendelkező, nagy hasmagasságú elektromos crossover a bZ4X sportosabb, nagyobb vezetési élményt adó testvérmodelljeként lép piacra 2025 végén. 343 lóerős teljesítményével ez lenne legerősebb autó, amelyet a Toyota valaha piacra dobott Európában, ha az eredetileg 340 lóerős GR Supra nem egy 435 lóerős limitált szériával (A90 Final Edition) búcsúzna idén tavasszal. 

A japán gyártó 2022-ben jelentette be, hogy 2026-ig hattagúvá bővíti a szériagyártású, tisztán elektromos hajtású bZ-modellcsaládot a kontinensen, a C-HR+ a harmadik modell a sorban a most frissült bZ4X és a Suzukival közösen kifejlesztett, szintén 2025-ben érkező Urban Cruiser után.

A Toyota Európai Formatervezési Központban (ED2) tervezett C-HR+ formája nagyrészt hű maradt a bZ Compact SUV koncepcióéhoz, az arányok nem változtak, megmaradt a nyújtott motorháztető és a hosszú, laposan eső tetővonal is. Viszont a részletek sokat finomodtak, például a hagyományos első kilincsek mellett a márkára jellemző, pörölycápás orrkiképzés legújabb változatát kapta meg az autó. A C-alakú nappali fények inkább emlékeztetnek a Priusra és a frissített Camryre, mint a hibrid névrokonra, a „sima” C-HR-re, amely egyébként 16 centiméterrel rövidebb a C-HR+-nál.

A kétféle C-HR között a vizuális kapcsolatot a kupésan lapos, fekete tető és a csík alakú, egybefüggő hátsó lámpa teremti meg. A Toyota szerint a „+” utótag a hozzáadott sokoldalúságot és praktikumot, valamint a tisztán elektromos hajtáslánc előnyeit jelzi a C-HR-hez képest. Az újdonság kecses sziluettjét és hátsó tetőlégterelőjét úgy rajzolták meg, hogy a karosszéria felett és körül egyenletes légáramlást, és ennek következtében alacsony légellenállást érjenek el.

A 452 centiméteres hosszával a C-HR+ a Toyota villanyautó-kínálatában pontosan a nemrég bemutatott, B-SUV szegmensbe tartozó, 436,5 centiméteres Urban Cruiser és a középkategóriás (D-SUV), 469 centiméteres bZ4X között helyezkedik el. Közvetlen konkurense lesz a BMW iX2-nek és a Volvo EC40-nek, de várhatóan mindkét riválisánál alacsonyabb áron lesz kapható (egyelőre csak a C-HR+ angliai árai ismertek, az ottani 38 ezer fontos alapár nagyjából 18 millió forintnak felel meg). 

Ráadásul a 275 centiméteres tengelytávjának köszönhetően a C-HR+ helykínálata egy méretosztállyal a riválisoké felett van: mivel az első és hátsó utasok csípője közötti távolság eléri a 90 centimétert, hátul is tágas a lábtér, és felül sem kell helyszűkétől tartani, mert a kupés tetőt a hátsó fejtér csökkentése nélkül valósították meg a tervezők. A 416 literes csomagtér hozza a kompakt kategóriában elvárható méretet, elöl nincs frunk. Az opciós felszereltségek között két vezeték nélküli okostelefon-töltő, háromzónás klímaberendezés és panorámatető is szerepel.

A bZ4X által is használt dedikált villanyautó-platformra, az e-TNGA-ra épülő C-HR+ kétféle akkumulátorral (57,7 kWh-s vagy 77,0 kWh-s) kerül forgalomba, a nagyobbal a hivatalos WLTP hatótáv eléri a 600 km-t, ami a szegmens egyik legnagyobb hatótávolságú villanyautójává teszi (a végső adat még homologizáció függvénye). Hatótáv szempontjából jelentős előnyt jelent a légkondicionáló alapáron járó energiatakarékos hőszivattyúja, valamint a fűthető ülések, kormánykerék és szélvédő, amelyek sok esetben feleslegessé tehetik az utastér fűtését. 

