siker

A Taycan Turbo GT új elektromos körrekordot állított fel Interlagosban

2025.03.10.

Miután rekord köridőt futott a Nürburgring-Nordschleifén, a Shanghai International Circuit aszfaltcsíkján, valamint a kaliforniai WeatherTech Raceway Laguna Seca szikár poklában, a Weissach csomagos Taycan Turbo GT felállította az elektromos autók új körrekordját is a São Paulo melletti Interlagosban. Immár a negyedik alkalommal és a negyedik kontinensen hódította el a legjobb köridő címét a Porsche a versenypályás használatra hangolt elektromos sportautóval.

Felipe Nasr, háromszoros IMSA-bajnok és a Daytona 24 órás háromszoros győztese 2025. február 5-én 1:42,1-es köridőt autózott a 4,3 kilométer hosszú Interlagos versenypályán. Az új idő nem csupán közel nyolc másodperccel gyorsabb volt a Taycan Turbo S 2022-es rekordjánál (1:49,8), de közel egy másodperccel jobb volt a sorozatgyártású autók korábbi legjobb eredményénél, amelyet egy 911 Turbo S állított fel (1:43,087).

Nagysebességű kanyarjaival és technikás részeivel, valamint jelentős szintváltozásával a brazil metropolisz Interlagos kerületében található versenypálya rengeteg kihívást rejt magában.





„Hihetetlen élmény volt rögtön a Daytona 24 órás verseny megnyerése után Interlagosba jönni és a Taycan Turbo GT volánja mögé beülni. Számítottam az erőteljes gyorsulásra és a brutális nyomatékra, de valójában az összteljesítmény volt az, ami igazán lenyűgözött,” mondta Nasr a Porsche gyári pilótájaként. „A ’Curva do Café’ irányában felfelé haladva, éppen a célegyenes előtt használtam az Attack Mode funkciót, így az autó 272 km/h-ra gyorsult fel a kanyar végére. A ’Curva do Solból’ kifelé már 200 km/h-val fordultam rá a hátsó egyenesre. Lenyűgöző, hogy mennyire brutálisan gyorsít az autó és milyen hatékonyan teszi le ezt az erőt az útra,” folytatta a Porsche Penske Motorsport pilótája. „A Taycan Turbo GT kormányzása nagyon precíz volt a lassú kanyarokban és erőteljes fékezésnél is stabil maradt. Az egyensúly és a tapadás egy valódi nagyteljesítményű versenygépet alkot.”



„A célunk az új körrekord felállításával az volt, hogy megmutassuk az új Taycan modellsorozatban rejlő erőt – pont a brazíliai premierrel összehangolva,” mondta Peter Vogel, a Porsche Brazília elnöke. „A Taycan Turbo GT kivételes teljesítménye igazán lenyűgöző.”



A hivatalosan Autodrome José Carlos Pace nevet viselő autópálya a Formula 1 és a FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) brazil otthona, amelyet elsőként a nemzeti hős, Ayrton Senna sikerei helyeztek a globális figyelem középpontjába az 1990-es évek elején.



A Taycan Turbo GT már 2024 májusától folyamatosan bizonyítja motorsportos képességeit a Formula E biztonsági autójaként, amely szerepet a Taycan Turbo S-től vette át. A volánja mögött helyet foglaló portugál Bruno Correira a FIA Világbajnokságok legerősebb biztonsági autóját terelgetheti. Minden egyes Formula E versenyen jelen van két Taycan Turbo GT biztonsági autó; az egyik egy Weissach csomagos változat, a másik pedig az alapmodell. A biztonsági felszerelésekkel és a csúcsmodern kommunikációs rendszerekkel felszerelt autók váltott szerepkörben töltik be a fő biztonsági autó és a tartalék autó feladatát.



A Taycan további rekordjai más kontinenseken

A brazil körrekord előtt a Taycan Turbo GT három másik helyszínen is leggyorsabbnak bizonyult. Lars Kern fejlesztőpilóta a glóbusz merőben különböző versenypályáin bizonyította a modell rátermettségét. Legutóbb 2024 októberében, amikor a Shanghai International Circuit aszfaltcsíkján állította fel a 2:11,28-as rekordidőt – egyben a pálya által elismert első körrekordot.

