Generali Csoport

Öt dolog, amivel megelőzhetjük a nyári baleseteket az utakon

2015.08.06.

A nyár végéhez közeledve sokan még egyszer útra kelünk, hogy kiélvezzük az utolsó nyári napsugarakat. A nyári időszak azonban számos veszélyt magában hordoz: gondoljunk csak a túlzsúfolt utakra, és arra, hogy a nagy melegben sokkal többször vagyunk figyelmetlenek. Listánkban 5+1 dolgot szedtünk össze, amikre nyáron különösen érdemes figyelni a balesetek elkerülése érdekében és azért, hogy felhőtlenül élvezhessük a nyaralást.

1. Vezessünk felelősséggel! A nyári melegben, ha volán mögé ülünk, tartsuk szem előtt a zéró tolerancia elvét, még akkor is, ha jólesne egy alkoholos frissítő, amíg elérjük a vízpartot. A közúti balesetek esélyét a hőségben lassuló reflexek kellőképpen növelik, nem érdemes még többet kockáztatnunk az alkoholfogyasztással.

2. Mire figyeljünk a hőségben? A nyári forróságban lehetőség szerint teli tankkal és hibátlan műszaki állapotú kocsival induljunk útnak. Akár rövidebb, akár hosszabb út áll előttünk, mindig legyen nálunk elég innivaló, és igyekezzünk árnyékolni a kocsit. Ha klímát használunk, figyeljünk oda arra, hogy a berendezést a kórokozók ellen rendszeres időközönként tisztítsuk, így jól megérdemelt pihenésünket nem a légúti megbetegedések kezelésével kell majd töltenünk.


3. Veszélyes nyári viharok. A hőség figyelmetlenséget, fáradékonyságot okoz, ám a hirtelen jött nyári viharokkal is számolnunk kell. Ha leszakad az ég, rövid időn belül nemcsak az útviszonyok változhatnak meg teljesen, hanem a látótávolság is lecsökken. Kerüljük a túlzott sebességet, nehogy az autónk kormányozhatatlanná váljon. Ha mindez nem lenne elég, a kidőlő fák is veszélyt jelenthetnek a közlekedők számára.

4. Ne hagyjunk senkit a kocsiban! A hőségben mindenképpen figyeljünk arra, hogy senkit ne hagyjunk a bezárt autóban, még annyi időre sem, amíg fagylaltért állunk sorba. A gépjármű hőmérséklete ilyenkor percek alatt megemelkedik, ami rövid időn belül életveszélyessé válhat. Annak ellenére, hogy nyaranta több, rosszul végződő példát hallunk, a figyelmeztetések mellett is előfordul, hogy felhúzott ablakok mögött maradnak kisgyermekek vagy házi kedvencek.

5. Ha lassan vezetünk, tovább érünk! Az ORFK adatai szerint az idei első félévben is a gyorshajtás volt a balesetek első számú oka. Bár a gyorshajtás egyike azoknak a tényezőknek, amelyek egyáltalán nem függnek az adott évszak sajátosságaitól, a nyári hónapokban, a vízpartra sietve is tartsuk be a megengedett sebességhatárt.

+1 Ha már megtörtént a baj, akkor sincs minden veszve. Ha betartjuk a fenti szabályokat, még akkor is lehetséges, hogy rajtunk kívül álló okokból ér minket kár az utakon. Hogy ezekre az esetekre is bebiztosítsuk magunkat, érdemes a kötelező felelősségbiztosításon túl Cascot kötni. Így például egy nyári jégeső, egy váratlan műszaki hiba vagy egy lopáskár sem zavarhatja meg a nyaralásunkat.

A Generali a Biztonságért Alapítvány kiemelt figyelmet fordít a közlekedésbiztonságra, melyet például speciális, féktávolság csökkentő útszakaszok telepítésének támogatásával vagy az úthibák bejelentésére alkalmas, Kátyúvadász elnevezésű közösségi kezdeményezésével segít elő.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.14
Minden korábbinál több autópálya-matricát vásároltak a közlekedők a tavalyi évre – tudatta a....
2025.01.14
A világ egyik legjelentősebb autóipari beszállítója, a hazánkban is termelő ZF, a digitális....
2025.01.14
A BMW Group 2024-ben is növekedési pályán maradt, 13,5 százalékos abszolút növekedést elérve,....
2025.01.14
A Volvo Cars új globális értékesítési rekordot állított fel azzal, hogy a vállalat 2024-ben 763 389....
2025.01.14
Egymást érik a karambolok az M0-son. ..
2025.01.14
Még Luca de Meo szerint sem racionális döntés rengeteg pénzt fektetni az A110 EV-be, de szükséges a....
2025.01.13
Juttassuk szóhoz a gyengébb nemhez tartozó oldalkocsis utast.   ..
2025.01.13
Csaknem kilencszáz új munkahelyet teremt a Xinzhi kínai autóipari vállalat mintegy ötvenmilliárd....
2025.01.13
Messze nem csak autógyártással foglalkozik a Toyota. Most éppen városfejlesztésbe kezdtek. ..
2025.01.13
A Rába Jármű Kft. hajtásláncokért felelős fejlesztőmérnöke, Fiausch Ádám, tudományos munkájával egy....