Maserati

Ki vesz Maseratit? 2024-ben szinte senki

2025.03.10.

Még a Ferrari is több autót adott el náluk.

Igaz, hogy már több, mint két hónap eltelt az évből, de 2024-ből még továbbra is érkeznek adatok és kimutatások. Nem meglepő módon a Maseratinak borzalmas éve volt, de ha meglátjuk a számokat, mégis fennakadhat a szemöldökünk. A luxusmárkát tulajdonló Stellantis nemrég közölte a teljes éves adatokat, amik azt mutatják, hogy a háromágú szigonyos gyártó bizony 57 százalékos visszaesést tapasztalt 2024-ben. Azaz több, mint felére csökkentek az eladási számok. Pontosabban, 26 600 eladott modell 2023-ban, 11 300 darab 2024-ben.

Hogy ez mit is jelent kontextusba helyezve? A rivális Ferrari 13 752 modellt adott el, ami nem tűnik sokkal jobbnak, de 2023-hoz viszonyítva ez 0,7 százalékos növekedést jelent. A borzasztóan teljesítő Ferrari túlszárnyalta a Maseratit, ami úgy látszik, még borzalmasabban teljesít.

Egy másik egoztikus autókkal foglalkozó márka, a Lamborghini azonban még rosszabb, mégis jobb, ha a nagy képet nézzük. A bikás márka 10 700 autót tudott értékesíteni 2024-ben, azonban ez 5,7 százalékkal több, mint egy évvel előtte.

57 százalékos visszaesés 2023-hoz képest.

Mi történt a Maseratival?

Az év végén hatalmas port kavart a Stellantis vezérigazgatójának, Carlos Tavaresnek lemondása. Azonban távozása előtt a CEO nem restellett néhány szót szólni a szenvedő Maserati ellen. Tavares szerint a rossz marketing volt a felelős a márka szörnyű eladásaiért. A Maserati vezetője, Santo Ficili hasonlóan vélekedett egy januári interjúban. A CEO szerint a márka az idei évet is erős mínusszal zárja majd, de 2026-ra már azt reméli, sikerül kievickélni a gödörből és a márka újra profitabilis lesz.

Érdekes adalék, hogy tavaly júliusban a Stellantis akkori pénzügyi vezetője, Natalie Knight elhintette, hogy a Maserati márkát akár el is adhatja a cégcsoport, ha úgy hozza a helyzet, de ezt végül megcáfolta a vezetőség.

A Stellantisnak nincs érdekében, hogy eladja a Háromágú szigonyos márkát, ahogyan az sem, hogy összemossa más olasz luxusmárkákkal a Maseratit.

Tavares és Ficili is a marketinget okolta a rossz teljesítmény miatt.

Tavares tavaly októberben azt mondta, hogy a céghez tartozó, erősen rosszul teljesítő márkáknak lehetséges, hogy csak éveik vannak hátra, jelezve, hogy a rosszul teljesítő divíziókat szimplán törölhetik. Bár neveket nem mondott, elég egyszerű volt kitalálni, hogy a Maseratira is gondolhat. Persze mégsem olyan könnyű ez, mivel a Lancia vagy a DS Automobiles sem áll a legfényesebben. Sőt, a Chrysler sem jeleskedik az eladásokban, olyannyira, hogy az amerikai márkának mindösszesen két darab modell alkotja a palettáját, a Pacifica és Voyager minivanek.

Lassan 2025 negyedénél járunk, de a Stellantis továbbra is nagy erőkkel keresi új vezérigazgatóját és emiatt olyan gondolatok is napvilágot láttak, miszerint a gazdaságos lépés az lenne, ha a csoport megszabadulna egy-két márkától. A konszernnek jelenleg tizennégy autómárka van a birtokában, de az Automotive News jelentése szerint a Stellantis jelenlegi vezetője, aki átmenetileg vette át Tavares szerepét, mindenképpen várni fog, hogy majd az új CEO mutasson rá arra a csoportra, amelyikre már nem lesz szükség.

Hiába szép autó a GranCabrio, nem akarják vinni.

Nem lehet azt állítani, hogy a Maseratinak ennyi volt. A nagymúltú luxusmárka nemrég kapott új vezetőt Ficili személyében és egész sok modellt tudnak felmutatni. A Grecale SUV mellett hagyományosabb luxusmodellek is vannak, mint a GranTurismo vagy a kabrió változat GranCabrio. Emellett az MC20 és MC20 Cielo sportautók is megjelennek, és persze ne feletkezzünk el a GT2 Stradaléról sem.

Jean-Philippe Imparato, a Stellantis európai részlegének vezetője nemrég azt mondta, hogy a Maserati igenis megérdemel egy újratervezést. Az idei és a következő év valószínűleg döntő lesz a márka életében, mivel az eladási mutatók változásai fogják megmondani, hogy maradt-e még bármi a tankban az olasz prémiumnak. Az is fontos tényező lesz, hogy kit neveznek majd ki Tavares helyére. Ezt egyelőre nem tudni, a Stellantis annyit árult el, hogy 2025 első felében jelentik be az utódot.

Addig is, a Maserati marad. Akkor is, ha valamilyen módon elkezd rengeteg modellt eladni, de akkor is, ha ugyanazt a tendenciát mutatja, mint 2024-ben.

Képek forrása: Maserati

Forrás: 
motor1

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.03.10
A belügyminisztérium bemutatta a rendőrautók új dizájnját, ami a szlovák trikolór mintájára készült....
2025.03.10
Csaknem 12 ezren jelentkeztek idén a győri Széchenyi István Egyetemre, ami az országosnál....
2025.03.10
Miután rekord köridőt futott a Nürburgring-Nordschleifén, a Shanghai International Circuit....
2025.03.10
Még a Ferrari is több autót adott el náluk. ..
2025.03.10
Egy sikeres sorozat folytatásaként immár hatodszor hirdettek győzteseket a Knorr-Bremse Budapest....
2025.03.10
Az Audi Hungaria továbbra is elkötelezett a környezet védelme, a felelős gazdálkodás és a....
2025.03.10
A BME közlekedésmérnök kutatói két projektben vizsgálják a 15 perces városokhoz köthető....
2025.03.10
Már négy és fél éve egy világosszürke Opel áll mozdulatlanul a salzburgi Europark előtt. A....
2025.03.09
A kilencszeres rali-világbajnok megszerezte a rekordot jelentő ötödik egyéni Race of Champions....
2025.03.09
A Morgan Supersport BMW-fejlesztésű turbómotorral és új alumíniumötvözetű alvázon gurul majd. ..