járműgyártás
Szerző: Heimer György
Az újdonság erején túl alighanem azért is, mivel ez a felső-középkategóriás limuzin testesíti meg azokat a jellemzőket, amiért világszerte díjazzák a bajor prémiumárkát. Az új 5-ös egyszerre sportosan dinamikus és elegáns, technikája csúcs, kidolgozása kifinomult. Vonzerejében bizonyára a kábítóan széles választék is közrejátszik: a szedán-karosszéria után nemrég jelent meg a kombi Touring, van többféle teljesítményű benzines, dízel, plug in hibrid és persze tisztán elektromos hajtás, nem is beszélve az extra felszerelések végelláthatatlan listájáról.
Fotó: BMW
Persze az 5-ös sem abszolút tökéletesség, és sok autósnak nem is jön be annyira a bajor techno stílus. Annyi azonban bizonyos, hogy ezekben az átmeneti időkben – amikor a holnap mobilitásának tartott e-autózás meg-megdöccen, sokhelyütt még jócskán mutatkozik kereslet a hagyományos belső égésűek iránt – a BMW négykerekűi, így az 5-ös széria darabjai jól veszik a konjunkturális kanyarokat is. Miután tavaly a tisztán elektromos modellek forgalma 74 százalékkal emelkedett és a forgalom 15 százalékát a villanyosok adták, az idén is kétszámjegyű növekedést várnak a márka vezetői. Igaz a sokféle üzleti számadatból az is kitűnik, hogy a cégcsoport teljes forgalma idén csak néhány százalékkal haladhatja meg a tavalyit, és az üzemi profitok árrése is a tavalyihoz hasonló 8-10 százalék közötti sávban marad. Mindazonáltal a BMW „minden korábbit meghaladó mértékben invesztál a jövőbe” – idézi a Reuters a cég nemrégiben megtartott éves közgyűlésén előadó pénzügyi főnök, Walter Mertl szavait. Tavaly a BMW csupán kutatás-fejlesztés címén – az előző évihez képest 13,8 százalékkal többet – 7538 millió eurót költött az új modellek kifejlesztése mellett a Neue Klasse néven emlegetett újabb villanyosításra, digitalizálásra és a vezetés automatizálására.