A 11 kW-os fedélzeti AC-töltő alapfelszereltség, a magas felszereltségű modellek pedig 22 kW-os egységet kapnak. Az egyenáramú (DC) gyorstöltés csúcsértéke 150 kW. Az automatikusan és manuálisan is aktiválható akkumulátor-előkondicionáló funkció javítja a töltési teljesítményt, mivel töltésre optimális hőmérsékleten kezdődhet meg az akkumulátor töltése.

Az alapáras 14 colos multimédiás érintőképernyőn futó – szintén felár nélküli – navigációs rendszer villanyautós útvonaltervező funkciót is tartalmaz, amely az autó akkumulátorának töltöttségi szintjét és a pillanatnyi hatótávolságot alapul véve töltési lehetőségeket is tartalmazó útvonalakat tervez. Az okostelefonos MyToyota alkalmazáson lekérhetők az adott autó legfontosabb adatai, beleértve a töltöttségi szintet, a töltési időt, a hatótávolságot és a tartózkodási helyet.

A C-HR+ alapvetően elsőkerék-meghajtású, a teljesítménye a kisebb akkumulátorral 167, a nagyobbal pedig 224 lóerő. Azonban a nagy akkumulátorhoz kérhető összkerékhajtás is, ebben az esetben a hátsó villanymotor 343 lóerőre növeli a maximális rendszerteljesítményt. Ez három lóerővel veri még a háromliteres, sorhatos turbómotorral szerelt GR Supra teljesítményét is. 5,2 másodperces 0-100 km/h-s gyorsulásával szintén nem kell szégyenkeznie a CH-R+ csúcsmodelljének, mivel egy másodpercnél kisebb különbséggel marad csak el a jóval könnyebb sportautótól. 

A Toyota szerint a C-HR+-t is élvezetes lesz vezetni, köszönhetően az e-TNGA platform merevségének, az igényes és jól hangolt független felfüggesztésnek, az alacsony súlypontnak és a bZ4X-hez képest sportosabbra hangolt kormányzásnak.

A villanyautók között különösen kedvezőnek számít a Toyota egyedi akkumulátor ápolási programja, amely a C-HR+ esetében 10 évig vagy egymillió megtett kilométerig kiterjeszti az akkumulátorra vonatkozó garanciát, annak rendszeres, márkaszervizben történő éves állapotfelmérése esetén.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.03.12
A Peugeot 205 GTI hiánya azóta fáj sok autórajongónak, amióta nagyjából három évtizede beszüntették....
2025.03.12
Az Építési és Közlekedési Minisztérium és a MÁV-csoport úgy döntött, hogy új kiírás keretében....
2025.03.12
Az előrejelzések szerint kellemes időjárás fogadja a Forma–1 mezőnyét a szezonnyitó helyszínén, az....
2025.03.12
A visszahívás 137.256 Kia járművet érint, melyeknek dugattyúgyűrűi meghibásodhatnak és ez akár....
2025.03.12
A szériaérett, több mint 4,5 méter hosszú C-HR+-t már idén, a negyedik negyedévtől meg lehet majd....
2025.03.12
Bár az időjárás elég szeszélyes, a tavasz beköszöntével egyre többen pattannak kétkerekűre - a....
2025.03.12
Már elérhető a gépjárműadó-kalkulátor, amely a felhasználó által megadott adatok alapján kiszámítja....
2025.03.12
Tetőbe integált drónnal rukkolt elő a BYD és a DJA, a rendszer valamennyi BYD-hoz rendelhető lesz,....
2025.03.12
Szöveges és térképes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2025. 03.12.....
2025.03.11
A múlt hónapban 2124 kizárólag elektromos hajtású jármű kapott zöld rendszámot Magyarországon,....