támogatás
Öt újabb iskola indíthat Robotika Szakkört a Knorr-Bremse Budapest pályázatán elnyert eszközöknek köszönhetően. Az adománycsomag iskolánként 15 programozható robotot, illetve Tarnai György, a Knorr-Bremse Budapest fékvezérlés-automatizáció területén dolgozó csoportvezetője által összeállított szemléletes és élménydús tananyagot tartalmaz: olyan eszközkészletet, amely képes megragadni a diákok fantáziáját, felkeltve az érdeklődésüket a programozás és a robotvezérlés iránt. Idén a Budapest IX. kerületi Molnár Ferenc Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola, a XX. kerületi Nagy László Általános Iskola és Gimnázium, a dunaharaszti II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola, a XIX. kerületi Reménység Katolikus Általános Iskola, valamint a Pestszentlőrinci Német Nemzetiségi Általános Iskola nyerte el a pályázatot.
A pályázat népszerűségét jelzi, hogy immár 40 jelentkező iskola közül választották ki a győzteseket. Az első meghirdetés óta több száz iskoláshoz jutott el a szakkörök révén a munkaerőpiacon a legtöbbre értékelt pályairányokat előkészítő ismeretanyag. A vállalat a jövőt szolgáló elkötelezettsége részeként az elmúlt években az oktatás más szintjein is elindított olyan programokat, amelyek a legkorszerűbb tudás továbbadását szolgálják. A világ vezető vasúti fékrendszereit fejlesztő és gyártó vállalata az általános iskolák eszköz- és tudáskészletének fejlesztésén túl is jelen van az oktatásban: korszerű tanműhelye a technikusképzést segíti, a felsőoktatás területén pedig a magas színvonalú mérnökképzéshez járul hozzá együttműködési programok révén.
„Kifejezett célunk az immár hatodik éve ismétlődően kiírt támogatási pályázattal, hogy olyan ismeretek átadását segítsük, amelyek már a kisiskolás korosztálynál megteremtik az alapokat a hazai gazdaság számára kulcsfontosságú műszaki szakember-utánpótláshoz a problémamegoldás, az elektronikai és mechanikai alapelvek, a csoportmunka, a kritikus és innovatív gondolkodás elsajátítása révén. Gratulálunk a nyertes iskoláknak a színvonalas pályázatukhoz, és szívből kívánjuk, hogy a szakkörök nyújtsanak a diákjaik számára rengeteg hasznos tudást, és inspirációt a jövendő hivatásukhoz. Ez ugyanis a kezdeményezésünk legfontosabb, hosszú távú célja: hogy lehetőséget teremtsünk a gyerekek számára az informatika világának, illetve saját képességeiknek az élményszerű megismerésére, a bennük rejlő tehetség kibontakoztatására és a jövőt szolgáló tudás megalapozására” – fogalmazott Kovács Beatrix, a Knorr-Bremse Budapest kommunikációs és CSR igazgatója.
Azt is hozzátette: tudják, hogy az időtálló tudás megszerzéséhez sokféle út vezet – a pályázat eddigi pozitív tapasztalatai egyértelműen jelzik számukra, hogy a lehetséges utak egyikét a Robotika Szakkörök jelentik.
„A Knorr-Bremse Budapest adománya nem csupán azt teszi lehetővé, hogy egy igazán izgalmas szakkört kínálhassunk a gyerekeknek, hanem ezeknek a modern oktatási eszközöknek köszönhetően abban is támogathatjuk a diákokat, hogy a 21. század részben ma még ismeretlen kihívásai közepette is könnyebben kiteljesedhessenek. A robotok segítségével megkedveltethetjük velük a programozást, felébreszthetjük a kíváncsiságukat a mérnöki munka iránt, és fejleszthetjük kreativitásukat és problémamegoldó képességüket is annak érdekében, hogy hasznos tagjai lehessenek majd a jövő társadalmának. Köszönjük a Knorr-Bremse Budapest munkatársainak, hogy ilyen töretlen elkötelezettséggel támogatják ezt a célt" – mondta a programról Ködöböcz Ferenc, a Budapest IX. kerületi Molnár Ferenc Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola digitális stratégiáért felelős koordinátora.