járműgyártás
A próbagyártás hónapjai után, a debreceni BMW autógyárban az év vége felé kezdődik az üzemszerű termelés – hangzott el a BMW Group Magyarország évadnyitó sajtótájékoztatóján. Bár a debreceni modell paramétereiről ezúttal sem hangzott el újabb információ, néhány fontos részlet már ismert. Eszerint az ultramodern technológiájú, mintegy 2 milliárd eurós beruházással épült, évi 150 ezer darabos kapacitású debreceni gyártómű (iFactory) a Neue Klasse néven beharangozott modellgeneráció egyik típusával rajtol.
A tisztán elektromos Neue Klasse valójában egy új jármű-architektúra, amely a cégvezér Oliver Zipse szavai szerint forradalmasítja, újraértelmezi a BMW márkát. A tanulmányautók formájában eddig bemutatott Neue Klasse a 3-as sorozattal azonos méretű suv és szedán lehet – az új, minimalista dizájn mellett új műszaki tartalommal. A műszaki nóvumok sorában teljesen megújul a vezetői környezet: így többi között a BMW panoráma-kivetítő a szélvédő teljes szélességében jeleníti meg a vezetési adatokat, a szélvédőre vetített kijelző (head up display) pedig háromdimenziós. Az új elektromos hajtásrendszer jóvoltából a Neue Klasse autók 10 perc alatt akár 300 kilométerre elegendő árammennyiséget tudnak majd felvenni, a hatótáv elérheti a 800 kilométert. Egyes hírek szerint az évtized végéig ilyen platformon négynél több négykerekű készül majd. Az is a meg nem erősített fülesekhez tartozik, hogy a debreceni projekt egy X3-as méretű városi terepjáró (suv) gyártásával kezdődik, miközben az év második felében, ezt megelőző nyitányként, piacra dobják a Németországban is gyártásba vett Neue Klasse első darabjait.
A debreceni gyár helyi felkészülésről azon a sajtótájékoztatón esett szó, amelyen BMW Group Magyarország vezetői értékelték az elmúlt év értékesítési eredményeit. Ezekből kitűnt, hogy tavaly ismét sikerült maguk mögé utasítani nagy riválisukat, a Mercedest, 2024-ben megint a BMW lett a hazai prémiumszegmens éllovasa. Összesen több mint 6200 járművet adtak el, ami 10 százalékos növekedésnek felel meg az előző évhez viszonyítva.
Az értékesítés toplistáján az X5-ös suv került az élre, megelőzte az előző évi győztes i4-est és a harmadik helyre befutott 3-as sorozatot. Azt is kiemelkedő eredménynek tartják, hogy a sportos M modellek forgalma is kétszámjegyű növekedést ért el, legtöbbet az M3 és az M4 típusokból adták el. A Mini-forgalom 27 százalékos csökkenését a tavalyi modellváltással, az új típusok korlátozott elérhetőségével magyarázzák. Mindemellett abban bíznak, hogy a Mini-modellválaszték – a Cabrio és a John Cooper Works változatokkal kiegészülve – idén eladási rekordot hozhat.
Ma bemutatták a sajtónak a debreceni BMW autógyár karrierbuszát, ami csütörtöktől odamegy, ahol az emberek vannak. Cikkünket erről itt olvashatja.