covid-19

Példátlan áremelést hozott a koronavírus az új autóknál

2020.06.09.

Számos találgatást olvashattunk különböző oldalakon az utóbbi hetekben, amik elsősorban arról szóltak, hogy vajon milyen lépéseket tesznek az autógyártók az új koronavírus miatt kiesett bevételek kompenzálására. Májusra részleges választ kaptunk erre: áremeléssel.

Ha az ember az utóbbi hetekben az ember ellátogat néhány Európában aktív autógyártó honlapjára és megnézi az aktuális árlistákat, azt tapasztalja, hogy jelentős részük új árlistát adott ki az utóbbi hetekben. Az új árlisták kiadása természetes, különösen Májusban szokás frissíteni az árlistákat, ugyanakkor összehasonlítva őket az előző kiadással, azt látjuk, hogy az árak átlagosan 2%-kal, de egyes esetekben akár 5-6%-al is emelkedtek.

Ez a lépés egyébként nem nagy meglepetés, a gyártók rengeteg pénzt vesztettek a virus hatásai miatt, 2020-ban pedig várhatóan jelentősen kevesebb autót fognak értékesíteni, mint az azt megelőző években. Így kevesebb autón keresztül kell valamelyest kompenzálni a kiesett bevételeket, így kénytelenek árat emelni, hogy ne legyen akkora a veszteség.

Gondolhatnánk, hogy ez nem feltétlenül okos lépés, így is drágák az új autók, ki fog még többet fizetni értük, pláne a jelenlegi helyzetben? Valószínűleg kevesen, ugyanis a gyártók minden bizonnyal arra játszanak, hogy az európai államok jelentős része fog új autó vásárlást támogató programot indítani, hogy életben tartsa az iparágat. Különösen igaz ez a saját autógyártással rendelkező országokra, amelyek nem mellesleg a legfontosabb európai piacok is: Németország, Franciaország, Olaszország.

A gyártók ezekkel az áremelésekkel azt szeretnék valószínűleg elérni, hogy az állam által a vásárlók részére biztosított 1000-2000 euró minél nagyobb része náluk csapódjon le, mint az autón keresett nyereség. Így összességében mindenki jól jár, a vásárlók így is olcsóbban tudják majd megvásárolni az általuk kiválasztott modellt, amin a gyártók is szép hasznot könyvelhetnek majd el.

Ez a helyzet Európa többi részén, de nálunk mindezt még megfejeli a forint-euró árfolyam változása is. Nálunk ezt a mindenhol tapasztalt 1-2-3%-os emelést még megfejelte az árfolyamkompenzáció okozta áremelés, ami azt eredményezte, hogy Magyarországon vannak olyan modellek, amelyeket 10%-kal drágábban kaphatunk meg most, mint ha januárban döntöttünk volna a vásárlás mellett.

Egy új autó esetében 10% óriási összeg, 10 millió forint egy új autóért egyáltalán nem ritka, de a januári 10 millió forint mára sok esetben 11 milliót jelent. Sajnos a magyarok fizetése nem reagál így a forint-euró árfolyam változásaira, így nekünk még nehezebb új autót vásárolni, mint az utóbbi években bármikor.

Nyilván idővel visszaáll a világ rendje, de addig még számíthatunk további áremelésekre is, ha a helyzet nem rendeződik záros határidőn belül. Különösen, ha a vírusnak valóban lesz második hulláma is Európában.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....