Teszt
Folytassuk talán az első részben emített Top Gear videóval:
A harmadik generációs 6-os széria formavilága szerencsére már nem olyan megosztó, mint az előzőé, ráadásul a plusz két ajtóval kibővült karosszéria eredeti üzenete nem más, minthogy a rövid tengelytávos fivérekhez hasonló sportosságot extra adag eleganciával fűszerezték – ergo a B-oszlop mögötti rész 725 ezres többletköltségéért jóval többet kapunk, mint csupán plusz két kilincset. Szuperlatívuszok helyett pedig egy - szintén a Top Gear által készített - Drag Race eredménnyel fényezhetjük tovább a 6-os Gran Coupé nimbuszát, ugyanis a műsorvezető trió a bajor négyajtós kupé mellé egy Nissan GT-R-t és egy Bentley GT-t állított a rajtvonalhoz. A kezdeti lemaradást követően vitathatatlanul nagy meglepetést okozott a 4,4 literes V8-as motorral (560 LE) szerelt M6 Gran Coupé, ugyanis a negyed mérföldes pálya célvonalát a propelleres lépte át elsőként, vagyis kijelenthető, hogy megjelenni és menni is nagyon tud a verda, és nincs ez másképp a 313 lóerős dízelmotorral szerelt verzió esetében sem.
Az ajtókat feltárva a keret nélküli ablakok, az üléstámlákba integrált biztonsági övek, a zárást segítő automatika (Soft-Close) és a beltér anyagai egytől egyig az autó luxus profilját erősítik. Ha ehhez hozzátesszük a 10,5 millió értékben hozzácsapott extrákat, talán nem kérdés, hogy átugorhatjuk a ergonómia témakört, hiszen azok egy része a kényelmet, másik fele pedig a vezetés biztonságát erősítik. A vetített műszerfal, a kézírást felismerő iDrive kontroller, a széles határok között állítható komfortülések és a nemesfa díszítőelemek egytől egyig olyan részletek, amit más BMW-kben is megtalálunk, itt viszont kicsit másképp. Minden az, aminek látszik és szépen eldolgozottak a különböző anyagok találkozási pontjai (bőr, fa, alumínium), mintha presztízskérdés lenne minden, ami itt található. Merthogy az is.
A soros, hathengeres, közvetlen befecskendezésű dízel két turbójának köszönhetően 313 lóerős teljesítménnyel és 630 Nm-es nyomatékkal rendelkezhetünk a motorindítást követően. A nyolcfokozatú bolygóműves automata finoman és gyorsan kapcsol, és meglepően jól felismeri a domborzati viszonyokat. Alapjáraton csak hidegen hallatszik, hogy öngyulladós aggregát dolgozik a motortérben, bemelegedés után szinte rezzenéstelenül jár az egyébként nyomatékgazdag erőforrás. Az elemi erő (max. 630Nm-es nyomaték) már 1500-as percenkénti fordulatnál érezhető: itt nem kell túráztatni lámpánál az autót, hogy tekintélyünk legyen. Menet közben a BMW-nél elérhető összes vezető támogató rendszer a kezünk alá dolgozik, tesztautónkban sávváltásra figyelmeztető (206.400 ft), adaptív tempomat, adaptív LED-es fényszórók (266.200 ft), személyfelismeréssel ellátott Night Vision éjjellátó rendszer (732.100 ft), és a városi vészféket és a professzionális navigációt is magába foglaló Driving Assistat Plus csomag (848.600 ft) jelen volt.
A menetkomfort taglalását ezek után csak felesleges szócséplésnek nyilváníthatjuk, mint ahogy a vezetési élményt is, ami a BMW mottója is egyben. Fogyasztás tekintetében nem okozott meglepetést a háromliteres EURO 6-os besorolású dízelmotor. Városban 9,2 literes átlagot mértünk, az autópályás és városon kívüli hosszabb etapokat pedig 8 literrel zártuk, ami a 2300 kg-os önsúly tekintetében igencsak mértékletes értéknek tekinthető. A 640d xDrive-os tesztautó alapára 27,5 millió, az extrákkal növelt vételár már 38 millió feletti volt. A fentiek között talán ez utóbbi részlet az egyetlen kifogásolható pontja a 6-os négyajtósnak. Megjelenés, menettulajdonságok, biztonság és kényelem tekintetében nem túlzás azt állítani, hogy nem kívánhatunk többet, ha a márka által képviseltek állnak a szívünkhöz közel.