kínai autóexport

Oroszország menti meg a kínai ICE-gyártókat

2024.06.16.

Oroszország geopolitikai elszigeteltsége miatt, s a fosszilis energiahordozók fontos termelőjeként egyedülálló lehetőséget teremtett a kínai autógyártók számára, a szó szoros értelmében megmenti őket.

Az ukrajnai invázió miatt Oroszország ellen bevezetett nyugati szankciók következtében az elmúlt két évben jelentősen megnőtt a Kínából Oroszországba irányuló autóexport. A Bloomberg elemzése szerint ez a tendencia rendkívül előnyos a belsőégésű motorokkal (ICE) felszerelt járműveket gyártó kínai cégek számára.

Ahogy Kína gazdasága lassult, és az ottani autópiac egyre inkább az elektromos járművek felé tolódott el, új piacok felkutatása vált szükségessé a hagyományos járművek számára. Míg néhány belsőégésű részegység ugyanis adaptálható elektromos modellekhez, sok közülük, például a motorok és a sebességváltók, illetve tartozékaik nem vihető át elektormos autókba. Részben az alkatrészek túltermelése miatt a kínai autóipar számára rendkívül fontossá vált a külföldi piacok felkutatása.

Mivel az Egyesült Államok piaca a kereskedelmi feszültségek és védővámok miatt „zárva van” a kínai modellek előtt, Európában pedig az elmúlt időszakban csökkent a külföldi modellek iránti kereslet – illetve az EU is éppen magas vámtarifákat készül kivetni a kínai autókra -, Oroszország gyümölcsöző piacként jelent meg a kínai autipar számára.

A Nyugat pedig az oroszországi szankciókkal akaratlanul is mentőövet dobott a kínai ICE járműszektornak.

A Bloomberg Economics elemzői szerint a kínai belsőégésű járművek exportja – a 2021 óta tapasztalható növekedéssel párhuzamosan - nagyrészt Oroszországba irányul. Ez a kereskedelem javarészt közvetlenül a két ország között zajlik, további exportútvonalak pedig olyan közvetítő országokon haladnak át, mint Fehéroroszország, Kazahsztán, Kirgizisztán, Tádzsikisztán és Törökország.

„Oroszország, amely még mindig a benzines autókat részesíti előnyben, amelyek tavaly a piac 93,7 százalékát tették ki, ideális piacot jelent a hagyományos kínai autógyártók számára” – írja a Bloomberg.

A kínai autógyártók betöltötték a dél-koreai, európai és japán autógyártók által az orosz piacon hagyott űrt. Bár a helyben gyártott Lada márka őrzi a legnagyob, 30,6 százalékos piaci részesedést Oroszországban, sokat elárul viharos piaci átalakulásról az, hogy a következő hat legkelendőbb márka 2023-ban mind kínai volt. Chery, illetve a Great Wall Motor tulajdonában lévő Haval például jelentős növekedést produkált értékesítésekben: a Chery a piac 11,2 százalékát hasította ki, a Haval pedig 10,6 százalékos részesedésre tett szert, a Haval Jolion crossovere ráadásul a legnépszerűbb külföldi modell lett Oroszországban. De nincs nagy lemaradásban velük szemben a Jeely sem a 8,8 százalékos piaci részesedéssel

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.05
A BMW egyike azoknak a márkáknak, amely az idén jó eséllyel tovább tudja erősíteni éllovas....
2025.02.05
A busz csütörtöktől odamegy, ahol az emberek vannak, akik Debrecen utcáin, Hajdú-Bihar legkisebb....
2025.02.05
Vízre bocsájtották Kínában a világ legnagyobb autószállító hajóját: a BYD Shenzhen „gyomrában” 9200....
2025.02.05
Egy éve indult a vállalati e-autó program: 2024. február 5. óta pályázhatnak a hazai gazdasági....
2025.02.05
Nézze meg a videót! ..
2025.02.05
Kamion és személyautó karambolozott az 1-es főút 95-ös kilométerszelvénye közelében, Ács térségében....
2025.02.05
A túlélés nagymestere, Bear Grylls vadonatúj televíziós sorozattal jelentkezik 2025-ben, amelyben....
2025.02.05
Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség egy 53 éves férfi ellen, aki riasztópisztollyal fenyegetőzve....
2025.02.05
A kész járműveket szállító berendezések gyártói és a fuvarozók türelmi időt kértek a német VDI....
2025.02.05
Sok találmánya van az emberiségnek, amely megmaradt egyszerű használati tárgynak. Például a....