DS
Carlos Tavares, a PSA (Peugeot-Citroën) vezérigazgatója bejelentette, hogy az eddig almárkaként forgalmazott DS immár Európában is önálló márkává válik 2015-től, vagyis elhagyja az autói neveiből a Citroën előtagot.
„2015-től a DS leválik a Citroënről. Nincs szükségünk arra, hogy különböző padlólemezeket vagy kereskedőket használjunk, de a gyártási és a tervezési sztenderdek eltérőek lesznek” – nyilatkozta az Autocarnak. „A DS az Audi riválisa lehet 2020-ra. A készülőben lévő termékek különösen izgalmasak, de nem csak arról van szó, hogy valódi prémiummárkává válunk: nem ugyanazokkal a fegyverekkel akarunk harcolni, mint a németek.”
„A francia kifinomultságot, trendiséget és a francia életérzést akarjuk közvetíteni” – folytatta. „Erre a németek képtelenek, hamarosan bemutatunk pár tanulmányautót, amelyek már ennek a szellemében készültek”
Tavares ugyanakkor bevallotta, hogy nem céljuk egyelőre az Audi által gyártott autómennyiség elérése: „Türelmesnek kell lennünk az eladásokat illetően, a sikert nem az értékesítések számában szeretnénk mérni. Sokkal inkább az egy darab eladott autón realizálható profitban és a nagy haszonkulcsban. Ez egy hosszú, 20-30 évig tartó folyamat lesz.”
Yves Bonnefont, a DS vezetője már korábban megerősítette, hogy a márka a jelenlegi háromról hamarosan hatra fogja növelni a típusok számát, jön majd a DS9 luxusszedán Kínának, egy szabadidő-autó mindkét földrészre, és talán egy Fiat 500-rivális miniautó is Európa számára.
Az októberi Párizsi Autószalonon debütál a Devine DS (a fenti képen) tanulmányautó, amely a márka új formanyelvét hivatott bemutatni.