Aurus
Az Instagram-üzenetben az Ipari és Kereskedelmi Minisztérium hangsúlyozta, hogy a külföldi márkákat helyettesítő hazai motorkerékpárok létrehozásának gondolata az „Egységes moduláris platform”, a Кортеж („Cortege”) projekt elindításától kezdve „benne volt a levegőben”.
Az eredetileg az elnöki konvojokat kísérő motor civil változatának terve már 2012-ben megszületett, motorkerékpár külsejére vonatkozó hivatalos leírás csak tavaly nyáron jelent meg a Rosstandart, azaz az orosz szabadalmi hivatal adatbázisában – írja a motor.ru orosz autós szakportál.
A hivatalos közlés szerint a most bemutatott prototípust az Orosz Szövetségi Biztonsági Szolgálat (FSZO) speciális igényeit figyelembe véve tervezték meg.
Az orosz elektromos kerékpár állítható magasságú szélvédőt, keskeny, téglalap alakú visszapillantó tükröket és egy-egy csomagtartót kapott a két oldalára. A videóban a NAMI bemutatta a motorkerékpár speciális szolgáltatásokra szánt, illetve oldalkocsis változatának terveit is.
A minisztérium közölte: a nehéz osztályú elektromos motorkerékpár speciális változatai képesek ellátni mindazokat a feladatokat, amelyeket a Belügyminisztériumnak és a Vészhelyzeti Minisztériumnak teljesíteni kell. A platform ugyanakkor széles lehetőségeket biztosít a további fejlesztésekhez, többek között a szabadpiacon is értékesíthető változatok kialakítására.
Az új Aurus motorkerékpár elektromos hajtással működik, amelynek csúcsteljesítménye 140 kilowatt, vagyis 190 lóerő. A kétkerekű Aurus 3,7 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 km/h-ra. Maximális sebességét nem hozták nyilvánosságra, de szakmai körök azt 250 kilométer/h-ra teszik.
Denis Manturov ipari és kereskedelmi miniszter bejelentette: az Aurus elektromos motorkerékpár gyártása 2022-ben kezdődik, de az első példányok csak 2023-ban kerülnek forgalomba.
Ugyancsak az Aurus márkát érintő hír, hogy a tatárföldi Sollers üzemben megkezdődött az Aurus Senat gépkocsi első sorozatának gyártása. A jelabugai gyárban évente ötezer "Aurus" összeszerelését tervezik, valamennyit magánvásárlók számára. A projektbe 6,6 milliárd rubelt (kb. 40 milliárd forintot) fektettek be.
Az Aurus (Orosz arany) márka sajátos helyet foglal el az orosz gépjármű-gyártásban. Létrejötte a 2012-ben indult úgynevezett „Kortezs”-projektnek köszönhető, amelynek célja az orosz állami vezetés protokolligényeinek kielégítése volt, saját gyártmányú luxus- és protokoll autókkal.
Az autókat, ahogy most a motort is, a különleges feladatokkal megbízott orosz állami cég, a Központi Gépjármű és Autóhajtómű Kutató Intézet (NAMI) fejlesztette ki. Maga a kezdeményezés a kormánytól – konkrétan Putyin elnöktől – érkezett. A cél kettős volt. Egyrészt lehetőséget akartak adni az orosz elitnek, hogy hazai luxusautókat vásároljanak. Másrészt a luxuskocsikat - állami hátszéllel - külföldi kormányok és különleges igényű egyéni megrendelők számára ajánlják majd ki.
Az oroszoknak további nagy terveik vannak az Aurus-koncepcióval. Ezen a néven ugyanis nem csupán felső kategóriás autók és motorok kerülnek majd forgalomba, hanem egy sor más luxustermék is, a jachtoktól az ékszerekig.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!