2024 tavaszán Kern sikerrel abszolválta a kaliforniai WeatherTech Raceway Laguna Seca megpróbáltatásait is. 1:27,87-es idejével gyorsabban ért körbe, mint előtte bárki egy közúton is használható elektromos autó volánja mögött. Nem sokkal előtte a modell előszériás változata a Nürburging legjobb idejét is elhódította a kategóriáján belül. Ezúttal is Kern volt a kormány mögött, aki mindössze 7:07,55 alatt körbeért a Nordschleifén. Ezzel a hivatalos köridővel teljes 26 másodperccel volt gyorsabb, mint a korábbi, 2022 augusztusi rekord során a Performance csomaggal felszerelt Taycan Turbo S-sel.



A Taycan Turbo GT és Taycan Turbo GT Weissach csomaggal

A Porsche a Taycan Turbo GT és a Weissach csomaggal felszerelt Taycan Turbo GT képében új csúcsmodellel koronázta meg a teljesen elektromos Taycan szedán modellsorozatát. Ebben a hátsó tengelyen erősebb és hatékonyabb impulzus-invertert vetnek be, amelynek félvezetője szilícium-karbidból áll. Mindkét változat átmenetileg több mint 1.100 lóerős teljesítmény leadására képes. A gombnyomásra elérhető Attack Mode további akár 120 kW-tal növeli a teljesítményt akár 10 másodpercig. A rendszert tovább optimalizálták a versenypályás igénybevételhez, így a funkció hasonlít a Porsche által használt azon 99X versenyautókéhoz, amelyek az ABB FIA Formula E Világbajnokságban mérik össze az erejüket. A plusz erő jelenlétét a műszercsoporton megjelenő visszaszámláló, valamint a sebességmérő animált gyűrűinek dinamikus változása is jelzi.

Intelligens könnyűsúlyú intézkedéseivel a Porsche további akár 75 kilogrammal volt képes csökkenteni a Taycan Turbo GT tömegét a Taycan Turbo S-hez viszonyítva. A szénszálas alkatrészek jelentősen hozzájárulnak ehhez a mérsékléshez. A Weissach csomaggal szerelt Taycan Turbo GT kimondottan versenypályás használatra készül, így lemond a hátsó ülésről is a még jobb súly-lóerő arány elérése érdekében.

Mindkét modell esetében alapfelszereltség a Porsche Active Ride futómű, amely GT-specifikus finomhangolást kapott. Dinamikus vezetés során a rendszer szinte tökéletes kapcsolódást biztosít az úthoz, köszönhetően többek között a kerekek kiegyensúlyozott terhelésének.



További információk, valamint film- és fotóanyagok a Porsche Newsroomban találhatók: newsroom.porsche.com.



Ha az értékek tartományként vannak megadva, akkor azok nem egyetlen, egyedi járműre vonatkoznak, és nem képezik az ajánlat részét. Ezek csak a különböző járműtípusok közötti összehasonlítás céljára szolgálnak. A kiegészítő felszerelések és tartozékok (tartozékok, gumiabroncsformátum stb.) megváltoztathatják a jármű olyan lényeges paramétereit, mint a súly, a gördülési ellenállás és az aerodinamika, és az időjárási és közlekedési viszonyok, valamint az egyéni vezetési magatartás mellett befolyásolhatják a jármű üzemanyag-/áramfogyasztását, CO2-kibocsátását, hatótávolságát és teljesítményértékeit.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.03.10
Március 10-től folyamatosan érkeznek a NAV-tól a gépjárműadóval kapcsolatos határozatok, a....
2025.03.10
A belügyminisztérium bemutatta a rendőrautók új dizájnját, ami a szlovák trikolór mintájára készült....
2025.03.10
Csaknem 12 ezren jelentkeztek idén a győri Széchenyi István Egyetemre, ami az országosnál....
2025.03.10
Miután rekord köridőt futott a Nürburgring-Nordschleifén, a Shanghai International Circuit....
2025.03.10
Még a Ferrari is több autót adott el náluk. ..
2025.03.10
Egy sikeres sorozat folytatásaként immár hatodszor hirdettek győzteseket a Knorr-Bremse Budapest....
2025.03.10
Az Audi Hungaria továbbra is elkötelezett a környezet védelme, a felelős gazdálkodás és a....
2025.03.10
A BME közlekedésmérnök kutatói két projektben vizsgálják a 15 perces városokhoz köthető....
2025.03.10
Már négy és fél éve egy világosszürke Opel áll mozdulatlanul a salzburgi Europark előtt. A....
2025.03.09
A kilencszeres rali-világbajnok megszerezte a rekordot jelentő ötödik egyéni Race of Champions....