olasz autók

Olasz stílus, francia charme

2015.12.30.

A divatvilág, mint mindig idén is Franciaországra, Olaszországra, Párizsra és Milánóra tekint, hogy kifürkéssze 2016 tavaszának, nyarának és akár már következő őszének-telének legsikergyanúsabb kollekcióit. Ebben önmagában tehát nincs semmi különös. Az érdekesség csak az, hogy idén az autós divatvilág is ugyan ezt teszi amikor 2016 legsármosabb, legbohókásabb, leginspirálóbb modelljeit fürkészi. Ez azért nem annyira megszokott mostanában, hiszen az egykor divatdiktátor francia és olasz autóiparnak - valljuk meg - voltak kevésbé jó évei.

2016 viszont bizonyosan nem ilyen lesz: a mostanában szárnyaló Renault tovább szárnyal, a még nevében is bizsergetően macsó Alfa Romeo óriási dobásra készül, a Fiat, az utóbbi években nem először újra megmutatja milyen is az a posztmodern dolce vita. És végül, de nem utolsó sorban a Citroen is valami olyasmivel áll elő amire - sajnos - évtizedek óta nem volt példa. 

Képre kattintva galéria nyílik!

De haladjunk sorjában. Mindig is esemény számba ment egy új francia "nagy autó" érkezése, hiszen túl sok nem volt belőlük. Nincsen már Citroen C6, befejeződött a Peugeot 607-es gyártása és úgy tűnik most a Renault-on a sor. A már nevében is misztikus-mágikus Talizman igazi szerencsehozó lehet, hiszen letisztult, harmónikus formáival francián elegáns megjelenésével és művészien megtervezett fényeivel, fényszóróival igazi luxuslimuzin hatást kelt. A Talizman nemzetközi bemutatóján pedig nem mástól, mint a Forma 1-es legendától, Alain Prost-tól lehetett meghallgatni mitől is nagyszerű ennek az autónak a négykerék kormányzási rendszere, amely kis fordulókört és nagy stabilitást igér. Igaz, ez a funkció csak egy opció: az "Initiale Paris" fantázianevű csúcsfelszereltségű változathoz jár. Ráadásul ennek a modellnek még a felnijei is Eiffel torony formájúak. Lévén, hogy az új francia limuzinnak az árát is barátira tervezik várhatóan nem csak francia köztársasági elnökök, miniszterelnökök és egyéb nobilitások kiváltsága lesz az a luxus, amit ez az autó kínál és sugal.

Képre kattintva galéria nyílik!

Egész más terepen és kategóriában készül visszahódítani elfeledett-megtépázott tekintélyét az Alfa Romeo. Giulia nevű sportos nagy autójuk a nem kevesebbre vállalkozik, mint, hogy a német prémium márkákkal vegye fel a versenyt az autószalonokban és állítólag később a versenypályákon is. Elnézve az első fotókat a vérvörös négyautós sportlimuzinról és átolvasva az első hivatalos sajtóközleményeket amelyek az összkerék hajtástól az 510 lóerős csúcsmodellig szinte minden kötelező kritériumát tartalmazzák egy sportos luxusautónak könnyen elképzelhető, hogy az igényes inyencek választásává vállhat.

Képre kattintva galéria nyílik!

Volt a Fiatnak egy autója, amely már akkor óriási sikert aratot az Egyesül Államokban is, amikor a Fiat még nem is nagyon volt jelen az USA-ban. Ez az autó volt a Fiat 124 Spider, amely most visszatér - egyébként az Egyesül Államokba is. Ez a sármos roadster kabrió tulajdonképpen éppen azt a divathullámot lovagolja meg, amelyet szintén a Fiat keltett néhány évvel ezelőtt az 500-as bemutatásával. Úgy tűnik az olaszok jól éreztek rá arra a társadalmi lelki igényre, hogy az átlagemberek által átélt számos szörnyűség és szörnyű hír ellensúlyozásaképpen sokan szívesen ajándékozzák meg magukat egy jármű formájába öltött kis édes élettel. Márpedig a most bemutatkozó Fiat 124 Spider valami ilyesmit igér, egy kis boldogság csomagot. Ráadásul elérhető áron és az 500-ashoz hasonlóan még takarékos környezetbarát formában is. 

Képre kattintva galéria nyílik!

Hirtelen meg sem tudnám számolni hány generációnak nem mond már semmit az a név, hogy Mehari. Akik már nem csak Meharit nem láttak de azokat a Louis De Funes és Belmondo filmeket sem nézik amelyeknek egyik legkedvesebb állandó díszlete volt a Citroen egyszerű, könnyű, bájos és elnyűhetetlen strand autója. A Mehari 2016-os visszatérése nem is abból a szempontból különleges jelentőségű, hogy volumenében változtatna a francia gyártó piaci helyzetén. Sokkal inkább azt az örömteli üzenetet hordozza, amelyet azért már a C-Cactus megjelenésekor is meghallhatta aki akarta: a Citroen nem felejtett el Citroen lenni és ha ritkán de azért továbbra is képes arra, amiért oly sokan szerettük. Meghökkenteni, megmosolyogtatni a világot és pozitív érzelmekkel teli vágyat ébreszteni egy autó birtoklása iránt. Az új Meharit ráadásul villanymotor hajtja ami pedig azt a szintén pozitív üzenetet hordozza, hogy a Citroennél azt sem felejtették el, voltak évek amikor őket tartották a világ legkörnyezettudatosabb autógyártójának. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
A jelenlegi generációnak, amely Európa második legtöbbet eladott modellje volt 2023-ban, nincs....
2024.03.29
Egy 165 járműből álló, 7 millió font (3,27 milliárd Ft) értékű bZ4X-flottát rendelt a WeFlex, amely....
2024.03.29
Korlátozott példányszámban gyártott veterán Peugeot 205-ös került kalapács alá az angliai....
2024.03.29
- Több mint öt hónap és a szakszervezetekkel lefolytatott tizenöt tárgyalási forduló után egyoldalú....
2024.03.29
Az M3-as autópályán, a keleti országrész felé rendkívül erős a forgalom. Gödöllőtől Bagig 20 km-en....
2024.03.29
A megszokott programok, és a felhőtlen jókedv mellett, idén néhány különleges látványossággal is....
2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....